Nån som köpte från evanscycles?

Köpt hjälm där, funka bra. Cykeln köpte jag från ett annat engelskt företag. Tänk på att dom har bromsarna tvärtom där borta ?

Köpt lite prylar där. Överlägset snabbast gratisfrakt av alla företag jag handlat från, skickades måndag, kom fram onsdag förmiddag. Kanske rent flyt.

Köpte ett par Specialized 2FO Clip Lite där i våras. Snabb leverans, och dessutom ett grymt pris = 1482 kr (kostar typ 2300 kr på andra sajter). Mycket nöjd!

Tänkte köpa en specialized cykel. Det har otroligt låga priser i jämförelse med sverige.
En roubaix SLA sport som kostar 12000. Frågan är ska man vänta lite till så eller tar alla fina cyklar slut

Jag har aldrig haft problem med Evans och handlat där flera ggr. Senast torsdag förra veckan. Då handlade jag en sadelstolpe och en styrstam med gratisfrakt. Styrstammen fanns endast ute i varuhus så då skickade de stolpen direkt och den kom fram igår. I måndags fick jag också besked om att styrstammen skickats. Summa, bättre än förväntat faktiskt!

Enligt vad jag har läst så funkar det bra att handla av Evans så länge som INGET strular eller behöver bytas..
När det tillstöter ngt problem så kan plötsligt en värld av bajs öppna sig.

Jag personligen skulle inte chansa.

reachable_man sa:
Tänkte köpa en specialized cykel. Det har otroligt låga priser i jämförelse med sverige.
En roubaix SLA sport som kostar 12000. Frågan är ska man vänta lite till så eller tar alla fina cyklar slut

Dom rear ut 2016 inför lanseringen av 2017 nu i... Juli eller augusti?
Men bra pris är det.

Jag har handlat där och fick problem (jag hade inte fått varan efter 6 dgr). Det löste dem snabbt med att skicka en ny vara direkt med DHL, kom på 3 dgr.

Så, även problem löste dem snabbt när jag handlade.

Jonas

Jag har köpt två cyklar och returnerat en. Fungerade fint. Det enda som krånglade berodde på att min engelska inte räckte till när jag ringde Evans för att få instruktioner hur jag skulle gå tillväga vid returen. Detta föranledde en onödig tur till DHL.

Har köpt totalt tre cyklar till barnen där... nu senast en specialized riprock, 20" Plus bike.. grym!! och priset är ju 40% av svenska ungefär... Galet!!
https://www.evanscycles.com/specialized-riprock-20-boys-2016-kids-bike-EV265874
Funkat kanon varje gång och även chattat med supporten vilket funka bra.. dock inte returnerat något elle rhaft problem så det kan jag inte svara på...
Ett tillägg bara så verkar de köra bromsarna omvänt mot oss, bak sitter på vänster och fram på höger... är väl höger trafiken som spökar i guess... :)

Elgas sa:
Har köpt totalt tre cyklar till barnen där... nu senast en specialized riprock, 20" Plus bike.. grym!! och priset är ju 40% av svenska ungefär... Galet!!
https://www.evanscycles.com/specialized-riprock-20-boys-2016-kids-bike-EV265874
Funkat kanon varje gång och även chattat med supporten vilket funka bra.. dock inte returnerat något elle rhaft problem så det kan jag inte svara på...
Ett tillägg bara så verkar de köra bromsarna omvänt mot oss, bak sitter på vänster och fram på höger... är väl höger trafiken som spökar i guess... :)

det är det... De har galna priser i jämförelse med svensks marknaden. tempting :)
spelar ingen roll för mig då bromsar jag med båda back och fram samtidigt :)

Jag har köpt en 12" balanscykel till sonen därifrån plus cykeldator och Camelback till mig själv. Själva köpet gick jättebra.

När jag däremot senare ville köpa ett 14" uppgraderingspaket till samma cykel så refererade de till special orders, som i sin tur inte ville ha något att göra med internationella kunder.

Tillbaka
Topp