Supersonic
Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Såhär ser det ut.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej
Jag har en Scalpel HM1 av 2021 version. På den sitter ett Cannondale Hollowgram vevparti.
På förra versionen krävdes specialverktyg för att skruva av vevpartiet. På det nya ska man använda 12 mm insex.
De greppande taggarna i låsringen är dock så korta att jag trots sprillans ny 12 mm högkvalitativ insexhylsa har runddragit låsringen på drivsidan. Ska det vara insex eller torx?
Har jag missuppfattat något eller hur gör man för att få av vevpartiet?
Hej
Jag har en Scalpel HM1 av 2021 version. På den sitter ett Cannondale Hollowgram vevparti.
På förra versionen krävdes specialverktyg för att skruva av vevpartiet. På det nya ska man använda 12 mm insex.
De greppande taggarna i låsringen är dock så korta att jag trots sprillans ny 12 mm högkvalitativ insexhylsa har runddragit låsringen på drivsidan. Ska det vara insex eller torx?
Har jag missuppfattat något eller hur gör man för att få av vevpartiet?
Ja exakt, samma verktyg som tidigare versioner för att få av låsringen till spindeln.Det har alltid varit 12mm för vevarmsbulten (köpte min 5:e Cannondale2012-2021 tidigare i höstas och använder fortfarande samma avdragare),.Till låsringen för klinga/spindel använder du samma specialverktyg för både specialized/cannondale, även det samma som innan?
Little Stereo: Du svamlar, 10mm för vevarmsbulten :p
2002 faktiskt.
På min gamla 2013 så funkade gp4000 25mm precis. På min nuvarande 2016 så kör jag gp5000 28mm utan några problem alls.Min tanke ligger snarast kring begränsningen i fälgbredd tär jag får det till 4-5 mm marginal i sida på mina 21 mm fälgar. Nya hjul har ju så breda fälgar.
Jag har fått både GP4000 och GP5000 25 mm att gå fint i ramen.
Supersix 2016
Sexigt värre!Imorgon grusar jag igen. ?

Tack för tipset om den tråden! Ja jag kanske ska ordna egen tråd ?Kika på den här tråden:https://happyride.se/forum/threads/...h-en-jaevla-massa-jaevla-jobb.3426445/page-34
Tycker nog att din cykel förtjänar en egen byggtråd också!
Fy tusan så vackert!
Ohh har team väskan från det där året. Retro deluxeFör att variera med lite annat än cyklar från Cannondale så kommer här min vintage Volvo Cannondale teamjersey från 90-talet.
Visa bilaga 496476Visa bilaga 496477