Visa din Fatbike

Pepperazzi

Aktiv medlem
Jag är jättenöjd, kommer från en On-one Fatty innan (2013-2018, ramtransplaterad till Fatty Trail 18-19) och upplever Taigan som mycket stabilare och bättre. Saknade möjligheten till 4,8" eller större på fattyn, och gillar verkligen de bredare däcken.

Jag är jättenöjd, kommer från en On-one Fatty innan (2013-2018, ramtransplaterad till Fatty Trail 18-19) och upplever Taigan som mycket stabilare och bättre. Saknade möjligheten till 4,8" eller större på fattyn, och gillar verkligen de bredare däcken.
Roligt att höra. Jag får plats med Bud/Lou på mina fatboys men tycker att geometrin på Taigan verkar spännande. vad kör du för storlek i förhållande till längd? Har du någon koll på hur gaffelvinkeln påverkas av stela gaffeln. Får man samma gaffelvinkel om kör med exempelvis mastodon? Snygg cykel!!

Nä precis, minst två är det nog som gäller kände jag efter att ha sålt Duden :) Så båda blir kvar, Polen är väl tänkt som den primära vintercykeln. Måste bara byta bromskiva till 180 bak å slänga på adapter på 04an så att jag kan använda dom dubbade hjulen i Polen också om det skulle behövas. Fast just nu har ju all blåis snöat över...
Snygg cykel. Såg att du krängde race face vevpartiet som kommer stock. Några problem med det eller gillar du bara hope. Funderar på att köpa en pole ram och flytta lite delar från en av mina fatboys.

BuTTuS

Aktiv medlem
Snygg cykel. Såg att du krängde race face vevpartiet som kommer stock. Några problem med det eller gillar du bara hope. Funderar på att köpa en pole ram och flytta lite delar från en av mina fatboys.
Har lite dåliga knän och vågar inte chansa, Hope-partiet är 14mm smalare och det vet jag knäna klarar...
Räknar med att få nya lager till racefacet av Pole också... (eller det har dom redan erbjudit tillsammans med lite annat krafs, jag vill ha ett par JumboJims istället men inget svar på det än :) )

BuTTuS

Aktiv medlem
Roligt att höra. Jag får plats med Bud/Lou på mina fatboys men tycker att geometrin på Taigan verkar spännande. vad kör du för storlek i förhållande till längd? Har du någon koll på hur gaffelvinkeln påverkas av stela gaffeln. Får man samma gaffelvinkel om kör med exempelvis mastodon? Snygg cykel!!
Jag och Pepperrazzi är lika långa tror jag, dvs 188, han kör en XL som jag testade och tyckte den var för lång för mig, så jag gick på Large och trivs på den...

MathiasJ

Medlem
Anlände paket från england idag 610g kolfibergaffel mot 1350g orginal och totalvikt på ca14.4kg nu. Väntar på en dropper och nytt riserstyre men borde lämna under 15kg ändå riktigt rolig fatbike känns mycket rappare och smidigare en white 4 pro jag hade före.
Väntar även på luftningskit så jag får korta bromsslangarna.
IMG_20200212_213614743.jpg

Ballaste baklyset😄
IMG_20200212_214254431.jpg

Taigan ser lätt anorektisk ut med ”isracinghjulen” på men det är vad som behövs häromkring just nu igen, märklig vinter. Dom här hjulen hör egentligen till min SN04 men har satt på större skiva bak (samt adapter till oket på den) så dom kan delas ifall andan faller på.

Visa bilaga 402303

Visa bilaga 402304
Vad kör du för drev fram, 28? Kan starkt rekommendera one upp switch som gör det föredömligt enkelt att switcha "ytterdelen" av kransen om man så önskar. Har det på min "smal" cykel Capra. Fungerar utmärkt. Några problem med att passa in hope vevarna?

BuTTuS

Aktiv medlem
Vad kör du för drev fram, 28? Kan starkt rekommendera one upp switch som gör det föredömligt enkelt att switcha "ytterdelen" av kransen om man så önskar. Har det på min "smal" cykel Capra. Fungerar utmärkt. Några problem med att passa in hope vevarna?
Japp 28. Nu var det pedalerna som tog i lite väl ofta med dom där hjulen. Orginal kom den ju med 170mm vevar också, till mitt hope körde jag med 175 som jag är van vid.
Och nä inga problem att installera dom eller vad du nu menar? Sitter som en smäck :)
IMG_5750.JPG

Japp 28. Nu var det pedalerna som tog i lite väl ofta med dom där hjulen. Orginal kom den ju med 170mm vevar också, till mitt hope körde jag med 175 som jag är van vid.
Och nä inga problem att installera dom eller vad du nu menar? Sitter som en smäck :)
Visa bilaga 402402
Kör du boost eller standard offset på klingan. Använde du samma vevlager race face eller hopes? Som du ser samlar jag lite info för att motivera eget köp.

BuTTuS

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer