Nya allebike Alpha
Ring och fråga ?Någon som hört när Allebike får in nya cyklar? Leveransproblem från fabriken snackades det för ett tag sen, någon som vet mer? På hemsidan verkar det vara slutsålt sen länge.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ring och fråga ?Någon som hört när Allebike får in nya cyklar? Leveransproblem från fabriken snackades det för ett tag sen, någon som vet mer? På hemsidan verkar det vara slutsålt sen länge.
Vi är i dagsläget slutsålda, nästa gång vi kommer kunna bygga och leverera blir runt årsskiftet av 2021 modeller.
Det går bra att lägga bevakning på önskad spec, så återkommer vi när det går att bygga igen av dom nya specarna.
Nice. Min har just fått nya hjul vilket spräckte den tilltänkta budgeten. Rejält :-)Har väl sagt det förr och kommer säga det igen men nu är den klar. Och jag är väldigt nöjd, upp som ett spjut och eftersom jag tyvärr inte bor i alperna så är den snabbare än Ripmon nerför på det mesta hemma.
Byggd med mina favoriter, blandat xc och endurodelar.
Visa bilaga 440512
Bikeyoke divine 125mm. Valde 125 över 150 i någon form av avvägning mellan slaglängd och vikt, vilket inte var så klokt kanske ?.
Visa bilaga 440508
Twistlock till dämpare och gaffel, shimano remote, xtr m9100 bromsar, 50mm stam och 780mm enve m6, OneUp EDC, AXS och ESI grepp som alltid.
Visa bilaga 440509
Xx1, 170mm, xtr pedaler.
Visa bilaga 440510
SID race day 35mm, SLX-675 ok.
DT 350 med 38mm lightbicycle endurofälg, Specialized Ground Control fram och Fast Track bak, båda i Grid och med cushcore XC.
Vikt? ??
Blir väl ett lätt hjulset nästa år om det nu blir nån tävlingssäsong.
Mmm, XA30.Newmen kol?![]()
Tar gärna ett utlåtande när du fått tid att prova ? kikar på samma till min AlphaMmm, XA30.
Igår snorig, idag halsont, så hur de känns är fortfarande ett mysterium...
1360 gram så nog är det skillad alltid :-)Tar gärna ett utlåtande när du fått tid att prova ? kikar på samma till min Alpha
Trevligt :) tanken är att unna mig själv en julklapp haha ? vad slutade summan på för dig ?1360 gram så nog är det skillad alltid :-)
Fortfarande förkyld så har inte pressat mig med dom än, men det som kändes direkt var att cykeln blev mer lätthanterlig, blir väl mindre gyrokrafter nu när dryga halvkilot försvann med däckbytet också? Dom känns snabba, var inte långt ifrån PBs på vissa segment trots att jag mest var ute och kände mig för och inte ville pressa med förkylning i kroppen.
Visa bilaga 441043
För mycket, men det fick bli min 50-årspresent till mig själv :-)Trevligt :) tanken är att unna mig själv en julklapp haha ? vad slutade summan på för dig ?
Du har ju köpt en billig cykel som är väldigt prisvärd, man kan inte få allt. Kul att den är skoj att cykla på iaf ?Har nu haft min Alpha ett tag och gillar den mer och mer, den är framförallt mkt. snabbare utför än min gamla hoj
En sak stör mig dock, den ömtåliga lackeringen. Efter att ha hunnit med knappt 40 mil har jag redan ett flertal ställen där det farit flisor ur lacken. Känns lite dåligt på en såpass dyr cykel tycker jag (eller är jag överdrivet gnällig?).
Kan inte minnas att jag såg ett enda sådant på Meridan jag hade tidigare (som jag nog hann med 150 mil på).
Har nu haft min Alpha ett tag och gillar den mer och mer, den är framförallt mkt. snabbare utför än min gamla hoj
En sak stör mig dock, den ömtåliga lackeringen. Efter att ha hunnit med knappt 40 mil har jag redan ett flertal ställen där det farit flisor ur lacken. Känns lite dåligt på en såpass dyr cykel tycker jag (eller är jag överdrivet gnällig?).
Kan inte minnas att jag såg ett enda sådant på Meridan jag hade tidigare (som jag nog hann med 150 mil på).
orbea squidlock eller scotts lösningVisa bilaga 443537Visa bilaga 443538
Bifogar bild från dagens tur och ber samtidigt om tips och inspiration från andra Alpha ägare. Vad har ni för set up på vänster sida? Tycker mig inte få till det optimalt med reglage för broms/stolpe/gaffel. Går de att sätta ihop eller är detta vad som går med blandningen av olika märken?
Nu har de väl levererats med olika droppers och reglage, men jag lyckades klämma in mitt mellan lock-out och broms
Vad är det där röda bredvid handtag ?Nu har de väl levererats med olika droppers och reglage, men jag lyckades klämma in mitt mellan lock-out och broms
Visa bilaga 443582
Vad är det där röda bredvid handtag ?
Nått sånt behöver jag,alla de gånger man lägger upp tummarna uppe på styret när man kör grus och asfalt,ett slag i framhjulet o man är röktTOGS tumgrepp - nice eller bajs?
Nån som kör med TOGS tumgrepp. Tycker det ser rätt smutt ut för att få en till handposition att avlasta på vid transporter / grus. Sen är frågan hur de hamnar i förhållande till reglagen osv. de tar ju lite plats. https://togs.com/collections/togs-1/products/new-flex-togshappyride.se
Nice, men hamnar de inte för långt ut? Får klämman plats "under" bromsen?Störde mig på låsreglage och dropperreglage så jag bytte till ett syncros 3i1 som vanligtvis sitter på scott genius, mycket nöjd nu?
Du summerade det bra. Det är så jag uppfattat det hela. Det här året har jag jobbat en del med att stå upp i vissa typer av uppförsbackar för att det ska gå snabbare. Kan sakna effektiviteten/känslan på en helt odämpad cykel i vissa av de momenten.På tävling väldigt ofta, t ex på korta släta / otekniska klättringar.
Siktet inställt på nåt PR med men annars inte.
Dropper ja... Orginalhjulen får bli vinterhjul, så på med dubbisar, ladda batterierna och ut på första rundan i minusgrader, då fryser naturligtvis droppern i öppet läge, reglaget går inte tillbaka :-(Däcken passar mina behov bra, dock hade jag ju hellre sett Ray fram.
Droppern på min XT tror jag är en sån här, har dock inte orkat dra ur den för att kolla exakt: https://www.xlc-parts.com/en/mtb/bike-parts/seatposts/1851/telescopic-seatpost-sp-t11b?c=179
Dropper ja... Orginalhjulen får bli vinterhjul, så på med dubbisar, ladda batterierna och ut på första rundan i minusgrader, då fryser naturligtvis droppern i öppet läge, reglaget går inte tillbaka :-(
Släppte direkt den kom in i värmen igen så han inte felsöka riktigt men vad är mest troligt, vajern eller mekaniken i botten? Vad jag han se så följde vajern med in om man tryckte tillbaka reglaget...
Visa bilaga 449458
Tror jag hittat felet...Plocka ur stolpen och se till att det torkar, jag tog till hårtorken för att snabbtorka min fuel ex som har lucka i ramen där det kommer in rätt mycket vatten när det regnar etc. Blev torrt rätt fort, min cykel står varmt men öppnar man inte upp så stannar ju fukten kvar ändå.