jockesramavid
Ny medlem
Tubeless vara eller inte vara ?
Är det värt att bli tubeless ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oggler sa:Jag blir misstänksam när jag hör att det läcker vid ventilen. Vad gör man med all gucka som lägger sig i fälgen. Det är ju inte bara vid ventilen det kan läcka in i fälgen. Man köper ju inte dyra lätta fälgar för att sakta men säkert placera massa torkad gucka där som aldrig gå att få bort.
42Hz sa:
HenkeN sa:42Hz sa:
Det här verkar ju vansinnigt smidigt
Oggler sa:Jag förstår inte riktigt poängen med det där specialkitet för att kontrollera vätskan. Är det inte bara släppa ut luften ur däcket. Ta ur ventilen. Suga upp vätskan med en vanlig spruta och en slangstump. Spruta tillbaka vätskan igen. Sätta dit ventilen. Pumpa Klart.
Eller har jag missuppfattat något?
Rattnalle sa:Kontrollera vätskan? Antingen skvalpar det och då är allt ok eller så skvalpar det inte och då behöver det fyllas på en deciliter till.
Oggler sa:Vad är det för lösningsmedel i sådan där gucka? Är det latexbaserat? Iså fall borde det väl vara amoniak i? Kan man inte fylla på med rent lösningsmedel i stället för ny gucka. Toppa med amoniak eller vad det nu är. I rent underhållssyfte alltså. Om man fyller på med komplett gucka så blir det väl bara en tjockare och tjockare blandning kvar tillslut.