Danne, du har iofs rätt på många punkter. Men:
1.Jag var deltog inte i en CX-tävling, d.v.s. en kort bana med langning. Utan jag cyklade vid fototillfället upp till Passo Gardena (där fiket precis hade öppnat för säsongen så jag fick på nåder en Cola och en Apfelstrudel) utan langning.Dom där vattenflaskorna behövdes på vägen.
2. Sadelväskan och pump på ramen...Ja, jag uppskattar på ett sätt din fundamentalism, men själva poängen med mitt inlägg var väl att påpeka att CX-hojar var användbara på ett annat sätt än vad som ursprungligen avsågs.
Det är helt enkelt bra cyklar. Angående reflexer så använder jag samma cykel i Stockholmstrafiken så dom fyller en funktion där också.
3. Trippelvevparti? Ja självklart, hur tror du annars jag tog mig upp? Det var som sagt inte en CX-tävling, det handlade bara om en bra cykel som utnyttjades på rätt sätt vid rätt tillfälle.
4. Du borde veta bättre än att anmärka på styrstammars vinkel. Hur vi alla sitter på våra cyklar är väldigt individuellt.
5. Enbart den upplyste vet när det är dags att sluta upplysa.
6. Peace & Love.
Edit en gång till:Jag hade både baggieshorts och Merinotröja på mig vid fototillfället. Får jag stryk av alla nu?