Scott spark the tråd
Marsan sa:Står säkert tidigare i tråden, men varför behöver du en 38t klinga?
När ska man annars använda 50T?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
:-)KJS sa:Marsan sa:Står säkert tidigare i tråden, men varför behöver du en 38t klinga?
Det är den gängse uppfattning som jag och flera som köpt Spark häromkring också upplevt. Började med MTB i fjol och har inget minne av att det var så lätt att slå i då som nu. Man anpassar sig, men visst påverkar det på marginalen när man inte "vågar" trampa i vissa lägen. Å andra sidan får man trycka på lite innan och efter vissa kritiska partier där det inte är värt chansa.HenkeN sa:Hej!
Har precis fått hem min Spark och körde Engelbrektsturen på den igår. Upplever att den är mycket lägre vid vevpartiet än min förra cykel för jag slår i vevarmarna hela tiden, kan det vara så? Nån annan som upplevt samma sak?
Ska kika när jag kommer hem. Härligt att någon förstår att 38-10 är för utförsåkning på lättåkta partier. Så många som har huvudet upp i sitt eget....kais01 sa:angående 38-klingan; den lär tåla att du slipar av yttre delen vid infästningen typ 1,5 mm. det här är ändå bara en förbrukningsartikel.
förstår absolut varför du vill ha 38 och undvika leksaken 10-drevet annat än som överväxel:))
HenkeN sa:Hej!
Har precis fått hem min Spark och körde Engelbrektsturen på den igår. Upplever att den är mycket lägre vid vevpartiet än min förra cykel för jag slår i vevarmarna hela tiden, kan det vara så? Nån annan som upplevt samma sak?
Dr_Rydell sa:Garbaruk 38 har en diameter på 163,8. Det är 8-10 mm mer än Eagle. Då kommer det inte passa iaf. Suck. Tveksamt om 38-50 med ännu sämre kedjelinje är något jag vågar köra med heller. Kedjan är riktigt sned I detta ytterläge. Fan man skulle haft dubbla klingor fram och en lvg-kassett istället...
Ted_B sa:Jag kör på en Spark RC 900 Pro-17, hittade en bild från Engelbrektsturen där jag syns som fjärde man. Det roliga är att de tre före mig har likadan cykel som jag har, vi är alltså fyra Spark RC Pro i rad :) (om jag inte ser fel)
(foto: Matti Narkkiniemi)
Ted_B sa:Populär cykel iallafall :)
Mjölksyra sa:43k för 920
39k för 930
33k för 940
30k för 950
Observera att det är helt andra specar på 2018 mot 2017 så det är svårt att jämföra priser rakt av bara utifrån modellnamnet.Tergorotas sa:Mjölksyra sa:43k för 920
39k för 930
33k för 940
30k för 950
Herre j***ar, de är ju redan dyra som det är?
Är inne på att köpa en 910 om mitt sparande till en Yeti misslyckas, kanske lika bra att köra på årets och hålla tummarna för en fin och trevlig höst-REA,
Supersonic sa:Appropå höstrea. Här finns Scott Spark 700 Ultimate 2016 till utförsäljning nedsatt med 61% hos brittiska Westbrook. https://www.westbrookcycles.co.uk/s...17]+[Save-Up-To-61%-In-Our-Scott-Spark-Sale!]
KJS sa:Marsan sa:Står säkert tidigare i tråden, men varför behöver du en 38t klinga?
konscious sa:KJS sa:Marsan sa:Står säkert tidigare i tråden, men varför behöver du en 38t klinga?
Uppför!
kakan_polen2 sa:På Evalds.se finns en Spark Ultimate i Large som du säkert kan göra pris på nu när dem nya är på g! Den va tyvärr för liten för mej :(
Maila info@evalds.se å kolla.
RobinR sa:Hjälp!!
Söker efter en NY Spark RC 900 WC 2017 Stl L
Någon som kan ha input på om det finns någon i det här avlånga landet?
RobinR sa:Hjälp!!
Söker efter en NY Spark RC 900 WC 2017 Stl L
Någon som kan ha input på om det finns någon i det här avlånga landet?
Ja kör slanglöst med mina Forekaster, dom är märkta med TR på sidanStuntman88 sa:Dom däcken som sitter standard på en Spark 945 går dom att köra tubeless på? Står inget i specen om att dom är TR, men kollar man Maxxis hemsida så ska alla Forekaster vara TR.
Någon som provat köra Tubeless på dom?
jarna sa:Ja kör slanglöst med mina Forekaster, dom är märkta med TR på sidanStuntman88 sa:Dom däcken som sitter standard på en Spark 945 går dom att köra tubeless på? Står inget i specen om att dom är TR, men kollar man Maxxis hemsida så ska alla Forekaster vara TR.
Klart du vågar!Stuntman88 sa:jarna sa:Ja kör slanglöst med mina Forekaster, dom är märkta med TR på sidanStuntman88 sa:Dom däcken som sitter standard på en Spark 945 går dom att köra tubeless på? Står inget i specen om att dom är TR, men kollar man Maxxis hemsida så ska alla Forekaster vara TR.
Står inget om TR på mina däck vad jag kan se. Vågar man prova ändå?