NS Eccentric 29 my19 mattsvart

Vizual54

Aktiv medlem
Någon som har en mattsvart NS Eccentric 29?
Ska toppröret vara två "nyanser"?
20190830_175747.jpg

Enl CRC så ska det se ut så.

Jo, jag har redan skickat en fråga till dem. Tänkte att det nog går snabbare att få svar här än från deras support.
Jag har studerat produktbilderna i detalj och kan inte se några skiftningar i färgen på toppröret.

Fick svar från NS:
Sure looks like a warranty issue. Please contact your retailer for assistance as we cannot handle it directly. They should replace the frame or offer a descend discount

Jävla CRC som försöker blåsa en genom att säga att det ska se ut så.

Vizual54 sa:
Fick svar från NS:
Sure looks like a warranty issue. Please contact your retailer for assistance as we cannot handle it directly. They should replace the frame or offer a descend discount

Jävla CRC som försöker blåsa en genom att säga att det ska se ut så.

Haha, klockrent. Då får vi se hur glada CRC blir :=)

Det som är jävligt trist i det hela är ju att jag inte kan använda ramjäveln förrän detta är löst. Har ju alla delar för att sätta ihop den nu. Så sjukt jävla sugen på att komma ut och cykla på den.

är du beredd på att acceptera en rabatt så kör på bara.

Den blir väl inte så stor bara. 100 euro för lackskada på cykel verkar vanligt men nu är det en ram för 2700.
Ingen aning om vad det kan bli.

CRC vidhåller att det inte är någon fel i lacken.

I'm sorry to hear your dissapointment of the colour of the frame.

I can assure you I have looked and checked the images, the frame you have is not discoloured. Your frame looks as expected due to the manfuacturing process and materials used on the frame.

Inte hela världen att för min del att den är lite missfärgad på toppröret. Men det känns ju inte som man ska betala fullpris för taskigt lackjobb.

Vizual54 sa:
CRC vidhåller att det inte är någon fel i lacken.

I'm sorry to hear your dissapointment of the colour of the frame.

I can assure you I have looked and checked the images, the frame you have is not discoloured. Your frame looks as expected due to the manfuacturing process and materials used on the frame.

Inte hela världen att för min del att den är lite missfärgad på toppröret. Men det känns ju inte som man ska betala fullpris för taskigt lackjobb.

men vad fan, du visade svaret från NS?

Absolut, men det känns som att han inte ens läste det :(
Vet inte om man kan eskalera ärenden hos CRC Eller om man är fast med den som började hantera ärendet.

Jag tycker att det är ganska uppenbart att det är färgskiftningar i lacken. Ska testa om det blir bättre med lite bilvax på toppröret.

Har skickat fler bilder till NS nu och påpekat att CRC inte är hjälpsamma så får vi se vad de säger.

Vizual54 sa:
Det som är jävligt trist i det hela är ju att jag inte kan använda ramjäveln förrän detta är löst. Har ju alla delar för att sätta ihop den nu. Så sjukt jävla sugen på att komma ut och cykla på den.

Vad hindrar dig från att bygga ihop den och cykla på den?

Min eccentric hade inte den färgskiftningen. Det blanka var homogent och det matta var homogent. Har du provat att avfetta ordentligt? På matt färg ger ju fett lite skiftningar.

En sak bara. På bilder du skickar till crc, ringa in defekten på bilden för de kanske inte fattar vad du menar. Och ta från flera vinklar.

jofahjalm sa:
Vizual54 sa:

Tänker att om jag måste skicka tillbaka den så vill de ha den i oanvänt skick. Annars kommer de påstå att det är jag som stått och skavt grenen mot cykeln.
Sen är ju frågan om jag kommer orka skicka tillbaka ramen.

Valhalla_ sa:
Min eccentric hade inte den färgskiftningen. Det blanka var homogent och det matta var homogent. Har du provat att avfetta ordentligt? På matt färg ger ju fett lite skiftningar.
Tack, var precis det jag ville höra.
Fast var är det blank på din? Hela min är ju matt fast mer eller mindre då.
Har testat att avfetta, att lägga på lite fett, vaxa men det är likt förbannat inte homogen färg på toppröret.

Fråga CRC om de ens läste svaret från NS, especially the part about ”Sure looks like a warranty issue” and ”They should replace the frame or offer a descent discount”.

Vizual54 sa:
Valhalla_ sa:
Tack, var precis det jag ville höra.
Fast var är det blank på din? Hela min är ju matt fast mer eller mindre då.
Har testat att avfetta, att lägga på lite fett, vaxa men det är likt förbannat inte homogen färg på toppröret.

Alltså några små detaljer är blanka men till största delen matt.

