Vilken MTB tidning läser du? Vilken är bäst?

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
P

Per

Guest
Singletrack?
Mountainbike Action?
Mountainbike?
Mountainbike UK?
Dirtrag?
Någon annan?
Vilken är bäst? Varför

Vi kan väl säga att det är dagens fråga.

Per
<http://lowdin.nu>

Jag prenumererar på engelska Mountain Bike Rider (MBR). Är supernöjd med den!

/RobertW

Har köpt lösnummer av MBA sen sept. 95, men klurar på om jag ska ta en prenumeration, eller byta blaska...

Gillar nog BIKE(pren sedan -99, riktigt billigt jmf med lösnummer!) och Singletrack bäst. Köper även lösnummer av MBA, MBR och What Mountainbike ibland, fördelen med lösnummer är att sålla bland intressanta nummer och inte köpa grisen i säcken. :-)

BIKE är bra för att artiklarna är ofta intressanta, bilderna är toppklass(bäst!), lagom med prylar, medans det är för mycket reklam men man kan ju inte få allt...

/Leo

Jag prenumererar på MBA men jag har tröttnat på blaskan och måste byta till något annat men jag vet inte vilken. MBA kan inte skriva ner en dyr cykel som anonserar mycket på nämnd tidning.

Kan någon tipsa om en tidning med rätt mycket pryltester. Mycket krafs köpes så då är bra att läsa om grejorna som eventuellt ska köpas.

Det gäller för övrigt att köpa ganska lätta och klena pryla så de går sönder och måste ersättas ;-)

Köper i regel varje nr av What MountanBike (WMB) )och Mountain Bike Rider (MBR) och prenummererade på Velo Mag som nu mer har övergått till Kadens.
Jag gillar nog WMB bäst (hm, varför?) och gillade Velo mer än Kadens.

// Miche

Prenumererar på:
- MBA, för prylbögeri och tester. Som alla tester får man använda sitt förnuft när man läser :-)
- Singletrack, för bilderna, artiklarna och den brittiska humorn.

Köper även lösnummer av MBR och Bike när jag kommer åt.

Idel utländska tidningar alltså, de svenska försöken så långt imponerar inte alls (Kadens undantaget, den har jag inte läst än och kan sålunda inte kommentera). Det är uppenbart att det finns utrymme för en svensk okynnes/upplevelsecyklings tidning i min tidningshylla :-)

Vill man ha pryltester så är det nog What Mountainbike som gäller.

Jag läser som de flesta säkert vet vid det här laget Singletrack Magazine och även Dirt Rag.

Singletrack är favoritblaskan, Dirt Rag testade jag mest för att läsa en amerikansk "independenttidning". Den är klart udda jämfört med det övriga utbudet men jag kommer nog inte förnya min prenumeration.

Bicycling, Mountainbike, MBA och MBUK ibland.

Svårt att säga vilken som är vilken som är bäst smaken är ju liksom "precis" delad.

Köper lösnummer av följande tidningar varje månad,

# What Mountainbike
# Mountain Bike Rider
# Mountain Biking UK
# Har pren på Velo Mag nu Kadens

Om man nu ska nämna något om dess rangording så får den bli så som dom är skrivna. Trots att Velo Mag nu Kadens bara kommer ut 5-6 ggr/år så är den blek å vissa nummer är rent bedrövliga jämfört med dom Engelska.

//Jekyll

Först och främst Bike!!! Sen Singeltrack och sen stort glapp till nästa... kanske MBUK och/eller MTBRider... nåt enstaka nr av MTBA o Dirtrag fyller upp tomrummen... ;)

Jag tyckte Dirt Rag var helt ok, men den verkar ha utgått ur sortimentet på Presstop. Var köper ni era nummer? Nu får det bli Singletrack i stället.

Prylhysterin i tidningar blir tröttsam i längden tycker jag. Hoppas in i den karusellen när det är dags att köpa nåt själv bara.....

Hur man får tag på Dirt Rag? Jag prenumererar. Minst sagt opålitlig postgång från dem - jag fick nummer 103 några dagar efter nummer 104!

Dirt Rag går att köpa via <http://www.press-stop.se/kiosken/> , den finns med där och det är bara peka och klicka så kommer den hem i brevlådan.

