Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Whaat Teslaskrotar! Trodde det var miljövänliga evighetsmaskiner.
Möjligen komposteras så kan odlas nya Teslor![]()
Enligt källor på Norge skroten så är det i regel elektroniken som fallerar.Vad trodde du hände med en bil som krockas?
Enligt källor på Norge skroten så är det i regel elektroniken som fallerar.
En bilskrot är ju ett utmärkt exempel på miljövänlighet. Cirkulär ekonomi långt innan begreppet ens existerade!
![]()
Här är enda skroten som tar Tesla
Christian Johansson är ensam i landet att demontera Tesla och deras högvoltsbatterier på krockskadade fordon. Han fixar även koden till "omöjliga" styrdon.vimmerbytidning.se
Det där varierar väl en del från ställe till ställe men handlar nog mycket om hur krångligt det är att återvinna "plast". Det finns ju en och annan sort om man säger så och de behöver separeras.Ja mycket bättre än återvinningscentraler där man stoppar ned både plast och gummi i brännbart.
Det är helt bortom mig att det fortgår och borde genast förändras.
Vad har hänt? Ska Tomcaten överge de gamla Mercorna?
galen amerikansk kvalitet så att jag tror att jag väntar.
Ok, det var nytt för mig att vattenkraftens effekt ensamt klarar av att tillgodose Sveriges effektbehov. Får nog kolla upp om det stämmer.
De experter jag har hört uttala sig har just varit att kombinationen kärnkraft+vattenkraft tjänat Sverige väl , som baskraft+reglerkraft, och att sol+vind är lämpliga ersättare för vatten, men inte kärnkraft ur det perspektivet (bas/reglerkraft). Att sol+vind kan hjälpa till att ha vattenmagasinen välfyllda motverkar ju delvis, men är fortf en väderberoende lösning.
Ni ser https://www.dn.se/motor/flera-datorfel-i-nya-elbilar-jag-far-inga-svar/
Därför menar jag att Tesla är bäst i nuläget även om nu "europeiska" bilföretag lanserar ut sina elbilar på marknaden.
Inte ännu verkar det som.
Branden i Malmö verkar ha varit anlagd. Svårt att se att sju bilar med lite avstånd mellan tar eld samtidigt annars.
Enligt teslaägare i malmö så var det anlagt! Inte så höga odds för det då det tyvärr inte är direkt ovanligt med bilbränder i den stan av nån konstig anledning7-8 bilar på en yta om 300-400 kvm enligt SVTs nyheter. Det vore klart märkligt om flera bilar tagit eld av sig själva spontant samtidigt.
Och det menar du USA har, mänskliga rättigheter ur arbetssynpunkt på lågavlönade arbeten ;-)Att det brinner bilar i Malmö har nog inte så mycket att göra med att det står Tesla på huven, mer nån som hade tråkigt skulle jag tro.
Ang. kvalitet så har jag sagt det förut men USA-tillverkat är för mig verkligen inte någon kvalitetsstämpel, i mindre, mer hantverksmässig produktion så är de väl ok men storskalig bilproduktion är det många år sen de var bra på. Ur ett rent kvalitetsperspektiv hade jag hellre valt en kinatillverkad bil, men det medför förstås andra problem mtp mänskliga rättigheter och sådant.
iofs sant, men kanske lite bättre än Kina ändå.Och det menar du USA har, mänskliga rättigheter ur arbetssynpunkt på lågavlönade arbeten ;-)
Det brann också på Abb:s parkering titt som tätt innan tesla flyttade in. Jobbade precis bredvid i ganska många år.Det brann ju i lokalen innan de ens öppnat också.
Enligt teslaägare i malmö så var det anlagt! Inte så höga odds för det då det tyvärr inte är direkt ovanligt med bilbränder i den stan av nån konstig anledning![]()
Foliehatt på. Check.Undrar om elbilar med lipo batterier vore lagigt om Brandkåren varit en remiss instans vid miljöprövning och krav på Brandsäker klädsel för passagerare.
Flera som redan fått garage och villor nedbrända vid fel när laddade.
Allt fler tunnlar i tätort där elbilar ej skulle få köra pga brandrisk vid olyckor.
Vid brand i en bensin eller dieselbil räcker en 6kg pulversäckare 2 kg om man är van för elbil krävs 2000kg sand detta skulle vara krav att ha på släpet efter dessa miljö bilar.
De bästa skyddskläderna för brandmän klarar 20 min innan gifter går igenom.
När miljövänliga batterier utvecklas av material som ej Dikaturer har nästan monopol på är ellbil ett alternativ .
Till dess Cykla utan el och åk Tåg eller vätgasbil eller biogas.
Undrar om elbilar med lipo batterier vore lagigt om Brandkåren varit en remiss instans vid miljöprövning och krav på Brandsäker klädsel för passagerare.
Allt fler tunnlar i tätort där elbilar ej skulle få köra pga brandrisk vid olyckor.
Vid brand i en bensin eller dieselbil räcker en 6kg pulversäckare 2 kg om man är van för elbil krävs 2000kg sand detta skulle vara krav att ha på släpet efter dessa miljö bilar.
När miljövänliga batterier utvecklas av material som ej Dikaturer har nästan monopol på är ellbil ett alternativ .
Ja, precis som det krävs en kasun med minst 15cm tjocka väggar i höghållfasthetsstål för att transportera och förvara en 6 kg:s propanflaska till gasgrillen hemma. Det är märkligt hur elbilarna slunkit igenom skyddsnätet när alla andra risker i samhället är totalt eliminerade, eller hur?Undrar om elbilar med lipo batterier vore lagigt om Brandkåren varit en remiss instans vid miljöprövning och krav på Brandsäker klädsel för passagerare.
Bara bensin och etanol, etanolen är lite lurigare.
Sant förvisso. Diesel är inte särskilt lätt att tända eld på. Ändå verkar BMW ha problem med att dieselbilar brinner för dem :-)