Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Jag tycker att det är enormt mycket mindre jobb än med slang.
Marginellt mer jobb att ordna men sen sitter det där problemfritt tills däcket är slut.
Schreddan sa:Rattnalle sa:Jag tycker att det är enormt mycket mindre jobb än med slang.
Marginellt mer jobb att ordna men sen sitter det där problemfritt tills däcket är slut.
Skärp dig. Det är jobbigt, kladdigt, svårt, inte alls så lätt, jobbigt, kladdigt+ANNAT
Bengt-re sa:Det är omständigt och kladdigt. Jag har slutat med det, men gillar man kladd så är det väl bara att köra på. Lättare och mindre risk för genomslagspunka är belöningen för att äckla runt.
Raggamuffin sa:Schreddan sa:Rattnalle sa:Jag tycker att det är enormt mycket mindre jobb än med slang.
Skärp dig. Det är jobbigt, kladdigt, svårt, inte alls så lätt, jobbigt, kladdigt+ANNAT
Det beror på hur ofta man byter klart, byter man inte oftare än Rattnalle är det ju lugnt =)
Byter man som jag oftast åtminstone ett av däcken inför varje tävling och kör 25-30 race om året så blir det lite klart kladdigt ibland, men inte jobbigt eller svårt. De däck man haft på några gånger innan ploppar extra lätt.
Raggamuffin sa:Bengt-re sa:Det är omständigt och kladdigt. Jag har slutat med det, men gillar man kladd så är det väl bara att köra på. Lättare och mindre risk för genomslagspunka är belöningen för att äckla runt.
Fast vad är det omständiga? Tycker som nalle att det är lättare, istället för att böka ner en slang så häller man i lite vätska i botten bara.
Pumpa upp får man göra i vilket fall, och man slipper få ventilen sned :)
Du gör fel!Bengt-re sa:
Du använder fel sorts däck!Bengt-re sa:Otäta däckssidor.
Och exakt vad är krångligt med det?Bengt-re sa:Behöva tejpa färlgarna.
Kan vara så ibland, men langar man i en slang i ett nytt däck & låter det "stå till sig" ett dygn så poppar det snällt upp även med en vanlig pump =)Bengt-re sa:Svårt att poppa däcket utan kompressor...
Vernersson sa:Du gör fel!Bengt-re sa:
Kan vara så ibland, men langar man i en slang i ett nytt däck & låter det "stå till sig" ett dygn så poppar det snällt upp även med en vanlig pump =)Bengt-re sa:Svårt att poppa däcket utan kompressor...
Vernersson sa:Du gör fel!Bengt-re sa:
Gillar ju race king!
Skiten sitter dåligt och man måste göra om jobbet
Kan vara så ibland, men langar man i en slang i ett nytt däck & låter det "stå till sig" ett dygn så poppar det snällt upp även med en vanlig pumpBengt-re sa:Svårt att poppa däcket utan kompressor...
Ja jag vet att det går. Har lyckats själv faktist med det.
=)
DET är en helt annan sak dock =)Bengt-re sa:Vernersson sa:Du gör fel!Bengt-re sa:
Gillar ju race king!
Skiten sitter dåligt och man måste göra om jobbet
Kan vara så ibland, men langar man i en slang i ett nytt däck & låter det "stå till sig" ett dygn så poppar det snällt upp även med en vanlig pumpBengt-re sa:Svårt att poppa däcket utan kompressor...
Ja jag vet att det går. Har lyckats själv faktist med det.
=)
Meeeeen... personligen tycker jag inte att det är värt besväret.
Ska man ta av ett däck med kladd i så blir det kladd. Däcket är kladdigt man blir kladdig om fingrarna och måste torka ur skiten. Eller hålla på med en spruta och hålla på eller hälla ut. Obra.Vernersson sa:Du gör fel!Bengt-re sa:
Man kan inte använda vilket däck man vill. Obra.Vernersson sa:Du använder fel sorts däck!Bengt-re sa:Otäta däckssidor.
Mer krångel än at inte behöva tejpa? Upptäcka att man kanske behöver tejpa ett varv till för att just den kombinationen däck o fälg inte passar så bra. Obra.Vernersson sa:Och exakt vad är krångligt med det?Bengt-re sa:Behöva tejpa färlgarna.
Så för att det tar ett helt jävla dygn för att byta däck är inget negativt? Eller behöva investera en i en kompressor för något som borde ta några pumptag med valfri pump från biltema? Eller göra en petflaske lösning, vet du hur jobbigt det är? Obra.Vernersson sa:Kan vara så ibland, men langar man i en slang i ett nytt däck & låter det "stå till sig" ett dygn så poppar det snällt upp även med en vanlig pump =)Bengt-re sa:Svårt att poppa däcket utan kompressor...
Schreddan sa:Jo, jag var en smula ironisk... :)
theBrand sa:Schreddan sa:Jo, jag var en smula ironisk... :)
På internet?
Skärp dig!