/Leo

Tjena

Eftersom jag är XC (Cross-dresser.......) tycker jag nog att What MTB ger mig mest läsning för pengarna. Dessutom flörtar de lite med freeride med hjälp av sina systertidningar. Det innebär att jag har lite bättre koll inför ett eventuellt rambyte.

Ha det
dp

Dirt Rag finns på Press Stop, men om jag fattar deras hemsida rätt så finns den ej i lösnummer utan bara för prenumeration hos dom.
Ska kolla upp det lite närmare i butiken vid jobbet (Arlanda) där jag har för mig att jag har sett Dirt Rag för inte allt för länge sedan.

//Jekyll

Läser MBA. Kul att odla pryltokigheten. MBA driver faktiskt den tekniska utvecklingen framåt i någon mening. Är det någon som jag tycker är riktigt bra är det WMB. Sista numret med recensioner av tyska topphojar var spännande. Vore spännande med en duel mellan säg en Nicolai <http://www.nicolai.net/> Stepenwold <http://www.steppenwolf-bikes.de/> och Ttius o Ellswort o Intense. Ruttbeskrivningarna i WMB med kartor o s v borde vara en ren förebild för kadens.

Per
<http://lowdin.nu>

MBUK och WhatMTB? köps då och då. Båda är bra! MBUK är mer FR och lek medan WMTB är mer trail och XC-inriktad så som jag ser det.

/Trådarkeologen

Har fortfarande inte bestämt mig för vilken tidning jag vill prenumerera på.
MBR är uträknat pga av att den kostar över 600kr/år.
MBUK är för tråkig på något vis, vet inte riktigt hur. Tror det har med att dom har massa sidor med engelska dirt-tester..
MBA är lite för flummig och har inte riktigt några bra bilder.
What MTB verkar vara lite för mycket tävla/XC för min smak...

Just nu står det mellan Bike och Singletrack, vilken ska jag välja? Och varför?
Gillar att läsa pryltesteer, cykelrese-reportage, cykeltester och såklart även bra bilder.
Just bilder och cykelrepotage lägger jag gärna lite extra för.

Prenumeration: MBA
Vet ej: Kadens
Lösnummer/bibliotek: Cykla (Vätternrundan)
Gratis är bäst: Cykel-nytt
Tjuvbläddar på Pressbyrån/Presstop: What MB
Hittar den inte i Stockholm: Singeltrack

Nån som vet vilken Pressbyrå/Presstop i El Stockholmo som har Singeltrack? Centralen not.

MBA, men bara för att det är billigt!

MBR bra tester men mycket utrymme till UK baserade turer

BIKE bästa bilder och sköna artiklar.

Phil

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Nån som vet vilken Pressbyrå/Presstop i El
> Stockholmo som har Singeltrack? Centralen not.
>

Kolla i Gallerian (längst bort mot Gustav Adolf torg till) eller Götgatan, de brukar ha.

Ma Vic skrev:

> Kolla i Gallerian (längst bort mot Gustav Adolf
> torg till) eller Götgatan, de brukar ha.

Efter Gallerians omdaning så verkar pressstop inte finnas längre :( Eller så har det flyttat från sin gamla plats. TV-Shop verkar oxå vara borta :)

bruse skrev:
> Nån som vet vilken Pressbyrå/Presstop i El
> Stockholmo som har Singeltrack? Centralen not.

Första gången jag såg Singletrack var i butiken på Drottninggatan, vid Kulturhusets gavel. (Presstop?)

JLarsson skrev:
> Ma Vic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Kolla i Gallerian (längst bort mot Gustav
> Adolf
> > torg till) eller Götgatan, de brukar ha.
>
> Efter Gallerians omdaning så verkar pressstop inte
> finnas längre :( Eller så har det flyttat från sin
> gamla plats. TV-Shop verkar oxå vara borta :)

Å den saknar du va?

Presstop har vad jag förstått blitt uppköpta av PRessbyråån, vilket bla syns på Centralen. I gallerian ligger det längst bort mot Kungsträdgårdens T-nedgång, en trappa ned.

Den på Drottninggatan är borta.

Edit: kan inte stava efter massagen...

Senast redigerad av en moderator:
Prexist bruse, det är den jag menar. Är nog en Pressbyrå när jag tänker efter. De har mycke tidningar och brukar ha Singeltrack, jag har tjuvläst den där.

Tillbaka
Topp