IM
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Hojta till annars så skall jag se vad jag kan rota fram.Definitivt intressant! Jag hör av mig!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hojta till annars så skall jag se vad jag kan rota fram.Definitivt intressant! Jag hör av mig!
Kan ha, låt mig återkommaNågon som har crankboots till sram gx eagle kolfiberparti? Tror det är samma till x01 och xx1 eagle... Har ingen lust att köpa nya a 120kr för lite gummi men betalar gärna en symbolisk summa om så önskas.
Någon som har crankboots till sram gx eagle kolfiberparti? Tror det är samma till x01 och xx1 eagle... Har ingen lust att köpa nya a 120kr för lite gummi men betalar gärna en symbolisk summa om så önskas.
Gärna! Skickar pm.
Jag kan ha en, dock i Västerås men med möjlighet att skicka. Kan mäta lite mer om de är intressantSökes stel gaffel 1 1/8" rakt styrrör med skivbromsfästen och QR!
Kan betala ungefär runt 500, finns i Stockholm
Står inte ut längre med min dämpade gaffel på min hybrid..
Ja tack gärna! Låter intressantJag kan ha en, dock i Västerås men med möjlighet att skicka. Kan mäta lite mer om de är intressant
Givetvis är det bättre om du hittar en begagnad. Men jag kan tipsa om denna som jag har på min Frankenstein-pendlare. https://www.cykelgear.se/reservdelar/framgafflar/mtb-framgafflar/force-29-fast-gaffelSökes stel gaffel 1 1/8" rakt styrrör med skivbromsfästen och QR!
Kan betala ungefär runt 500, finns i Stockholm
Står inte ut längre med min dämpade gaffel på min hybrid..
Utanför trådens topic, vilken däcksbredd klarar den force-gaffeln? Har länge haft funderingar på konvertera min pendlare till skivbroms men behöver i så fall en framgaffel. Ganska sällan de spec:ar vilken däcksbredd som funkar..Givetvis är det bättre om du hittar en begagnad. Men jag kan tipsa om denna som jag har på min Frankenstein-pendlare. https://www.cykelgear.se/reservdelar/framgafflar/mtb-framgafflar/force-29-fast-gaffel
Finns även lite kortare a-c, märkt 26"
Funkar gripshift då har jag ett.Växelreglaget på sonens cykel har gett upp. Någon som sitter på ett 8-delat Shimanoreglage?
Hojta till om du inte hittar något som fungerar så skall jag kika om jag har något när jag kommer hem igen nästa vecka.Växelreglaget på sonens cykel har gett upp. Någon som sitter på ett 8-delat Shimanoreglage?
Han är van med trigger så det är ett sånt jag är ute efter. Men stort tack för erbjudandet ??Funkar gripshift då har jag ett.
Kanon, jag hojtar om det inte dyker upp något. Kan ju såklart köpa nytt men känns onödigt om det finns någon som vill sälja ett som inte kommer till användning.Hojta till om du inte hittar något som fungerar så skall jag kika om jag har något när jag kommer hem igen nästa vecka.
PM Skickat! :)26" gaffel från 2002 och styre/stam. Finns i Gbg skickas ej.
Visa bilaga 593333
en vanlig 1 1/8" star nut funkar även i 1"om man inte vågar dunka ner den som den är så viker man in vingarna lite med tång först om de nu inte e kokkosgaffel då är det iof en helt annan typ man ska användaNågon som har en 1" Ahead Star Nut liggandes i en låda? Prylen som sitter inne i gaffelröret alltså (och nej, inte den vanliga för 1 1/8"). Om lådan tom. befinner sig i Norrköpingstrakterna föreslår jag byteshandel mot en burk kvalitetshonung från mina bin ;-) .
Ah, det visste jag faktiskt inte. Tack för tipset! Nej, hederlig stål handlar det om ;-)en vanlig 1 1/8" star nut funkar även i 1"om man inte vågar dunka ner den som den är så viker man in vingarna lite med tång först om de nu inte e kokkosgaffel då är det iof en helt annan typ man ska använda
finns vart o vad e de för diameter på stolpen ?Hej! Behöver göra plats på bra att ha hyllan! Hör av dig med frågor
Hej.Hej! Behöver göra plats på bra att ha hyllan! Hör av dig med frågor
Det låter som att det är lite brådis? Jag kommer få ett över lite längre fram i vinter (läs: när jag får några dagar över och tuggat mig igenom det översta raderna på att-göra-listan).Vevparti för gammal racer (5-8 delat) sökes! Vad som helst är av intresse då det är min enda pendlare ?
Söker också 32mm däck för att testa om det går in i ramen samt sladda lite i grus ?
Det låter som att det är lite brådis? Jag kommer få ett över lite längre fram i vinter (läs: när jag får några dagar över och tuggat mig igenom det översta raderna på att-göra-listan).
Jag ställer mig gärna på kö om Ljudetinnan löser något annat innan ditt är framme ur lådan!Det låter som att det är lite brådis? Jag kommer få ett över lite längre fram i vinter (läs: när jag får några dagar över och tuggat mig igenom det översta raderna på att-göra-listan).
låter ju snarare som du behöver bredare vevlager än ett vevpartiJa, skulle behöva ha den redo redan i veckan som kommer igen, men har en fullösning som kanske fungerar... Vända på vevlagret och slipa ned bultarna som tar emot ramen ?
Men ha gärna mig i åtanke om du får något till överst då jag verkligen behöver ha ett ordentligt vevparti ?
Vad är det för typ av däck du söker? och orkar du skicka hjulet söderut?Finnes: 27,5 tum svart framhjul för skivbroms, Bontrager connection 584. Rakt men det saknas några ekrar. Finns i Bromma.
Önskas: begagnade däck 622-28 eller 622-32.
Det är ett sopslut gammalt THUN (ITA) Vevlager jag bytte ut mot ett bättre begagnat Shimano (ITA), det stämmer att axellängden på Shimanot är aningen kortare (4mm) men det som ställer till med problemet är att THUN vevpartiet glider alldeles för långt in på Shimano axeln (ISO? JIS? Någon gammal bortglömd standard?)låter ju snarare som du behöver bredare vevlager än ett vevparti
eller är även kuggen slut på de du har?
oki ja thun o shimano har olika grader på tappen om jag minns rätt dvs precis som du säger thun går längre in på axeln.. ska rota imorrn kväll kanske har nått retro vevparti 2 klingors kvar med lite tur e de kvar nått passande vevlager med ITA som ligger o skrattar åt en i lådorna oxå sen jag vid ett svagt ögonblick inte tänkte mej för o köpte "fel" ramDet är ett sopslut gammalt THUN (ITA) Vevlager jag bytte ut mot ett bättre begagnat Shimano (ITA), det stämmer att axellängden på Shimanot är aningen kortare (4mm) men det som ställer till med problemet är att THUN vevpartiet glider alldeles för långt in på Shimano axeln (ISO? JIS? Någon gammal bortglömd standard?)
Det vore guld värt ?oki ja thun o shimano har olika grader på tappen om jag minns rätt dvs precis som du säger thun går längre in på axeln.. ska rota imorrn kväll kanske har nått retro vevparti 2 klingors kvar med lite tur e de kvar nått passande vevlager med ITA som ligger o skrattar åt en i lådorna oxå sen jag vid ett svagt ögonblick inte tänkte mej för o köpte "fel" ram
Söker lättrullade däck av känt märke till en hybridcykel. Kan skicka!Vad är det för typ av däck du söker? och orkar du skicka hjulet söderut?