Tomcat1
Aktiv medlem
Ny skylt = färdigcyklat
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Makten sa:Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.
Jag tror att staketet håller emot väl när den kommer rullandes!marr sa:Makten sa:Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.
Nä, ingen har ju dött av att få en vältande grävmaskin över sig.
Crossmax sa:Jag tror att staketet håller emot väl när den kommer rullandes!marr sa:Makten sa:Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.
Eller så välter den inte alls.marr sa:Crossmax sa:Jag tror att staketet håller emot väl när den kommer rullandes!marr sa:Makten sa:Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.
Eller så välter den bara.... Innanför staketet.
Hälsingland sa:Som det ser ut så ramlar ju sten ner på cykelvägen. Givet vill man undvika att det inte träffar någon gående/cyklist.
Har man inte stängslat av och något sker blir man ansvarig då man inte gjort något för att förhindra en olycka. En arbetsplats ska hanteras som den är belamrad med idioter helt utan konsekvens-tänk, lägg därtill att detta är öppet för allmänheten. Då ökar idiotfaktorn exponentiellt.
Tänk vilket jävla gnäll det skulle vara om någon cyklade omkull på en sten på cykelvägen.
marr sa:Hälsingland sa:Som det ser ut så ramlar ju sten ner på cykelvägen. Givet vill man undvika att det inte träffar någon gående/cyklist.
Har man inte stängslat av och något sker blir man ansvarig då man inte gjort något för att förhindra en olycka. En arbetsplats ska hanteras som den är belamrad med idioter helt utan konsekvens-tänk, lägg därtill att detta är öppet för allmänheten. Då ökar idiotfaktorn exponentiellt.
Tänk vilket jävla gnäll det skulle vara om någon cyklade omkull på en sten på cykelvägen.
Nänä, de är idioter för att de satt stängsel.
marr sa:Hälsingland sa:Som det ser ut så ramlar ju sten ner på cykelvägen. Givet vill man undvika att det inte träffar någon gående/cyklist.
Mini_me sa:marr sa:Hälsingland sa:Som det ser ut så ramlar ju sten ner på cykelvägen. Givet vill man undvika att det inte träffar någon gående/cyklist.
Om man huckar stenen då?
marr sa:Nänä, de är idioter för att de satt stängsel.
+1Hälsingland sa:marr sa:Hälsingland sa:Som det ser ut så ramlar ju sten ner på cykelvägen. Givet vill man undvika att det inte träffar någon gående/cyklist.
Jag projektleder stora projekt, vi har haft folk som lyfter barnvagnar över dylika stängsel för att gena över arbetsplatsen. Inget förvånar mig hur dumma folk det finns.
theBrand sa:Jag börjar allt mer förstå varför folk är så ilskna när det gäller cyklister. Tråkigt att några få med dåligt omdöme ska ge alla oss andra dåligt rykte :(
Det är väldigt vanligt att det påbjuds att cykel skall ledas vid trånga passager, framförallt vid byggen och liknande. Varför då? Jo, för att det är bättre att gående och cyklister möts på "samma villkor" när det kan befaras bli trångt. Och då anpassar man såklart till det långsammare eller mindre skyddade trafikslaget. Hade man kunnat erbjuda alternativ? Du svarar ju på frågan själv, det finns ingen självklar alternativ väg.Makten sa:theBrand sa:Jag börjar allt mer förstå varför folk är så ilskna när det gäller cyklister. Tråkigt att några få med dåligt omdöme ska ge alla oss andra dåligt rykte :(
I det här fallet är det nog mest den som satt upp skylten som ger cyklister dåligt rykte. Det var nämligen en GC-bana och jag ser ingen rimlig anledning till att den inte ska fortsätta vara det. Skylten kommer därmed att ge cykelhatare vatten på sin kvarn eftersom bara ytterst få kommer leda cykeln (det är en sträcka på ~200 meter, så det tar en stund om man går). Den används av pendlare såväl som andra cyklister.
Det vore intressant att ta reda på om det ens är lagligt att bara stryka en befintlig GC-bana för att någon inte lyckats planera, utan att erbjuda alternativ. Det finns ingen självklar omväg heller. Hammarbybacken på ena sidan och en damm (där man heller inte får cykla över, av oklar anledning) på andra sidan. Alternativet är att vända om och cykla en halv kilometers omväg. Känns helt orimligt.
Motsvarande "lösning" hade som sagt aldrig accepterats eller föreslagits för andra trafikslag. "Gå ur bilen och putta den hundra meter", va?
Den nuvarande banan är inte heller smalare än många andra GC-banor runtom i stan. Leder man cykeln tar man dessutom större plats än om man sitter på den. Finns ingen logik över huvud taget i detta beslut. Därför heller ingen anledning att följa påbudet.
Hälsingland sa:Jag projektleder stora projekt, vi har haft folk som lyfter barnvagnar över dylika stängsel för att gena över arbetsplatsen. Inget förvånar mig hur dumma folk det finns.
