Scott spark the tråd
Hej!
Lite uppföljning för den som är intresserad vad som hände med min Spark RC Pro -22 efter service.
1) Bromsarna justerades, men troligen snävare toleranser på XTR samt annorlunda skivor, så får försöka runda pölarna. Inget jätteproblem, men irriterande när det händer, som tex under CV -23 att åka med gnissel på en ganska dyr cykel. Komponenterna är snygga och funkar kanske bäst i en mässhall i Tyskland, vad vet jag... Upplevde inte detta på -18 och -19
2) De bytte ytterben på gaffeln och glappet är borta. Gick på garanti.
3) Direkt efter service var gaffeln helt stum i låst läge, nu ca 50 mil grusväg senare börjar den bli svampig igen. "Svampar" ca 1-2 cm i låst läge. Tycks kunna vara helstum ett tag och varför skulle den inte vara det i låst läge? Kanske finns en bra anledning som jag inte fattat? Verkar finnas delade meningar om detta.
Tjena! Jag har en Scott Spark från 2020 med Rockshox SID. Dämparenheten har börjat läcka olja, andra gången nu då jag bytt hela den enheten tidigare. Jag snackade med Racing Bike Sweden som är dämparexpert och då sa han exakt det du besrkiver nu. Att när det läckt ut olja så svampar gaffeln ett par cm innan den låser stumt. Kan det vara så att din gaffel läcker lite?