Ta bort free wheel body - bontrager (Fuel EX -23)

Lestr

Aktiv medlem
Hej,

Jag tänkte kolla om jag kan uppgradera till PoE 108 men jag får inte av frihjulet.. några tips?

Inget på YT funkar.

Kan inte dra av något…

Bilagor

• IMG_5824.webp
    IMG_5824.webp
    206.2 KB · Besök: 51
  • IMG_5823.webp
    IMG_5823.webp
    234.6 KB · Besök: 60
Endcapen ska loss. Det är den svarta grejen som sitter längst ut på axeln vid bodyn.

De sitter ibland som bara den på Bontragernav. En lageravdragare gjord för att greppa invändigt har jag använt med framgång, typ: https://www.motoaction.se/9-delar-l...MXI5YBiklqORdNEUn4Pu5PZiSpONMMeQaAqBLEALw_wcB

Har ingen aning om just den länkade är bra eller passar, mer för att visa vilken typ av verktyg jag använt.

Endcapen ska loss. Det är den svarta grejen som sitter längst ut på axeln vid bodyn.

De sitter ibland som bara den på Bontragernav. En lageravdragare gjord för att greppa invändigt har jag använt med framgång, typ: https://www.motoaction.se/9-delar-lageravdragarsats-vidaxl-p2458202?variant=2455583&utm_term=&utm_campaign=&utm_source=google&utm_medium=cpc&campaign_id=20469267793&adgroup_id=&ad_id=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax - All&utm_id=20469267793&gad_source=1&gad_campaignid=20469270937&gbraid=0AAAAADzwDR62rdWyGZHyTJd_3PriuZKHx&gclid=Cj0KCQjwo63HBhCKARIsAHOHV_WsA7lzdfp5GDdoOwF417oMXI5YBiklqORdNEUn4Pu5PZiSpONMMeQaAqBLEALw_wcB

Har ingen aning om just den länkade är bra eller passar, mer för att visa vilken typ av verktyg jag använt.
Tack!

Om du skruvar tillbaka kassetten så kan du använda den att dra i, brukar poppa av hyfsat lätt.
Handskar på och var redo att det kommer trilla ur grejor (fjädrar/klackar) så görs med fördel inte på en gräsmatta.

Inga hårda slag på kassetten bara, använd händerna.

Tillbaka
Topp