Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Doctor C sa:Någon som vet om 27.5+/3.0 går in i baktriangeln på en 2017 Spark 9xx med Boost?
Sommis sa:Ingen sån funktion som Trek har utan det verkar vara för syns skull. Det gäller att hitta lämplig "vanlig" topplock så är problemet ur världen.
/Sommis
Inget sånt med. Enda orangea på bilden är klistermärke. Frågan är för att vara mer specifikt om det är det övergång guld och det yttersta svarta jag ska mäta från eller från svarta platta kante (strax nedanför i bilden ovan.NickPick sa:Fick du inte med en nybörjarguide med cykeln?
Från orange och nedåt till själva tätningen. Dvs kolvens rörelse.
Om jag förklarar dåligt så googla "how to measure sag mtb". :)
Vi är på nästa steg. Fotot är från det du säger men frågan är bottenläget, var exakt det befinner sig.Supersonic sa:Dra gummiringen i botten. Sätt dig försiktigt på cykeln i normal cykelställning, kliv av försiktigt så du inte gungar hojens fjädring. Mät sedan skillnaden på gummiringens placering jämfört med bottenläget upp till där den nu befinner sig.
Då stämmer inte tabellen ovan. Å andra sidan så kanske det gäller annan dämpare?Eveningstar sa:Scott listar 165X40mm för Spark RC 900. Oavsett hur mycket kolv som sticker ur luftburken så rör den sig bara 40 mm som mest.
Om du vill ha 25% sag så ska alltså måttet nedan vara 10 mm:
Jag tror att tabellen avser en gaffel och inte en bakdämpare. =)Dr_Rydell sa:Då stämmer inte tabellen ovan. Å andra sidan så kanske det gäller annan dämpare?Eveningstar sa:Scott listar 165X40mm för Spark RC 900. Oavsett hur mycket kolv som sticker ur luftburken så rör den sig bara 40 mm som mest.
Om du vill ha 25% sag så ska alltså måttet nedan vara 10 mm:
Dr_Rydell sa:Vi är på nästa steg. Fotot är från det du säger men frågan är bottenläget, var exakt det befinner sig.
Dr_Rydell sa:Nu kört in dubbdäcken lite på asfalt. Gungar på en del på slätt med fullgung. Känns som att allting går via bakre dämparen och inget fram. Fyllt i fram enl viktspecifikation, och 150 psi bak. Känns mjuk bak men hårt fram. Kanske bara ovana?
sommis sa:Tvåa på bollen;)
Jag har aldrig mätt sag på mina racehojar utan kör alltid första vändorna med gaffelpumpen i bakfickan. Sen är det bara ut o bomba på!! Kolla mätringen fylla på eller släppa ur. Tabeller och sag är som sagt bara en fingervisning i min värld.
/Sommis
https://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/201/2017_Tech & Facts Report_Spark_EN_Print_pdf_1.pdfOggler sa:Är det någon som har viktuppgifter på Spark-ramarna? Ram inklusive dämpare.
Wilkas sa:https://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/201/2017_Tech & Facts Report_Spark_EN_Print_pdf_1.pdfOggler sa:Är det någon som har viktuppgifter på Spark-ramarna? Ram inklusive dämpare.
På sida 15 :)
Dr_Rydell sa:Börjar fundera om konvertera från Eagle till 11-delat. Har ju Quarq vevparti med nya typen av klinga (x sync 2) samt Eagle kedja. Fungerar den kedjan med en xx1/x01 kassett? Behöver ny bakväxel samt trigger shifter och kassett iaf.
Anledningen? När det inte går köra mer än 36 finns ingen användning för 50 klingan. Kassetten väger 100g mer än 11-delad. Onödig vikt.