Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Supersonic sa:Rätt likt denna skada som inte blev något garantiärende enligt Scott.
Kan tillägga att Scott tog triangeln på Goodwill till slut, resten fick jag ta på försäkring med 25% i självrisk.
Baktriangeln gick av på en hyfsat slät skogsväg i 35km/h, cykeln vek sig och jag gick i backen och bröt av styret mm.
Min Scott är som ny, inte ett i slag eller märke på den. Jag har kört med top of the line xc hojar i flera år utan några som helst hållbarhets problem så vi får väl hoppas att detta var en engångshändelse.
Jag har en Scott 700+ tuned 2017.
MVH
Bosse
Ted_B sa:Om du väljer mellan de cyklarna så låter det som om du vill köra race, då är ju en 32 klinga lite väl liten tycker jag om det handlar om långloppscupen.konscious sa:Jag väljer mellan en Spark RC 900 PRO 10,5Kg eller en Lux CF SL 8.0 RACE TEAM 10,7kg.
Quarq XX1 Eagle GXP med 49mm kedjelinje, ganska säker på att 32t går bra men 34t blir nog gränsfall.
hm sa:Varför vill du byta för ?
Nej alla klinjor passar inte på alla Vevpartiet.
Men i det här fallet lär det göra det .
Ja , det passar om du väljer gxp varianten.
Jag har monterat en med invändig dragning. In med höljet uppe vid styrhuvudet där de andra går in, sen kan man öppna luckan på undersidan av diagonalröret. Ut med höljet där och sen får du sikta in höljet igen upp mot sadelröret. Hoppas du hängde med.Ubbe73 sa:Har skaffat en Spark RC Team och funderar på dropper. Någon som eftermonterat? Är det invändig eller utvändigt dragning som gäller? Kan inte se några utgångshål från ramen.
Bergsmannen sa:Jag har monterat en med invändig dragning. In med höljet uppe vid styrhuvudet där de andra går in, sen kan man öppna luckan på undersidan av diagonalröret. Ut med höljet där och sen får du sikta in höljet igen upp mot sadelröret. Hoppas du hängde med.Ubbe73 sa:Har skaffat en Spark RC Team och funderar på dropper. Någon som eftermonterat? Är det invändig eller utvändigt dragning som gäller? Kan inte se några utgångshål från ramen.
Supersonic sa:Om du har nya versionen av Spark sitter det genomgående hölje genom ramen hela vägen bak.
Supersonic sa:2016 är förra modellen, där vet jag inte hur det är draget.
Jag har en 720+ som klarar 29 2.25 RoRo med mycket god marginal.såkket sa:Är lite sugen på en 27.5+ till hösten och kan få loss en 2018 tuned till hyffsat pris men hittar inte direkt några uppgifter om vad man kan trycka dit för 29ers?
Klarar den typ 2.35 NN? Eller i alla fall ett par 2.25 RaRa/RoRo? (inte nödvändigtvis just dessa men det är dom jag har bäst referens storlekmässigt till)
Eller skall man sikta på en Genius så man kan få dit 2.6 29er och få flipswitch, har inget egentligt behov av 150mm för min cykling utan någonstans i gränslandet mellan XC och trail skulle nog passa bättre.
JockeS sa:När jag bytte styrstam och styre på min RC 900 Team idag så blev jag lite förvånad över hur mycket flex det är i gaffeln.
Har framhjulet stående i ett ställ så cykeln står stabilt.
Trycker lätt på ena aidan av styret och gaffeln flexar i sidleds rätt rejält utan någon kraft övht.
FOX 32 SC har blivit prisad för sin styvhet mm så jag blev mäkta förvånad över detta.
Jämförde med min FOX 32 Factory FIT4a som sitter på min Anthem, och den är inte i närheten av flex som denna??
såkket sa:Det är inte så att Scott rycker några volume spacers på Contessamodellerna i sin tjejanpassning och dämparen blir för linjär för 80kg åkare?
sbozic sa:såkket sa:Det är inte så att Scott rycker några volume spacers på Contessamodellerna i sin tjejanpassning och dämparen blir för linjär för 80kg åkare?
Har kontaktat Scott Sverige och fick svaret. På Contessan sitter likadana dämpare som herr men är annorlunda shimsad för att få lite mer smooth compression och rebound curves. Man kan alltså shimsa om dem genom att addera tokens i dämparen om man upplever den för mjuk. Det kan göras hos FOX eller en verkstad som servar dämpare. Eller om man är lite händig själv.
såkket sa:sbozic sa:såkket sa:Det är inte så att Scott rycker några volume spacers på Contessamodellerna i sin tjejanpassning och dämparen blir för linjär för 80kg åkare?
Har kontaktat Scott Sverige och fick svaret. På Contessan sitter likadana dämpare som herr men är annorlunda shimsad för att få lite mer smooth compression och rebound curves. Man kan alltså shimsa om dem genom att addera tokens i dämparen om man upplever den för mjuk. Det kan göras hos FOX eller en verkstad som servar dämpare. Eller om man är lite händig själv.
Ja då lär det ju vara lätt åtgärdat, kostar väl dryga 50lappen styck, har för mig att det sitter 5st standard i en 120mm 34a vilket lär vara ganska bra utgångspunkt, chansen är väl att du även behöver stoppa i lite mer bak också om du vill få det perfekt.
sbozic sa:såkket sa:sbozic sa:såkket sa:Det är inte så att Scott rycker några volume spacers på Contessamodellerna i sin tjejanpassning och dämparen blir för linjär för 80kg åkare?
Ja då lär det ju vara lätt åtgärdat, kostar väl dryga 50lappen styck, har för mig att det sitter 5st standard i en 120mm 34a vilket lär vara ganska bra utgångspunkt, chansen är väl att du även behöver stoppa i lite mer bak också om du vill få det perfekt.
Ja enligt manualen på fox så är det 5 st i och det får plats 6, men nu så är det ju en Contessa, så frågan är. Gör dom verkligen besväret att sätta i något annat på en Large cykel bara för att det är en Contessa? Jag ska skicka min fråga vidare till Scott Sverige för att fråga hur många Tokens det sitter i gaffeln och vilken "dämpning" dom har i bakdämparen.
2018 Spark 740 med dropper monterat av butik?Sebastiangronkvist sa:Hello. Blev av med min fatbike i en skilsmässa jag genomgick nyligen och sålde DH-hojen på grund av uteblivna möjligheter men plötsligt hände det och jag spontanshoppade en Scott Spark efter mycket läsande och jämförande. Den bara stod där med exakt dom specar jag letat efter, heldämpad, dropper, singelklinga sram
Jag hittar såklart väldigt lite info om just den här versionen av spark men det är väl nån deal XXL gjort med Scott om en specialmodell antar jag.
Så, är det något jag bör tänka på med just den här hojen som den är nu, förutom att droppervajern borde kortas med ungefär en kilometer? Dämparna är redan justerade efter min vikt.