mtb under 5000kr.

mtb under 5000kr.
Har du Facebook? Kolla de lokala sidorna för cykelklubbar i närheten. Släng ut en fråga, det står mängder med 26 tums mtb från 2010 talet med utmärkta specar som skulle passa perfekt. Man behåller den som extra cykel men till slut har man inte plats i garaget osv. Köpte själv en liten 2009 Salsa fs 26 med revelationgaffel, full XT och mavics fina endurohjul i perfekt skick för 3700 i början av sommaren till min dotter som hon ska ha.. I framtiden. ;)
Min poäng är att även om den kostade bortåt 50 papp när den var ny så är den avskriven nu=lågt pris men mycket cykelglädje!
Lycka till!

mtb under 5000kr.
Vad är det för strl du ska ha? Folk har länkat allt från XS till M/L.

Min frus cykel, som är 155cm, borde passa dig om du är 160. Hon har cyklat på den 3 gånger sen den köptes innan sommaren. Jag försöker få henne att sälja den men problemet är att hon vägrar att göra sig av med den. Ska kolla med henne igen. Det är en ny cykel i princip. Ordinarie pris låg på 11000kr.

RS Recon luftgaffel(nya modellen), Xt/Slx 2x11 vxl, 25mm hjul med Spec Ground Control 27.5x 2.3. Det är en Focus Whistler 3.9 2019.

Glömde skriva att storleken är XS. Men om man väljer 160-166cm på Focus hemsida, så står det att man ska ha XS. Är rädd dock att du kommer växa ur den snabbt.

Vet dock inte än om hon kommer låta mig sälja den. Skulle ta 5500kr isåfall.

Screenshot_20200823-091556_Samsung Internet.jpg

Senast ändrad:
mtb under 5000kr.
Vad är det för strl du ska ha? Folk har länkat allt från XS till M/L.

Min frus cykel, som är 155cm, borde passa dig om du är 160. Hon har cyklat på den 3 gånger sen den köptes innan sommaren. Jag försöker få henne att sälja den men problemet är att hon vägrar att göra sig av med den. Ska kolla med henne igen. Det är en ny cykel i princip. Ordinarie pris låg på 11000kr.

RS Recon luftgaffel(nya modellen), Xt/Slx 2x11 vxl, 25mm hjul med Spec Ground Control 27.5x 2.3. Det är en Focus Whistler 3.9 2019.

Visa bilaga 437748

Köp!!

mtb under 5000kr.
Min fru har bestämt sig för att sälja cykeln om du är intresserad. Undrar bara om den inte blir för liten för dig. PMa mig så kan jag skicka bilder. Annars får jag lägga upp den på k&s senare.

Tror den skulle bli perfekt för en 12-16 åring.

Senast ändrad:
mtb under 5000kr.
@Eric-k om du inte köpt cykel så skulle jag rekommendera att åka och kolla på jonnen som Sam har. Även om den inte passar så kommer du få reda på mycket genom att bara prova med någon som vet mycket om cyklar.

mtb under 5000kr.
Fick du och @Sam00 tag på varandra? Om han ställer upp på det så ska ni nog ses och prata och prova lite cykel. Det är mycket frågor och det är svårt att förklara i text många gånger.

mtb under 5000kr.
Jag är magsjuk nu och så är det en timme från mig så det måste göras på en helg.
Du kan komma nu i helgen om du vill. Men jag måste ändå lägga upp annonsen på K&S innan. Säsongen börjar ta slut så jag kan inte hålla den till dig tills dess, bara så du vet. Lägger upp annonsen senare idag. Men gissar på att den säkert är kvar till helgen.

mtb under 5000kr.
Känner du dig stor och stark nu?
Det har visats massa cyklar och givit massa svar i tråden om du tar dig tid läsa den.
Jag har bidragit med en del och därför är frågan om specs rätt onödig.
TS har själv visat sig ha specifika krav så frågan är rentav obegriplig.

Vilka specs en MTB ska ha är precis som för en dator, dvs beror helt på vad du ska ha den till. För 5000kr kr på begmarknaden kan man få allt mellan himmel och jord, men specs beror ju på cykeltyp och användningsområde.

Mvh

mtb under 5000kr.
Det har visats massa cyklar och givit massa svar i tråden om du tar dig tid läsa den.
Jag har bidragit med en del och därför är frågan om specs rätt onödig.
TS har själv visat sig ha specifika krav så frågan är rentav obegriplig.

Vilka specs en MTB ska ha är precis som för en dator, dvs beror helt på vad du ska ha den till. För 5000kr kr på begmarknaden kan man få allt mellan himmel och jord, men specs beror ju på cykeltyp och användningsområde.

Mvh

Jag har läst tråden, har även svarat i den och givit tips på cyklar. Grabben är 13 år och har uppenbarligen fler frågor, att det skulle störa dig är ju helt obegripligt. Sitta och dryga mot barn, stolle. Det du skrev till mig: "Vilka specs en MTB ska ha är precis som för en dator, dvs beror helt på vad du ska ha den till. För 5000kr kr på begmarknaden kan man få allt mellan himmel och jord, men specs beror ju på cykeltyp och användningsområde." var pedagogiskt och begripligt, mer sånt istället.

mtb under 5000kr.
Jag har läst tråden, har även svarat i den och givit tips på cyklar. Grabben är 13 år och har uppenbarligen fler frågor, att det skulle störa dig är ju helt obegripligt. Sitta och dryga mot barn, stolle. Det du skrev till mig: "Vilka specs en MTB ska ha är precis som för en dator, dvs beror helt på vad du ska ha den till. För 5000kr kr på begmarknaden kan man få allt mellan himmel och jord, men specs beror ju på cykeltyp och användningsområde." var pedagogiskt och begripligt, mer sånt istället.
Har du läst tråden så har allt det pedagogiska svarats på X antal gånger. Av flertalet personer.
Många har harit ruskigt engagerade med tips men lusten ta till sig har knappast varit i relation till andras engagemang.
Men visst, tyck du att det är dryga sig och kalla du mig stolle. Eller också gör du ett engagemang och hjälper grabben. Eller lägga tid för hjälpa andra kanske du inte har lust med?
.

mtb under 5000kr.
Är detta något?
Motivera gärna varför en heldämpad cykel utanför budget är ett alternativ när andra föreslagna cyklar inom budget inte varit det.
Inte ens när de finns i Sthlm en timme ifrån dig och säljs av pålitlig forumist.
Det blir lättare hjälpa dig då.
Mvh

mtb under 5000kr.
Har du läst tråden så har allt det pedagogiska svarats på X antal gånger. Av flertalet personer.
Många har harit ruskigt engagerade med tips men lusten ta till sig har knappast varit i relation till andras engagemang.
Men visst, tyck du att det är dryga sig och kalla du mig stolle. Eller också gör du ett engagemang och hjälper grabben. Eller lägga tid för hjälpa andra kanske du inte har lust med?
.
Om inte läsförmågan är av samma rang som din hövlighet så ser du att även jag hjälpt grabben :)

Senast ändrad:
mtb under 5000kr.
Motivera gärna varför en heldämpad cykel utanför budget är ett alternativ när andra föreslagna cyklar inom budget inte varit det.
Inte ens när de finns i Sthlm en timme ifrån dig och säljs av pålitlig forumist.
Mvh

Han är 13, jag mer än dubbelt så gammal. Heldämpad är coolt i alla åldrar ?

mtb under 5000kr.
Mvh
har varit magsjuk (är fortfarande) så jag sa till honom att han kan lägga upp den på k&s men jag ser den inte där så jag tror att han har sålt den eller något.

Tillbaka
Topp