Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope, stekpanna, bakpapper och en kastrull brukar funkaSemi-OT: Ni som likt jag även gör smashburgers på pizzastål, använder ni det även på spishällen inomhus? Det tar lite emot att lägga ner 4 kg stål på glashällen (ej induktion), men det kanske bara är jag som nojar..
Det är ju det där med att få plats med många burgare samtidigt. Mellanlanda på ett galler i ugnen på 50 grader kanske funkar iofs. Så kan man lägga på osten där och slippa få smält ost i stekpannan!Nope, stekpanna, bakpapper och en kastrull brukar funka
Temperaturen kommer att bli väldigt ojämn och risken är stor att plåten slår sig. 4 kg är inte mycket, ett storkok med gryta eller pasta ligger ju på 10+ kg. Inte farligt, men ett par gjutjärnspannor gör det bättre.Semi-OT: Ni som likt jag även gör smashburgers på pizzastål, använder ni det även på spishällen inomhus? Det tar lite emot att lägga ner 4 kg stål på glashällen (ej induktion), men det kanske bara är jag som nojar..
Mycket detta jag tänkte på. Ståltillverkarna slår sig ju på bröstet över hur bra stålen fördelar värme jämfört med t ex sten, med vid sådan ojämn och direkt värme borde det ju uppstå väldigt olika zoner.Temperaturen kommer att bli väldigt ojämn och risken är stor att plåten slår sig.
Ja, marknaden börjar nog bli mättad. Blir intressant att se vad nästa pryl blir som trendar bland medelklassen i villamattorna runt städerna!
En spesh?Ja, marknaden börjar nog bli mättad. Blir intressant att se vad nästa pryl blir som trendar bland medelklassen i villamattorna runt städerna!
Undrar om inte denna slår spesh i överpris… https://avwoodsy.com/en-sv/products/montessori-balance-bikeEn spesh?
Ja, marknaden börjar nog bli mättad. Blir intressant att se vad nästa pryl blir som trendar bland medelklassen i villamattorna runt städerna!
Jisses. Vilket recept?
100% biga på blandning av Petra 5037 och Caputo Nuvola Super.Jisses. Vilket recept?
Nästa steg att slänga på lite ananas och kalla den för något exotiskt. ;)Idag blir det cross-over Biga och hemsvarvad kebab. Vad kan gå fel?
Visa bilaga 696277
Nä där går fanimej gränsen. Ananas och banan är för C-vitamin rikt så det skär sig på pizzan.Nästa steg att slänga på lite ananas och kalla den för något exotiskt. ;)
När Råd & Rön testade vetemjölhar slutat krångla så mycket och övergått till vetemjöl special från änglamark
Jag insåg faktiskt att jag hade fel, brukar köpa det från saltå ?När Råd & Rön testade vetemjöl
blev bäst i test![]()
Bäst i test vetemjöl - Råd & Rön utser bästa mjölet
Läs vårt test av 24 sorters vetemjöl så vet du vilket som är bäst för brödbak och vilket som är bäst för sockerkaka.www.radron.se
Saltå Kvarn Vetemjöl special
![]()
![]()
Vetemjöl special - Saltå Kvarn
Saltå Kvarns ekologiska vetemjöl special är ett siktat mjöl av svenskt ekologiskt vete som mals på soderkvarn, ett malverk med valsar av sten.www.saltakvarn.se
De provbakade iofs inte pizza, utan sockerkaka + bröd, men de skrev också
"stirra dig inte blind på benämningen special. I många fall blir resultatet minst lika bra med ett billigare, vanligt, vetemjöl."
Änglamark Vetemjöl special var inte med i testet, det var däremot vanliga Änglamark Vetemjöl. Det blev 3a från slutet, medan vanliga Coop Vetemjöl blev 3a (från toppen).
Suck, det där hade jag inte koll på…Tjena!
Bojkottar Saltå Kvarn helt, Johan förklarar varför.
![]()
Matgeek tycker att man ska bojkotta Saltå Kvarn. Här berättar han varför.
Det har varit mycket stormar kring Saltå Kvarn den senaste tiden. Företaget ägs av den antroposofiska Vidarstiftelsen och de uppmanar bland annat sina anhängare att inte vaccinera sina barn, något som inte helt oväntat väcker starka känslor. Johan Hedberg tycker att man ska bojkotta Saltå Kvarn...tjock.se
Man kan också låta den rinna av ett par timmar i durkslag om man vill ha den i ugnen.Bakad på Kungsörnens vanliga vetemjöl, mycket jäst på kort tid. Inte optimalt men ändå väldigt gott. Kan bero på toppingen iofs.
Visa bilaga 696458
Tips för den som gillar våt Mozzarella och inte har en vulkan att grädda i är att lägga på den efteråt. Då rinner det inte ut en massa vätska som gör pizzan soggig. Av samma skäl brukar jag reducera tomatsåsen i en stekpanna innan jag använder den.
Man kan också låta den rinna av ett par timmar i durkslag om man vill ha den i ugnen.
Kör med Wapnös stenmalda vetemjöl, fungerar bra. Osäker hur stor spridning det har men halland och skåne torde vara enkelt att finna iOm man vill ha ett bra, stenmalet, vetemjöl (special) till allmänt surdegsbak och inte kan/vill köpa Saltå Kvarn, vad ska man välja då? Helst något som går att hitta i en vanlig livsmedelsbutik.
Håller med! Men ungarna gillar kebab pizza.Kebabpizza, som att svära i kyrkan.
Visa bilaga 696700
Inte för att vara okänslig men... Fulmekstråden?Det är ett bra tecken på sekulär utveckling att svära i kyrkan. Så fortsätt med det.
Jag har lagt på ett lager stenull på pizzaugnen, bytt skorsten och köpt nya lågpristermometrar. Bakade säsongens första i lördags. Ugnen bättre. Men man får ju elda en del.
Visa bilaga 696752
Detta är dock inte bra grejor. Börjar redan se sämre genom glaset, efter 3h.
Den ska grädda pizza, inte pynta medelklassträdgård.Inte för att vara okänslig men... Fulmekstråden?
Utmärkt exempel på funktion före flärd. Me like. ?Den ska grädda pizza, inte pynta medelklassträdgård.
Bättre bra än snygg. Possörpizzaugnar är lika beige som 08-cyklist med pung på styret och PAS Normal uniform.Den ska grädda pizza, inte pynta medelklassträdgård.
Rekommenderar att göra egen kebab, detta recept funkar riktigt bra. Passa på när det är rea på nötfärs.Håller med! Men ungarna gillar kebab pizza.
Brukar bli bra med schysst kebab.
Lägger på efter ca 30 sekunder och gräddar klart ytterligare 30 sekunder.
Har provat liknande. Saknar övervärme, så pizzan bli stekt med kokta pålägg och blek kant.Någon som använder en pizzahuv på gasgrill, typ
Fungerar bra?