Velothon Stockholm 2016
För mer än trettio år sedan var jag aktiv tävlingscyklist och har några lagrar i bagaget. Därefter har jag inte cyklat förrän jag för ett år sedan skaffade en ny cykel och kände att musklerna verkade komma ihåg hur man gör. Det här var det andra motionsloppet för mig och jag måste säga att det var mycket positivt. Åkte korta banan och det var mycket lugnt i klungan. Något ovant vinglande från några, men de flesta körde med större marginaler än tävlingscyklister, inklusive jag själv, så situationerna reddes ut. En eloge till klungan jag låg i! Vi var några minuter efter täten men det var aldrig hetsigt.
Det som förvånar mig dock är hur tempot gick ner i motluten och hur många som varnar för onödigheter. Viftandet var nog ibland farligare än de små brunnslock man varnade för. Och inte behöver man väl se ut som en helikopter när man kör in i en rondell?
Det som förvånar mig dock är hur tempot gick ner i motluten och hur många som varnar för onödigheter. Viftandet var nog ibland farligare än de små brunnslock man varnade för. Och inte behöver man väl se ut som en helikopter när man kör in i en rondell?