Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
Edit: men så spektakulärt att man får skrika i rubriken är det inte. / admin
Det är så det fungerar i den stora världen med rubriker.konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
larsaw sa:konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
Rätt besviken på att dom sandat över så stora delar av banan, visst att det var lerfest och därmed många som halkade o slog sig samt stor erosion pga nederbörd, men nu ser det ju mer ut som en CX-bana. :/
https://www.pinkbike.com/news/course-preview-smooth-sailing-albstadt-world-cup-xc-2019.html
Iaf hur kul som helst att Jenny är med i startfållan, om än långt bak...
larsaw sa:konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
Rätt besviken på att dom sandat över så stora delar av banan, visst att det var lerfest och därmed många som halkade o slog sig samt stor erosion pga nederbörd, men nu ser det ju mer ut som en CX-bana. :/
https://www.pinkbike.com/news/course-preview-smooth-sailing-albstadt-world-cup-xc-2019.html
Victorx sa:Rissveds verkar inte köra idag?
Mmm, såg det med, men undra om domarna har något att säga om det? Vore ju synd isåfall, var ju på "fel" sida bandet en stundNorenfalk sa:VDP var smart och tog sig förbi där bandet som markerar banan låg på backen. Well played må jag säga :)
JesperA sa:Mmm, såg det med, men undra om domarna har något att säga om det? Vore ju synd isåfall, var ju på "fel" sida bandet en stundNorenfalk sa:VDP var smart och tog sig förbi där bandet som markerar banan låg på backen. Well played må jag säga :)
Stämmer verkligen banlängd och höjdmeter? Om varvet skulle ha bara stigning med p% första halvan och bara gå utför med p% under andra halvan skulle p bli drygt 23. Då jag misstänker att lutningen varierar betydligt mer skulle det behöva vara substantiella delar med lutning på över 25 och troligen även 30%. Det är i alla fall i min värld rejält brant. Sen är jag ju en mesig lvg-råtta ...konscious sa:larsaw sa:konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
Banan mäter 4,2 km och 480hm och kräver skapligt grym fysisk kapacitet.
Jenny Rissveds och Linn Gustafson håller vi ?på.
En topp 15-20 placering för Jenny betecknar jag som en bragd idag.
GoranS sa:Stämmer verkligen banlängd och höjdmeter? Om varvet skulle ha bara stigning med p% första halvan och bara gå utför med p% under andra halvan skulle p bli drygt 23. Då jag misstänker att lutningen varierar betydligt mer skulle det behöva vara substantiella delar med lutning på över 25 och troligen även 30%. Det är i alla fall i min värld rejält brant. Sen är jag ju en mesig lvg-råtta ...konscious sa:larsaw sa:konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
HP sa:GoranS sa:Stämmer verkligen banlängd och höjdmeter? Om varvet skulle ha bara stigning med p% första halvan och bara gå utför med p% under andra halvan skulle p bli drygt 23. Då jag misstänker att lutningen varierar betydligt mer skulle det behöva vara substantiella delar med lutning på över 25 och troligen även 30%. Det är i alla fall i min värld rejält brant. Sen är jag ju en mesig lvg-råtta ...konscious sa:larsaw sa:konscious sa:En egen tråd är premiären för mtb WC värd.
Nej, det stämmer inte. Banan är 4 km med 190 hm.
Jag tyckte hon såg lite lerig ut men de sa inget om det.JesperA sa:Någon info om Langvad? Vurpade hon eller tekniskt problem eller wut?
100 meter träramp på 4.2 km varv? Tycker du är lite orättvis?NLC sa:Har lite svårt att förstå tjusningen i att rejsa på träramper med visst är det utslagsgivande
Eveningstar sa:100 meter träramp på 4.2 km varv? Tycker du är lite orättvis?NLC sa:Har lite svårt att förstå tjusningen i att rejsa på träramper med visst är det utslagsgivande
Edit: Om något tycker jag det är lite tråkigt mycket grus.
Eveningstar sa:Tycker synd om dem. Visst alla har samma dåliga väder så samma förutsättningar, men de ska genomlida 1h till av den där skiten :(
Johan A sa:Eveningstar sa:Tycker synd om dem. Visst alla har samma dåliga väder så samma förutsättningar, men de ska genomlida 1h till av den där skiten :(
Fatta idioterna här som tycker att +3° och regn är episkt och härligt på breveterna.