Jag tänker på "vägarbeten" med skyltar, trots att man inte ser röken av arbeten på någon månad.Der Kaiser sa:Blir också så förbannad på slentrian-avspärrande/cyklingsförbud vid byggen, och andra ställen, att jag tappat förmågan att ta någon sådan på allvar.
Lars.E sa:Förhoppningsvis tillfällig under bygget.
Raggamuffin sa:Hälsingland sa:Jag projektleder stora projekt, vi har haft folk som lyfter barnvagnar över dylika stängsel för att gena över arbetsplatsen. Inget förvånar mig hur dumma folk det finns.
Har fått leda ut en gubbe med rullator som tagit sig in på bygget och upp på en gångbro vi hade ut på valvet ~200 meter. Men där tog det stopp, så han stod där till vi såg honom. Begriper inte hur han tog sig in, förmodligen smet han in samtidigt som en lastbil.
Mitt beteende kommer att vara ungefär som 99% av alla andra som passerar där, nämligen att jag fortsätter cykla och fortsätter göra det lugnt. Det har jag gjort hela tiden. Varför det skulle ge cyklister dåligt rykte har jag svårt att förstå.ooms sa:Det är väldigt vanligt att det påbjuds att cykel skall ledas vid trånga passager, framförallt vid byggen och liknande. Varför då? Jo, för att det är bättre att gående och cyklister möts på "samma villkor" när det kan befaras bli trångt. Och då anpassar man såklart till det långsammare eller mindre skyddade trafikslaget. Hade man kunnat erbjuda alternativ? Du svarar ju på frågan själv, det finns ingen självklar alternativ väg.
Jag vet flera tillfällen då biltrafik fått långa omvägar vid byggen, medan GC fått en betydligt gynnsammare lösning. Just nu gräver Vattenfall nya fjärrvärmerör där jag bor, leder till förhållandevis långa omvägar och mycket problem för biltrafiken medan GC har det lika smidigt som innan.
Så ditt inlägg är ju rent trams, och om det beteende och inställning du utlovar ovan är i linje med hur du vanligtvis beter dig, så är du ju garanterat en sådan som ger oss cyklister dåligt rykte.
ooms sa:Det är väldigt vanligt att det påbjuds att cykel skall ledas vid trånga passager, framförallt vid byggen och liknande. Varför då? Jo, för att det är bättre att gående och cyklister möts på "samma villkor" när det kan befaras bli trångt. Och då anpassar man såklart till det långsammare eller mindre skyddade trafikslaget. Hade man kunnat erbjuda alternativ? Du svarar ju på frågan själv, det finns ingen självklar alternativ väg.Makten sa:theBrand sa:Jag börjar allt mer förstå varför folk är så ilskna när det gäller cyklister. Tråkigt att några få med dåligt omdöme ska ge alla oss andra dåligt rykte :(
I det här fallet är det nog mest den som satt upp skylten som ger cyklister dåligt rykte. Det var nämligen en GC-bana och jag ser ingen rimlig anledning till att den inte ska fortsätta vara det. Skylten kommer därmed att ge cykelhatare vatten på sin kvarn eftersom bara ytterst få kommer leda cykeln (det är en sträcka på ~200 meter, så det tar en stund om man går). Den används av pendlare såväl som andra cyklister.
Det vore intressant att ta reda på om det ens är lagligt att bara stryka en befintlig GC-bana för att någon inte lyckats planera, utan att erbjuda alternativ. Det finns ingen självklar omväg heller. Hammarbybacken på ena sidan och en damm (där man heller inte får cykla över, av oklar anledning) på andra sidan. Alternativet är att vända om och cykla en halv kilometers omväg. Känns helt orimligt.
Motsvarande "lösning" hade som sagt aldrig accepterats eller föreslagits för andra trafikslag. "Gå ur bilen och putta den hundra meter", va?
Den nuvarande banan är inte heller smalare än många andra GC-banor runtom i stan. Leder man cykeln tar man dessutom större plats än om man sitter på den. Finns ingen logik över huvud taget i detta beslut. Därför heller ingen anledning att följa påbudet.
Jag vet flera tillfällen då biltrafik fått långa omvägar vid byggen, medan GC fått en betydligt gynnsammare lösning. Just nu gräver Vattenfall nya fjärrvärmerör där jag bor, leder till förhållandevis långa omvägar och mycket problem för biltrafiken medan GC har det lika smidigt som innan.
Så ditt inlägg är ju rent trams, och om det beteende och inställning du utlovar ovan är i linje med hur du vanligtvis beter dig, så är du ju garanterat en sådan som ger oss cyklister dåligt rykte.
SvenC sa:Den typen av skyltar dyker upp mer och mer i samband med tillfälliga byggen. Jag är seriöst nyfiken på hur den personen som fattade beslutet att sätta upp skylten tänker.
Om man sätter upp en skylt som man vet att 99,9% inte följer och det finns goda anledningar att inte göra det, vad fyller skylten då för funktion?
Om man tror att flertalet cyklister verkligen går av cykeln och leder den då är man ganska verklighetsfrånvänd och bör fundera på att byta jobb.