Sherpa sa:Ska man ta av ett däck med kladd i så blir det kladd. Däcket är kladdigt man blir kladdig om fingrarna och måste torka ur skiten. Eller hålla på med en spruta och hålla på eller hälla ut. Obra.Vernersson sa:Du gör fel!Bengt-re sa:
Man kan inte använda vilket däck man vill. Obra.Vernersson sa:Du använder fel sorts däck!Bengt-re sa:Otäta däckssidor.
Mer krångel än at inte behöva tejpa? Upptäcka att man kanske behöver tejpa ett varv till för att just den kombinationen däck o fälg inte passar så bra. Obra.Vernersson sa:Och exakt vad är krångligt med det?Bengt-re sa:Behöva tejpa färlgarna.
Så för att det tar ett helt jävla dygn för att byta däck är inget negativt? Eller behöva investera en i en kompressor för något som borde ta några pumptag med valfri pump från biltema? Eller göra en petflaske lösning, vet du hur jobbigt det är? Obra.Vernersson sa:Kan vara så ibland, men langar man i en slang i ett nytt däck & låter det "stå till sig" ett dygn så poppar det snällt upp även med en vanlig pump =)Bengt-re sa:Svårt att poppa däcket utan kompressor...
NickPick sa:Lat man dör långsamt under svår vånda.
Det drygaste är ju att man får kolla däcktrycket inför cykelturerna, men det gör "man" ju ändå.
Bara 2 gånger har jag behövt gå 500m till macken och lånat kompressor. Annars har det blivit classes golvpump som har gjort susen.
izar sa:Har provat TL på racern, hittills är jag nöjd och inget kladd.
Foxis sa:Vilket tryck har ni som kör änduuuro och har tubeless?
~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Rydell sa:Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Kör med slang och har 1,8 bar i mina däck och har inte fått några genomslag som skadat varken däck, slang eller fälg än. Den dagen det blir punka så ska jag köpa ett tubeless kit och prova :)
Raggamuffin sa:Jag trodde kompressor var något som fanns i var mans hem, ungefär som brandsläckare och kylskåp. Får ta tillbaka att det är lätt.
Ett dygn? Nån minut...
mikipedia_ sa:Rydell sa:Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Kör med slang och har 1,8 bar i mina däck och har inte fått några genomslag som skadat varken däck, slang eller fälg än. Den dagen det blir punka så ska jag köpa ett tubeless kit och prova :)
Om det är din enduro du pratar om kan du bara skruva i ventilerna du fick med cykeln å sen pumpa.
Rydell sa:mikipedia_ sa:Rydell sa:Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Om det är din enduro du pratar om kan du bara skruva i ventilerna du fick med cykeln å sen pumpa.
Ingen gegga ?
mikipedia_ sa:Rydell sa:mikipedia_ sa:Rydell sa:Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Ingen gegga ?
Jo givetvis, tänkte det var givet;-)
Senast i söndags trodde jag att jag skulle punktera och/eller skada fälgen två gånger. Men det höll.Rydell sa:Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Rattnalle sa:Senast i söndags trodde jag att jag skulle punktera och/eller skada fälgen två gånger. Men det höll.Rydell sa:Rattnalle sa:~1,5-1,6 fram och ~1,6-1,8 bak beroende på hur mycket misshandel jag förväntar mig.Foxis sa:Bumpcitat! :)
Vernersson sa:Har ett litet experiment på G just nu.
När man bor i en liten by som jag gör blir man lätt tjenis med folk som man råkar ha kontakt med i olika sammanhang.
Lite skitsnack på den lokala däckverkstaden i samband med att bilen fick vinterskorna utbytta mot sommarpjucken resulterade i att jag fick med mig en halvliter TL-gucka för lastbilar mot löfte att senare återrapportera hur det funkade på hojen. *S*
Det är trögflytande som fanken och illblått, innehåller ngn slags långa fibrer som skall täta ev hål.
Kastade in lite vattenspädd gucka i ett hjulpar till Apelsinen & ska ut senare under helgen bland sprängsten & elände med löjligt lågt däcktryck bara för att se vad som händer ;)
Nu har det gått 2 dygn sedan jag satte upp denna omgången TL och trycket i hjulen ligger stabilt.
Ska iaf bli skoj att se vad som sker framöver.
Jimel sa:Vernersson sa:Har ett litet experiment på G just nu.
När man bor i en liten by som jag gör blir man lätt tjenis med folk som man råkar ha kontakt med i olika sammanhang.
Lite skitsnack på den lokala däckverkstaden i samband med att bilen fick vinterskorna utbytta mot sommarpjucken resulterade i att jag fick med mig en halvliter TL-gucka för lastbilar mot löfte att senare återrapportera hur det funkade på hojen. *S*
Det är trögflytande som fanken och illblått, innehåller ngn slags långa fibrer som skall täta ev hål.
Kastade in lite vattenspädd gucka i ett hjulpar till Apelsinen & ska ut senare under helgen bland sprängsten & elände med löjligt lågt däcktryck bara för att se vad som händer ;)
Nu har det gått 2 dygn sedan jag satte upp denna omgången TL och trycket i hjulen ligger stabilt.
Ska iaf bli skoj att se vad som sker framöver.
Spännande, ser fram emot rapport. Antar att det är billigare än tex stans?