jojjesthlm
Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Ja det brukar vara alternativet men på fox ska växelwiren passa direkt utan behov av någon hylsa vill jag minnas :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaså, ja då är det väl ett mirakel att min sadelstolpe trots allt fungerar. ;)jojjesthlm sa:Ja det brukar vara alternativet men på fox ska växelwiren passa direkt utan behov av någon hylsa vill jag minnas :)
Eveningstar sa:Lite halvt OT:
Någon som äger en Scott-hjälm och kan säga om passformen är för mer cirkulära huvuden eller för mer ovala huvuden, sett ovanifrån?
mussla sa:Storleksfråga på rc 900 2018. Jag är 187 cm med 89 ben. Skall jag ha L eller XL?
douze sa:Jahapp, så var det dags att fixa nya hjul till min Spark. Har en Spark 900 Premium 2015.
Har varit sugen på att byta ett tag och nu när jag hittade en spricka i framhjulet var det inte mycket att tveka på.
Frågan är bara vad man ska välja? Har kört med original Synchros hjul fram till nu.
Skulle gärna vilja ha något lite lättare/bättre. Vad kör ni med och vad kan ni rekommendera?
Funderar på något från Wheelproject kanske. Hmm...
Cyklar xc/trail typ. Pris? ca 10k budget.
Bra hjul billigare än det är ju bonus. ;)
douze sa:Jahapp, så var det dags att fixa nya hjul till min Spark. Har en Spark 900 Premium 2015.
Har varit sugen på att byta ett tag och nu när jag hittade en spricka i framhjulet var det inte mycket att tveka på.
Frågan är bara vad man ska välja? Har kört med original Synchros hjul fram till nu.
Skulle gärna vilja ha något lite lättare/bättre. Vad kör ni med och vad kan ni rekommendera?
afotose sa:Jag och min kollega som både kör Spark's har på lite chansning beställt dessa hjul, vi har fått otroligt bra gensvar på våra frågor och funderingar från säljarna, så det känns bra än så länge - och affären har bra recensioner på Aliexpress.
Jag har beställt från butiken förut och det har fungerat klockrent, men aldrig ett komplett set med hjul.
https://www.aliexpress.com/item/129...32843964204.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.geJXi2
Jag är långt ner på nördskalan redan nu. Men jag kommer aldrig sjunka så lågt att jag lägger pengar på en dyr våg.RockyM sa:Dr Rydell: Bör man inte investera i en våg som kostar minst lika mycket som flaskstället? ;)
köpte denna styrstam för att bli av med huvudbry ju. Var fram och tillbaka med stam och löste det genom att köpa en dyr Ritchey superlogic, dvs så att det inte blir ekonomiskt försvarbart att ens fundera efter annan styrstam. Tror inte den är så tung, 125 g 110. Tror jag har 100.Jensen sa:Du skulle man kunna skala lite me en lättare stam ?
Dr_Rydell sa:köpte denna Färm att bli av med huvudbry ju. Var fram och tillbaka med stam.Löste det genom att köpa en Ritchey superlogic. Tror inte den är så tung, 125 g 110. Tror jag har 100.Jensen sa:Du skulle man kunna skala lite me en lättare stam ?
Är ju däcken som tynger ner. Dock som du vet minimalt med vätska ?
Dr_Rydell sa:Det var 80 mm stam original. Jo det är 100 mm jag har, ökade 2. Jo det är klart, men jag släpar på 200 g extra i form av eagle och quarq. Skulle jag verkligen pusha det så 11-delat, ingen wattmätning samt chansa med lätta däck. Kanske någon gång när grejerna slits ut så blir det så. Har 36 oval på just nu och behöver inte 50 bak som jag hade med 38 runda. Körde backintervaller på lugnet 2016 med 36 oval 11-42 och det gick bra (brantaste partiet är inte med på långa lugnets tävlingsstart) och det var när jag började med MTB och är bättre tränad nu. Så inget behov av 50. Anledningen till att jag inte byter är att trigger och bakväxel känns kvalitetsmässigt aningen mer premium än X01 trigger och XX1 bakväxel jag har på Scalen. Förmodligen bara inbillning.
Tar man dig på orden så menar du att en rund 38 känns som oval 36 och det kan du väl inte mena? Den känns rätt rund 36:an ändå. Grejen är att jag tänkt på det där med flaskstället. Ett nytt med mörk text kostar 500 kr. Jag har känt på det och det känns inte som att det går att få bort fint. Får ta fram plastidip:en igen??NickPick sa:Tycker du att en 36t oval känns som en 38t rund?
Tvärtom tycker jag. Nu blir det ny nivå med att matcha komponenter och slipa bort det gula på flaskstället ?
Dr_Rydell sa:Tar man dig på orden så menar du att en rund 38 känns som oval 36 och det kan du väl inte mena? Den känns rätt rund 36:an ändå. Grejen är att jag tänkt på det där med flaskstället. Ett nytt med mörk text kostar 500 kr. Jag har känt på det och det känns inte som att det går att få bort fint. Får ta fram plastidip:en igen??NickPick sa:Tycker du att en 36t oval känns som en 38t rund?
Tvärtom tycker jag. Nu blir det ny nivå med att matcha komponenter och slipa bort det gula på flaskstället ?
Dr_Rydell sa:
Du har rätt?. Jag får helt enkelt ta och åka upp till Mora så får cyklist gå lös på den med en äkta vass kniv från orten.Jensen sa:Dr_Rydell sa:
Jojo men här pratar vi om att spara enstaka gram på vätska o så ska andra saker doppas i det ena o det andra :-)
Dr_Rydell sa:Du har rätt?. Jag får helt enkelt ta och åka upp till Mora så får cyklist gå lös på den med en äkta vass kniv från orten.Jensen sa:Dr_Rydell sa:
Jojo men här pratar vi om att spara enstaka gram på vätska o så ska andra saker doppas i det ena o det andra :-)
Dr_Rydell sa:Rund eller oval, jag rekommenderar X-Sync 2. Jag hade samma längd på kedjan när jag gick från 32-38. Om det är optimalt vet jag ej, men den räckte i alla fall.
https://r2-bike.com/SRAM-X-SYNC-2-X...Kettenblatt-12-fach-3-mm-Offset-BOOST-schwarzMrFocus sa:Tack för tipset. Dock fanns det bara upp till 34t .