[OT] Vad äter du i kväll?

En stadig middag på ca. 1000 kcal vid 16-tiden. Sen ett ägg och en liten apelsin vid 19:30, drygt 100 kcal. Har klarat mig fint på ca. 2170 kcal i dag. Jag räknar med ett energiunderskott på drygt 1300 kcal i dag, vilket motsvarar nästan 0,2 kg i kroppsvikt. Nu e de läggdags. Godnatt! 🌛

1737236750077.webp

En stadig middag på ca. 1000 kcal vid 16-tiden. Sen ett ägg och en liten apelsin vid 19:30, drygt 100 kcal. Har klarat mig fint på ca. 2170 kcal i dag. Jag räknar med ett energiunderskott på drygt 1300 kcal i dag, vilket motsvarar nästan 0,2 kg i kroppsvikt. Nu e de läggdags. Godnatt! 🌛

Visa bilaga 748417
Ser ut som en rolig lördag!

Tog ingen bild, men kvällens mat blev:

Smörstekt prinskorv med potatismos smaksatt med massor av finhackad persilja och en klick smör i.

Stark senap Västerviks och cocktailtomater till.

Efterrätt blev säsongens sista :confused: bit av saffranskladdkaka med lite riven mjölkchoklad 😋 ovanpå. Så nu är det slut på sötebrödsdagarna, och vårsäsongens viktminskningsprogram börjar imorgon.

Senast redigerad av en moderator:
Tack för tipset med sågen för frysta varor! Det var rea på fryst skinka vid jul. Bara 30 kr/kg. Men jag visste inte hur jag skulle få användning för den hel, då jag inte gör av med så mycket vid ett tillfälle.
Tinade en fjärdedel till lunch idag.

Bilagor

• IMG_5170.webp
    IMG_5170.webp
    374 KB · Besök: 55
1800 kcal på em/kväll. Strax under 3000 på hela dagen. Jag ska nog gå och lägga mig nu, innan jag hittar på något dumt och stoppar i mig något mer. Ca. 650 kcal i underskott får duga i dag.

1739046837856.webp

Visa bilaga 748417
Va ?! Sitt du på allvar å har ett kostschema ? Fungerar det för dig å sitta å räkna å dona ? Nu är det inte på något sätt å klaga utan jag blev faktiskt döpaff .
Då är du en hardcore vegan som Kan allting om jordbruk å tester för å kunna stå bakom dedär siffrorna ?

Ta det int fel nu .

Hade jag ens funderat på å lita på någons tester &uträkningar för å se "energi" värdet i ett ägg ifrån den lokala hönsgården så hade det kanske fungerar i min värld .

Men med tanke på Alla måndags exemplar det finns utav Allting tydligen så då är det nog personalerna lite varstans som är bekymret å tyvärr faller lab personal in under personal som knasar när int mycket stämmer i produktväg .

Fredagens Svamp&Grönsaks gryta med fiskbas å kokt ris å ett glas vatten .
Ja det är nog underförstått att det är rester som står på menyn .

Kolhydrater den perfekta grund för en Arbetares Kostcirkel .
P∆UL

Bilagor

• IMG_20250209_101017_984.webp
    IMG_20250209_101017_984.webp
    801.8 KB · Besök: 42
Va ?! Sitt du på allvar å har ett kostschema ? Fungerar det för dig å sitta å räkna å dona ? Nu är det inte på något sätt å klaga utan jag blev faktiskt döpaff .
Då är du en hardcore vegan som Kan allting om jordbruk å tester för å kunna stå bakom dedär siffrorna ?

Ta det int fel nu .

Hade jag ens funderat på å lita på någons tester &uträkningar för å se "energi" värdet i ett ägg ifrån den lokala hönsgården så hade det kanske fungerar i min värld .

Men med tanke på Alla måndags exemplar det finns utav Allting tydligen så då är det nog personalerna lite varstans som är bekymret å tyvärr faller lab personal in under personal som knasar när int mycket stämmer i produktväg .
Det funkar tillräckligt bra för mig. Jag har svårt att se hur du får ihop skinka och veganism.

He blev palt å såpass så det fick bli i två kastruller all världens frusna grönsaker + hästkött å egen odlade chilifrukter däribland California reaper :-) stekt lök till å efter en 60min i kokande vatten .

Dugligt efter en lång teoridag i skolan .

Bilagor

• IMG_20250221_184944_066.webp
    IMG_20250221_184944_066.webp
    384.4 KB · Besök: 42
Nattlig kebabtallrik med 3,5 dl sås! Totalt 3500 kalorier, men det kan behövas när man ska ut och springa (ja, tyvärr så är cykeln såld och jakten på en ny har precis börjat).

Tillbaka
Topp