Scott spark the tråd
Du behöver plastidip på fälgarna!?GlennJohansson sa:Tävling / tränings cykeln för 2018 års säsong
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du behöver plastidip på fälgarna!?GlennJohansson sa:Tävling / tränings cykeln för 2018 års säsong
Nu har jag klickat hem en sådan i alla fall. Glöm det jag skrev om nördnivå???RockyM sa:Dr Rydell: Bör man inte investera i en våg som kostar minst lika mycket som flaskstället? ;)
Blev ett nytt istället.NickPick sa:.
Nu blir det ny nivå med att matcha komponenter och slipa bort det gula på flaskstället ?
Dr_Rydell sa:Tävlingsklar som på bild med protectiondäck (1300 g tillsammans). Träningsutförande (originalhjul med Gx-kassett, samma däck med slangar, andra pedaler, sadelstolpe och sadel) 10.6 kg.
Amaton AM-RS, väger 1300 g utan tejp och ventiler.Bprct sa:Dr_Rydell sa:Tävlingsklar som på bild med protectiondäck (1300 g tillsammans). Träningsutförande (originalhjul med Gx-kassett, samma däck med slangar, andra pedaler, sadelstolpe och sadel) 10.6 kg.
Vad kör du för hjül? ?
karher sa:Contessa Custom Tune skall tydligen vara anpassad för lättare cyklister men på vilket sätt?
karher sa:I princip då så borde det inte spela någon roll om åkarens vikt fortfarande är inom dämparens inställbara intervall?
Jag har försökt hitta något datablad på detta hos scott men inte lyckats. Det måste väl ändå finnas uppgifter på vilket intervall dämparen är inställbar inom även om den är "dam specifik"?
Dämparen är en FOX Float Trunnion
Nicholas sa:Är det vanligt med ett litet glapp i det inringade området på bilden? Bytt alla bussningar och lager men fortfarande glapp så det kanske ska vara så?
NickPick sa:Sjukt lätt om inte annat. Spec?
Bprct sa:Snygg hoj :) vad har du för hjul?
Out of stock?Zooltrix sa:Vad tror ni om dessa hjulen som uppgradering till en RC PRO 2017? https://amclassic.com/index.php/wheels/29-wide-lightning-boost-pair.html
Bortsett från att de inte finns att köpa i deras web butik, är det galet med så breda fälgar? Ska man nöja sig med 25mm innerbredd?mv70 sa:Out of stock?Zooltrix sa:Vad tror ni om dessa hjulen som uppgradering till en RC PRO 2017? https://amclassic.com/index.php/wheels/29-wide-lightning-boost-pair.html
Ja du, jag råkade snubbla över det när jag satt och tittade på Wiggle. Var väl inte direkt genomtänkt, men gick fort!RockyM sa:Dr!
Hade missat vågarna + flaskstället! =)
Men varför Park Tool ?
Park Tool: Measurement in kilograms and pounds, deviation ± 20g. Loadable up to 25kg.
Feedback Sports Weighs exactly from 0 to 25 kg in increments of 10 g (with a deviation of 0.005 to the actual weight).
FS samma pris men bättre kvalitet!
Snyggt att du folierat bort färgerna. Jag sparade RC-loggan ett tag innan jag gick helt rouge. Du gör rätt som går 11-delad. Drar jag av vikt på min hoj för Eagle och Quarq så hamnar man där och det är ju bra vikt för en heldämpad hoj helt klart. Håller med dig om gaffeln, känner heller ingen skillnad mellan lägena. Har en rockshox på scalen och där upplevde jag liten skillnad på ljudet och även styvheten. Kan vara så att ljudet lurade mig. Men som du säger, det är dyra grejer och ska fungerar som specificerat. Tunga reglage om inte annat! Visst är det Liteskin både fram och bak?hm sa:Nu får det gärna bli barmark så man kan börja cykla igen .
Galet nöjd med vikten på cykeln med nya hjulen samt lite andra smådelar.
Mindre nöjd med ctd gaffeln från fox där mittenläget är helt obefintligt . På min förra spark från -15 hördes det iaf skillnad på trail och decend läget.
På denna gaffeln tycker jag öppna läget är för plushigt och skulle gärna ha lite mer stuns i den på mitten läget. Är ju kanske inget jätteproblem, men när Scott gör sån stor grej av deras twinlocksystem så funkar inte skiten . Är ju inte snålmodellen direkt heller .
Såg det nu. Missade hela det inlägget.hm sa:Nä snakeskin bak .
Dr_Rydell sa:Såg det nu. Missade hela det inlägget.hm sa:Nä snakeskin bak .
Vad vägde snakeskin-däcket? De verkar som många väger klart över spec i år, upp till 700 för ett RoRo snake 2.25. Finns det någon däcktillverkare som har så mkt övervikt jmf med spec som Schwalbe? Senaste däcket, spec 630, uppmätt 700 (G-One Allround 2.25).
Precis. Jag var otydligt. Menade vad Addix speed snakeskin vägde. Mina TB 2.1 SS Pacestar jag just köpt vägde ca 530 resp, 535 g (spec 515g).Bprct sa:Dr_Rydell sa:Såg det nu. Missade hela det inlägget.hm sa:Nä snakeskin bak .
