Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Några tröga gubbar funderar fortfarande men finns ingen tråd som kan fixa det
Ser nu att man läser det så. Menade att ingen tråd i världen kan rädda det...Men då kan du ju starta en ny :)
[OT] Man kanske skulle skaffa elbil?
Intressant artikel! http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/byte-till-elbil-sparade-35-000-kronor-om-aret-1.11159 Men å andra sidan, så skulle inte jag använda bil till korta resor, utan skulle mer ha det för längre turer.. Nån som har tänkt tanken? Hur ser marknaden ut? Nån som har tatt...happyride.se
[OT] Vilken bil för billig pendling.
Jag har undvikit att äga bil i längsta möjliga mån men nu är det nog oundvikligt. Ska pendla landsväg 12 mil om dagen (6 mil enkel resa) och funderar på hur jag kommer undan billigast i det stora hela. Har funderat på el-bil typ Nissan Leaf för att komma undan att tanka och diverse servicear...happyride.se
OT: Ont om Tesla?
Funderar på att köpa en men vet att det finns ena märkvärdiga saker med bilen som att dörrhandtagen lossnar, dekorlister går sönder av fartvinden och etc. Sätena var halvhemska att sitta i också men jag tror jag har sett någon med nyutvecklade säten. Men hur som, är det någon som är bra...happyride.se
Tråden hade ändå gjort sitt. Ingen av kvarvarande debattörerna hade för avsikt att byta bil.
Starta en ny tråd när det blir aktuellt. Eller fortsätt i den gamla elbilstråden.
Psst... det finns redanEller starta ett forum för elbilar.
Eller åtminstone skriva i elcykel-delen.Eller starta ett forum för elbilar.
det förklarar varför jag inte hittat den optimala pallen änGanska mycket är raderat med...
Bygg en själv.det förklarar varför jag inte hittat den optimala pallen än
www.byggahus.se
Den stora skillnaden är väl i ditt exempel att allemansrätt gällande cykling är ganska ontopic, likaså trafikregler, speciellt med cyklar inblandade. Att börja prata politik om bilar och elbilar, not so relevant. Lägre ribba alltså. Som sagt, bilar kan man ju diskutera på andra forum med.Partipolitik förstår jag i allra högsta grad att det petas bort och inte hör hemma men utan bil blir det varken ESS, Siljan runt eller bikepark så att någon OT-tråd om fordon hamnar i diskussion om fördelningspolitik/bränslepriser tycker jag inte är mer politiskt än diskussioner om trafiklagar, allemansrätt etc. Det ligger nära tillhands. Kanske kan man tydligare definiera var i politikbegreppet forumets gräns går, det känns godtyckligt i nuläget
det går aldrig. legeringen kommer delaminera vid svetsarnas brottanvisningar och den skulle åka jojo fram och tillbaka till kid1000 och jag skulle stå utan pall under större delen av pallsäsongen.Bygg en själv.
![]()
Hur får man benen lika långa?
Hej! Skall bygga en pall/bänk och funderar på hur man ska få benen lika långa. Finns det något bra knep så det inte slutar med att man har sågat ner alla ben helt? /Älgenwww.byggahus.se
det går aldrig. legeringen kommer delaminera vid svetsarnas brottanvisningar och den skulle åka jojo fram och tillbaka till kid1000 och jag skulle stå utan pall under större delen av pallsäsongen.
Lösningen är tre ben. 4 ben kommer alltid att vicka.det går aldrig. legeringen kommer delaminera vid svetsarnas brottanvisningar och den skulle åka jojo fram och tillbaka till kid1000 och jag skulle stå utan pall under större delen av pallsäsongen.
Då kan man ge sig fan på att det blir snett ändå, och så sitter man där med mer dregel i höger mungipa än i vänster när man skriver sina ot-trådar.Lösningen är tre ben. 4 ben kommer alltid att vicka.
Om man inte har fjädring, det fungerar ju för bilar. Truckar som inte har fjädring har tre hjul, eller bakhjulen på en pivot.
Lösningen är tre ben. 4 ben kommer alltid att vicka.
Om man inte har fjädring, det fungerar ju för bilar. Truckar som inte har fjädring har tre hjul, eller bakhjulen på en pivot.
Här vill jag skicka in en invändning. Ta en trebent pall och sätt dit ett fjärde ben som är mkt kortare än de tre andra och placerat precis jämte ett av de tre benen(*). Den pallen kommer inte att vara mer vickbenägen än en trebent pall.Lösningen är tre ben. 4 ben kommer alltid att vicka.
Lösningen är tre ben. 4 ben kommer alltid att vicka.
Stadigare med fyra? Yepp!Fast sen hajpade stolen Myran hade från början blott tre ben. Folk ramlade i parti och minut så man klämde dit ett fjärde och allt var frid och fröjd igen. Tugga på den, du!
Det är tyvärr alltid så när något byggs. Det försvinner naturvärden.trehjulig elbil är framtiden i politiken?
för övrigt tycker jag att elbilstråden tyvärr var tråkig. och även tråkigt att några hyggliga mtb-stigar försvinner där northvolt placerar sina anläggningar.
men bejakar dem i alla fall.
Låter så.11 anmälningar alltså.
Nån/några måste ha riktigt tråkigt….
Man kan ju undra om elbilstråden existerat utan statliga subventioner på elbilar?
Eller skriv i trampbilsforumet, märkt med [OT].Eller starta ett forum för elbilar.
Klockan 23 på en lördag är mången svensk inte i skick att lagligt framföra en bil.Jag är lite nyfiken på vilken roll det spelar, när på dygnet en tråd låses?
Det är alltså man hänger på forumet istället?Klockan 23 på en lördag är mången svensk inte i skick att lagligt framföra en bil.