vad är en bra snitthastighet när man cyklar ensam?
För att försöka återgå till grundfrågan tycker jag man ska säga att snitthastighet är YTTERST individuell och dessutom relativ. Det beror på vart du cyklar ("platt" är det helt platt, 0m stig?), väder, vem du är (ålder, fysik, mental styrka etc), cykeln till viss del även om jag tror detta mest hänger ihop med den mentala biten på cyklisten, läs placebo. Att "X watt" sparas när man använder tex fina kolhjul är ofta en uppmätt siffra baserat på en hastighet som långt överstiger det snitt en medelsvensson håller. Visst gör det troligtvis lite skillnad men säkerligen mindre än den normala prylgalna cyklisten tror. Jag är själv torsk på prylar och har spenderat massor med pengar på tex zipp-hjul och svindyr lycra men tror egentligen det mesta sitter i huvudet.
Jag tycker det slängs lite väl mycket med höga fina snitthastigheter i tråden här, likt storleken på "organet" i trådarna på flashback.
Av frågan ställd av TS att döma så misstänker jag att du kanske inte är jättegammal i sporten?
Om så, tänk på att inte mäta dig för mycket med andra då många faktorer inte kan ses i totalen på strava. Kanske är dessa snittider bara snittet på rörlig tid och inte "från dörr till dörr" som någon annan i tråden nämnt. Alltså väntetider för rödlysen, paus för att äta banan eller pinka.
Jag tycker det slängs lite väl mycket med höga fina snitthastigheter i tråden här, likt storleken på "organet" i trådarna på flashback.
Av frågan ställd av TS att döma så misstänker jag att du kanske inte är jättegammal i sporten?
Om så, tänk på att inte mäta dig för mycket med andra då många faktorer inte kan ses i totalen på strava. Kanske är dessa snittider bara snittet på rörlig tid och inte "från dörr till dörr" som någon annan i tråden nämnt. Alltså väntetider för rödlysen, paus för att äta banan eller pinka.