Vad vägde snakeskin-däcket? De verkar som många väger klart över spec i år, upp till 700 för ett RoRo snake 2.25. Finns det någon däcktillverkare som har så mkt övervikt jmf med spec som Schwalbe? Senaste däcket, spec 630, uppmätt 700 (G-One Allround 2.25).
Har några av förra modellen (ej addix) dom väger runt 630-640.
Nu kör jag nya michelin jet xcr 2.1, runt 600gr med rejält gummi och förstärkta sidoväggar, ca 55-56mm på fälg med 25,7mm innerbredd.
Grymt. Vågar man lita på kinakol?hm sa:NickPick sa:Sjukt lätt om inte annat. Spec?
En ultimate -17
xx1 11s
Ritchey pedaler .
Kina stolpe 150gram o sadel 100gram .
Rocket ron 2.25 ss bak o 2.1 ls fram.
Skum handtag.
Extralite bakaxel
30mm kinakolfäljar med extralite nav 1150gram.
Typ så.
hm sa:Nä snakeskin bak .
Ja är djävligt skumt om inte fox klarar av att få till ctd 2017, dom har väl haft det 10 år på sina gafflar ?
Köpte cykeln på distans i höstas och jag har haft den inne hos lbs här i vintras , och fast dom inte sålt den försökte dom ta reda på hur det låg till . Dom hitta inget fel i den , och med kontakt med Fox och Scott är det svårt(omöjligt ) att känna nån skillnad??.
Är allt bara en marknadsföringsbluff ? Eller är det någon som har nån skillnad på sin ctd gaffel någonsin...?
Ante1 sa:Någon som kan kommentera skillnaden i geometri och sittställning på RC vs vanliga 900-modellerna? Vet att gaffeln är flackare på 900, vad mer skiljer?
hm sa:Nä snakeskin bak .
Ja är djävligt skumt om inte fox klarar av att få till ctd 2017, dom har väl haft det 10 år på sina gafflar ?
Köpte cykeln på distans i höstas och jag har haft den inne hos lbs här i vintras , och fast dom inte sålt den försökte dom ta reda på hur det låg till . Dom hitta inget fel i den , och med kontakt med Fox och Scott är det svårt(omöjligt ) att känna nån skillnad??.
Är allt bara en marknadsföringsbluff ? Eller är det någon som har nån skillnad på sin ctd gaffel någonsin...?
RasmusH sa:hm sa:Nä snakeskin bak .
-16 skickade vi in en del gafflar som hade problem med ctd. -17 hade vi inga problem alls med dessa. Jag känner absolut skillnad mellan lägena!
hm sa:RasmusH sa:hm sa:Nä snakeskin bak .
-16 skickade vi in en del gafflar som hade problem med ctd. -17 hade vi inga problem alls med dessa. Jag känner absolut skillnad mellan lägena!
Skickade ni dom till Danmark?
dannelasson sa:Tänkte att jag ställer frågan i denna tråd. Gäller en SCOTT Spark 930 2017:
Märkt att det är ett litet "glapp/spel" i "bulten"/själva fästet till bakdämparen (övre fästet) se bild.
Ska det vara det? Kanske är något jag inte lagt märke till förut bara?
När man tar tag om sadelstolpen och lyfter/släpper lite så hör man att det klickar lite och ser även att det rör sig ytterst lite.
Tänkte om man kunde dra åt där en aning MEN ser då att det är någon typ av specialverktyg man behöver???
Någon annan som har erfarenhet av detta? Har inte cyklat på den nämnvärt mycket och köpte den ny.
Tacksam för svar.
/MVH
Milamber sa:dannelasson sa:Tänkte att jag ställer frågan i denna tråd. Gäller en SCOTT Spark 930 2017:
Märkt att det är ett litet "glapp/spel" i "bulten"/själva fästet till bakdämparen (övre fästet) se bild.
Ska det vara det? Kanske är något jag inte lagt märke till förut bara?
När man tar tag om sadelstolpen och lyfter/släpper lite så hör man att det klickar lite och ser även att det rör sig ytterst lite.
Tänkte om man kunde dra åt där en aning MEN ser då att det är någon typ av specialverktyg man behöver???
Någon annan som har erfarenhet av detta? Har inte cyklat på den nämnvärt mycket och köpte den ny.
Tacksam för svar.
/MVH
det är väl en valig torx bits? Bara dra åt om den är lite lös.
Nu har det gått ett tag. Märker du någon skillnad jmf med dyrare? Vissa på velodromen har köpt kinahjul med riktigt bra kvalitet (bedömt av de som kan). Så det kan vara bra grejer även från Alibaba, aliexpress mm. Deras hjul var från ett märke/fabrik som man kunde googla fram. De verkade ha eget cykellag mm. Tyvärr glömt namnet nu.hm sa:Typ såna, men blev billigare att köpa naven direkt från Italien istl och bygga ihop dom själv. Och lite lättare med pillar ekrar 1154gram.
1180g SUPER LIGHT carbon BOOST wheelset 29er MTB XC 30mm asymmetric 22mm deep clincher tubeless straight pull race GRAVEL wheels
http://s.aliexpress.com/ueMNv6VZ?fromSns=Copy to Clipboard