Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Strax över 9,6 kg just nu.oldboy sa:MCFK !
Vad kan skönheten tänkas väga ?
Sådärja.xyklisten sa:Det börjar närma sig en "färdig" cykel. Nya hjulen dök äntligen upp igår.
sparhawk sa:Kört premiärtur på min 950 (2017) och fick problem med remoten för framgaffeln efter ca 45 min cykling.
När jag haft den i låst läge (climb) och släpper den så åker den inte tillbaka till löst läge (descend).
Pillar jag på toppen av dämparen så åker den tillbaka på rätt sätt; om inte vajerhöljet fastnat på någon kant...
Tycker jag har följt den anvisning jag hittat på nätet för att ställa in det men får det inte att fungera.
Dvs, jag satte remoten i climb och skruvade toppen medsols och skruvade fast vajern. Såg till att allt satt rätt och att inget slack fanns innan jag skruvade åt.
Det jag funderar på är om vajerhöljet är för långt; går i en skaplig båge framåt innan den går in på plats på gaffeln. Blir det för trögt för fjädern att dra tillbaka till descend.
Jag kan självklart gå tillbaka till LBS men det hinns inte med innan helgen då jag åker bort och vill ha cykeln med mig.
Tips?
eiskall sa:Tyvärr är det där med att remoten inte släpper en del av designen.
Så här skriver Fox själva:
"NOTE: Actuate the release lever with the suspension unweighted for immediate changes between damping settings. Actuating the release lever with the suspension under load may cause a slight delay transitioning between damping modes."
Jag har samma på min Fit4 från 2016.
Fredahead sa:eiskall sa:Tyvärr är det där med att remoten inte släpper en del av designen.
"NOTE: Actuate the release lever with the suspension unweighted for immediate changes between damping settings. Actuating the release lever with the suspension under load may cause a slight delay transitioning between damping modes."
Men när den inte släpper alls så har man problem och de går att åtgärda. Viss "delay" är de men du ska ju kunna ändra läge.
Dr_Rydell sa:Det är ju inte så att de är låst i ett läge utan det handlar snarare att det kan ta tid att byta läge. Vill man ju inte ska hända i fel läge på tävling. FOX SC 32 Factory gaffel på min.
eiskall sa:Fredahead sa:eiskall sa:Tyvärr är det där med att remoten inte släpper en del av designen.
Men när den inte släpper alls så har man problem och de går att åtgärda. Viss "delay" är de men du ska ju kunna ändra läge.
Ja, om det inte släpper alls så är det ju förmodligen något med vajer, reglage eller att det kommit ner skräp i själva interfacet.
Men det vanligaste är nog att man kört med gaffeln låst och släpper, då släpper oftast inte låsningen förrän första gången det fjädrar.
eiskall sa:Clipper sa:Ursäkta , menade 11-delat med 10t som minsta drev. Ganska ny på det här, men googlat lite och hittade svaret att det inte finns. Men funderar vidare och undrar om det går att sätta på en XD drive på deorenavet, eller är det navbyte som gäller om man vill ha 10t?
Shimano tillverkar inte 10t, eftersom de anser att transmissionsförlusterna blir för stora. Läste en intervju men nån representant där de tyckte att 11t var illa nog.
ChrillaP sa:Vi har gjort en köpguide för just Scott Spark där du kan se vilka butiker som har den. Kolla här: https://www.bikejungle.com/models/scott-spark-2017
All feedback tas tacksamt emot. Är det en bra produkt eller onödig information?
KJS sa:eiskall sa:Clipper sa:Ursäkta , menade 11-delat med 10t som minsta drev. Ganska ny på det här, men googlat lite och hittade svaret att det inte finns. Men funderar vidare och undrar om det går att sätta på en XD drive på deorenavet, eller är det navbyte som gäller om man vill ha 10t?
Shimano tillverkar inte 10t, eftersom de anser att transmissionsförlusterna blir för stora. Läste en intervju men nån representant där de tyckte att 11t var illa nog.
Det har nog mer att göra med att man måste överge sin body-standard för att få det bra än transmissionsförluster. Det var väl ett svepsjäl till att man tyckte att mer än 40T bak också var fel. Shimano slår väl på stort snart och inför 4-delat fram :)
goeransson sa:Jag är lite sugen på att slänga på en oval-klinga på min 930. Nån som har gjort det och vet om det går och isf vad som är kompatibelt? Tänker mig att 32t el. 34t kan bli lagom.
sparhawk sa:Kört premiärtur på min 950 (2017) och fick problem med remoten för framgaffeln efter ca 45 min cykling.
När jag haft den i låst läge (climb) och släpper den så åker den inte tillbaka till löst läge (descend).
Pillar jag på toppen av dämparen så åker den tillbaka på rätt sätt; om inte vajerhöljet fastnat på någon kant...
Tycker jag har följt den anvisning jag hittat på nätet för att ställa in det men får det inte att fungera.
Dvs, jag satte remoten i climb och skruvade toppen medsols och skruvade fast vajern. Såg till att allt satt rätt och att inget slack fanns innan jag skruvade åt.
Det jag funderar på är om vajerhöljet är för långt; går i en skaplig båge framåt innan den går in på plats på gaffeln. Blir det för trögt för fjädern att dra tillbaka till descend.
Jag kan självklart gå tillbaka till LBS men det hinns inte med innan helgen då jag åker bort och vill ha cykeln med mig.
Tips?
RDFG sa:Hämtade ut en 930 idag. Otroligt trevlig hoj!
Är det någon som provat att vända styrstammen? Upplever att man satt väldigt upprätt?
jarna sa:min premium 2017 är ca 60x65 mm och funkar bra på mitt thule cykelställ[/quote
Funderar på att klicka hem en 900 premium, är du nöjd med den ? Tycker du att den är värd cashen ?
onyx3 sa:Den första frågan du borde ställa dig är som 930 finns i lager ;-) Jag gissar att den kan vara svår att få tag på.
Annars så är de i stort sett identiskt utrustade så när som på några smådetaljer. Fälgarna skiljer sig åt t.ex. Så har du så klart kolfiber vs. aluminium och en viktskillnaden på drygt 1 kg. Vad som passar dig kan nog bara du svara på. Det är också länkat till hur du använder din cykel. Vill du vara snabbast och lättast ... eller spelar det mindre roll och du skulle sova bättre om du hade alu-ram som du inte behöver gråta blod över om det blir en liten skråma på när du är ute och mosar stenkistor?
Du har en poäng. Det finns så klart reducerade aluminium-ramar som lätt tar stryk och inte skulle gå att laga.Jensen sa:Fast Alu mattas när der böjs. Så det är inte alls säkert att det blir en harmlös buckla. Dessutom kan man i de flesta fall laga en kolfiber ram, en Alu är det inte att rekommendera att laga, brukar sällan hålla.
Jensen sa:Fast Alu mattas när der böjs. Så det är inte alls säkert att det blir en harmlös buckla. Dessutom kan man i de flesta fall laga en kolfiber ram, en Alu är det inte att rekommendera att laga, brukar sällan hålla.
Så just den biten skulle kag personligen inte vara rädd för. För mig hade det mer handlat om jag tyckte det var värt extra kostnaden för en lättare hoj. Bör ju vägas in att det kostar att ångra sig med om man köper Alu o sen saknar kolfiber.
Men allt beror som sagt vad du ska ha den till