Vizual54 sa:
jofahjalm sa:
Vizual54 sa:

Tänker att om jag måste skicka tillbaka den så vill de ha den i oanvänt skick. Annars kommer de påstå att det är jag som stått och skavt grenen mot cykeln.

Jag menar att du ska sluta oja dig över färgen och använda den.

jofahjalm sa:
Vizual54 sa:
jofahjalm sa:
Vizual54 sa:

Plus ett.

NickPick sa:
jofahjalm sa:

Plus ett.
jonte987 sa:
Plus ett på att skiten ska levereras i någorlunda skick.

På ett sätt ni har ju rätt, livet är fan för kort för att hålla på att oja sig över lite färgskiftningar på en 2700 kr ram.
Samtidigt tycker jag fan att man kan begära att en så uppenbar sak inte ska komma igenom kvalitetskontrollen och säljas till fullpris.

Vizual54 sa:
NickPick sa:
jofahjalm sa:

Plus ett.
jonte987 sa:

På ett sätt ni har ju rätt, livet är fan för kort för att hålla på att oja sig över lite färgskiftningar på en 2700 kr ram.
Samtidigt tycker jag fan att man kan begära att en så uppenbar sak inte ska komma igenom kvalitetskontrollen och säljas till fullpris.

För min del hade det inte längre handlat om ramen utan om att crc hävdar att det ser rätt ut när tillverkaren säger det motsatta.

xyz-saft sa:
Vizual54 sa:
NickPick sa:
jofahjalm sa:

Plus ett.
jonte987 sa:

För min del hade det inte längre handlat om ramen utan om att crc hävdar att det ser rätt ut när tillverkaren säger det motsatta.

Plus tusen.
Själv är jag inte så kinkig vad gäller utseende på saker som ändå är avsedda att utsättas för slitage, men i det här fallet hade jag satt mig på tvären av ren princip. Värt tiden och energin det kommer krävas? Troligen inte.

Bonzo sa:
xyz-saft sa:
Vizual54 sa:
NickPick sa:
jofahjalm sa:

Plus ett.
jonte987 sa:

Plus tusen.
Själv är jag inte så kinkig vad gäller utseende på saker som ändå är avsedda att utsättas för slitage, men i det här fallet hade jag satt mig på tvären av ren princip. Värt tiden och energin det kommer krävas? Troligen inte.

+1

Dom få gångerna jag har haft med deras kundservice att göra så har det gått väldigt smidigt och smärtfritt.
Köpte en NP Scout ram för många år se där ena fästet till kedjestyraren saknade gängor. Fick välja mellan att skicka tillbaka ramen eller vouchers på €50. Valde det sista och gängade fästet själv.

Du har ju även svaret från NS så jag blir lite förvånad att crc inte ger med sig.

Vi får se hur det går idag. Det sista de så igår var att jag skulle fylla i en warranty claim och skicka in. Det var det första jag gjorde redan i lördags men på grund av deras fantastiska mailsystem kan de tydligen inte ta emot mail större än 10MB. Så om man bifogar två bilder till mailet slängs det och man får inget meddelande om det :/

Nu är problemet löst, slutade med att jag fick £60 i vouchers.
Känns som jag gav mig billigt men jag orkar inte tjafsa mer om det.

Det var ju ändå rätt ok tycker jag. Hade du varit beredd att betala 2100 istället för 2700 för en "b stock"-ram där enda felet var en mindre färgskiftning? Jag hade lätt gjort det i alla fall.

Tilläggas bör väl att £20 av den summan var för en jätteliten buckla. Sen ska man väl egentligen räkna på orginalpriset och inte reapriset om man ska vara petig.
Men va fan, jag är nöjd.
Nu ska jag skruva ihop skiten och ut misshandla den i skogen :)

Vizual54 sa:
Nu är problemet löst, slutade med att jag fick £60 i vouchers.
Känns som jag gav mig billigt men jag orkar inte tjafsa mer om det.

För en ram som var nästan gratis så har du gjort en bra deal. Herre min själ.

Bild på färdigbyggd cykel ikväll då ?.

20190904_231255.jpg

Ledsen för den risiga bilden hade bara garagelampan som ljuskälla.
Just nu är gaffeln 160mm, ska sänka den till 150mm när jag orkar.

Ser bra ut.

Jag hade en NS Eccentric- ram som jag sålde för småpengar utan att ens provcykla den. Ångrar mig lite nu.

Nu är den premiärcyklad.
Jäklar vilken rolig hoj och grymt kul att cykla hardtail igen.
Känns som den kommer bli perfekt i höst och vinter.
Här kommer en lite bättre bild.
20190905_191325.jpg

Tillbaka
Topp