Visa din Fatbike

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Salsa Bucksaw annars?

Jag är glad så länge kroppen låter mig busa med helstelt på fatbiken. Men ska man vara ärlig så känns det illa på både ena och andra stället i kroppen när man försöka att hänga efter enduro-gänget i stöket.
Däremot har jag haft massor med tankar på om jag ska ersätta min sålda DH med en heldämpad stigcykel med smala 2,6 tum eller en fatbike med en mastodon-gaffel. Det lutar åt en stigcykel, men ibland tror jag att jag varje tur på smalhjuling kommer att kännas helt fel.

Lars.E

Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Salsa Bucksaw annars?
Bucksaw är trevlig på sitt sätt, men...
Jag kommer nog komplettera fatbikestallet med en Fuel EX för endurosvängar och bikeparkdagar 2021. Risk att jag kommer att sakna fatbiken när jag tar smalhjulingen, men jag känner att det är dags att ge smalhjuling en ny chans efter att bara kört 4,8 året runt sista året.
Både Bucksaw och framför allt Farley EX har varit med i funderingarna men... Jag känner mig lite crazy och siktar på en cykel med retrosmala 29 x 2,6 :)

Olas

Medlem
Visa din Fatbike
Du får berätta hur den är jämfört med Duden!
Duden och ICT är helt olika cyklar. Duden känns nästan som en stel mtb medan ICT känns som den fatbike den är.

Duden är snabb, rapp och lekfull medan ICT är trygg, stabil och förtroendegivande. Utför briljerar ICT, medan man får jobba mer med den på stigar för att den ska komma till liv.
Jag kommer sakna Duden, men ångrar inte bytet.

Atakua

Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Här är min Wednesday i vinterutförande. Tyvärr har jag brutit frihjulet under premiärturen ☹. Det får man se om det går att rulla med nya pawls (väntar på paket), eller om hela bakhjulet behöver ombyggas.

IMG_20201027_123147.jpg

Atakua

Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Tråkigt med frihjulet men fin cykel, vad är det för nav?
Navet är något av Formula, det vill säga noname, som kom med cykeln. Det ät väldigt svårt att hitta någon information om detta. Har även skrivit till Surly men man har inte svarat mig ännu (men jag förväntar mig att få svaret, Surlys support är fint).
Navet hade tjänat mig i 4 säsonger innan frihjulet bestämde sig att ge upp. Vet inte varför dock; kan bli dålig kvalité, kan väl bli "user error"…

Nu kan jag bara hoppas att nya ersättningspawls skulle passa till trummen i frihjulet. Det vore synd att punga ut med 2000 SEK på grund av en detalj som kostar 70 SEK.

Atakua

Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Nu kan jag bara hoppas att nya ersättningspawls skulle passa till trummen i frihjulet. Det vore synd att punga ut med 2000 SEK på grund av en detalj som kostar 70 SEK.
Och här kommit svaret från Surly:

“Thanks for reaching out. I believe we might have some pawls that we could mail out to you (if you're in the United States). Please reach out to derby@surlybikes.com with the above request and we should be able to ship the pawls out.”
Michael from Surly Bikes

Jag befinner mig utanför USA, så ligger nu hoppet på de pawls som jag beställt från Kina, och att både svenska posten och tullen blir snabba och snälla mot mig.

psvensson

Medlem
Visa din Fatbike
Och här kommit svaret från Surly:

“Thanks for reaching out. I believe we might have some pawls that we could mail out to you (if you're in the United States). Please reach out to derby@surlybikes.com with the above request and we should be able to ship the pawls out.”
Michael from Surly Bikes

Jag befinner mig utanför USA, så ligger nu hoppet på de pawls som jag beställt från Kina, och att både svenska posten och tullen blir snabba och snälla mot mig.
Atakua, hör av dig till mig om det inte löser sig. Jag har ett 177x12 Formulanav liggandes. Det kanske är samma pawls...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer