Visa din Propain

marr

Moderator
Forumvärd
Visa din Propain
Låter sjukt märkligt alltså! Om det är som marr föreslår att guide-pinnarna ramlat ut så måste den varit felmonterad. Ett annat alternativ är att toppen av innerröret är pressat in i röret och har släppt där. Vore intressant att veta vad felet var om du får reda på det!
Håller med, helt galet att de skulle ge sig iväg.
Men såpass ny tyder ju på måndagsex av något slag. Hoppas den ersätts fort med en ny.

KarlCrox

Aktiv medlem
Visa din Propain
Låter sjukt märkligt alltså! Om det är som marr föreslår att guide-pinnarna ramlat ut så måste den varit felmonterad. Ett annat alternativ är att toppen av innerröret är pressat in i röret och har släppt där. Vore intressant att veta vad felet var om du får reda på det!
Ja jag ska återrapportera om jag får veta något. Problemet nu är att jag skickat till två personer från bikeYoke och ingen svarat!

AX3L

Aktiv medlem
Visa din Propain
Det är ett vanligt fel att undre stora låsringen släpper och då skulle stiften kunna åka ut.

Nej jag skojade bara. Men är du helt 100 på att inte undre delen av stolpen roterar?

Cyrix

Medlem
Visa din Propain
hur känns den? Nöjd? Jag är sugen på just den modellen.
Änsålänge är jag väldigt nöjd. Jämfört med Spectralen jag hade innan så känns den som en monstertruck nedförs som bara mosar över allting. Samtidigt som den är betydligt bättre uppförs, mkt mindre gung i länkaget och inga problem med att hålla ner framhjulet. Sen är inte jag den den som kör hårdast direkt...

KarlCrox

Aktiv medlem
Visa din Propain
Det är ett vanligt fel att undre stora låsringen släpper och då skulle stiften kunna åka ut.

Nej jag skojade bara. Men är du helt 100 på att inte undre delen av stolpen roterar?
Jadå bara toppen på droppern som håller sadeln på plats.
De fixar den och bygger upp den till 185 mm på min begäran, för 53 euro. Riktigt bra då droppern är för kort.

Fojjer

Medlem
Visa din Propain
Änsålänge är jag väldigt nöjd. Jämfört med Spectralen jag hade innan så känns den som en monstertruck nedförs som bara mosar över allting. Samtidigt som den är betydligt bättre uppförs, mkt mindre gung i länkaget och inga problem med att hålla ner framhjulet. Sen är inte jag den den som kör hårdast direkt...
Låter bra! Vad kör du för storlek och hur lång är du? La en beställning på Tyee al ikväll men man ojjar sig ju för storleken. Körde en XL och jag är 188. Verkar vara lite kort reach vad jag utläst...

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag hatar att använda uttrycket - men hur trampvänlig är Tyee? Nån som kör den som allt-i-allohoj? (Frågar åt en kompis).

joeldevahl

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag hatar att använda uttrycket - men hur trampvänlig är Tyee? Nån som kör den som allt-i-allohoj? (Frågar åt en kompis).
Frun har en lite äldre tyee (2 år gammal) och kör den för i princip allt (stigtramp, AM, bike park). Den verkar riktigt trampvänlig och ser ut att gunga vädigt lite även i helt upplåst läge. Sedan är det ju en tung och flack cykel så vissa avkall blir det =)

Fojjer

Medlem
Visa din Propain
Jahapp här går man och sparkar i gruset och väntar på produktion... lyckats ändra mig ang stam från 45 till 35. Inga problem i kontakt med Propain.
Ni som beställt nyligen vilken däcksetup har ni valt? Har just nu MM fram och HD bak. Kommer ju inte köra stenhårt utför hela tiden så kanske HD funkar rakt av? Åsikter/upplevelser?

KarlCrox

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jahapp här går man och sparkar i gruset och väntar på produktion... lyckats ändra mig ang stam från 45 till 35. Inga problem i kontakt med Propain.
Ni som beställt nyligen vilken däcksetup har ni valt? Har just nu MM fram och HD bak. Kommer ju inte köra stenhårt utför hela tiden så kanske HD funkar rakt av? Åsikter/upplevelser?
Är det Tyee så vill du väl få ut maxfart och då är det ju mm. Har du beställt en Hygene så vill du väl ha en smidig trailcykel, och då ärju rullmotståndet viktigt. Aldrig testat hd. Mm som kom med Tyeen jag beställde har för klena sidoväggar för aggressiv dh - trots attrahera har Nukeproof ARD i däcken.

Fojjer

Medlem
Visa din Propain
Jag var synnerligen otydlig. Har beställt Tyee och kommer använda den som upplevelsemaskin. Både upptäckartrail och mot DH, blir väl aldrig snabbast på något. Men ok tack, bra input på MM!
Någon som kört HD på fram med Tyee?

trampapådå

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag var synnerligen otydlig. Har beställt Tyee och kommer använda den som upplevelsemaskin. Både upptäckartrail och mot DH, blir väl aldrig snabbast på något. Men ok tack, bra input på MM!
Någon som kört HD på fram med Tyee?
Har kört både MM och HD och kan säga att jag skulle inte vilja ha HD fram, de är ett bakdäck i mina ögon. Sen är snakeskin lite vekt bak om man ska bomba på lite!

Fojjer

Medlem
Visa din Propain
Har kört både MM och HD och kan säga att jag skulle inte vilja ha HD fram, de är ett bakdäck i mina ögon. Sen är snakeskin lite vekt bak om man ska bomba på lite!
Då håller jag nog fast vid mitt grundval! Ja det är väl sällan det är de mest påkostade däcken som följer med en hoj. Får se hur länge dom lever.
Får även återkomma med bild så man håller sig till topic!

glitch

Aktiv medlem
Visa din Propain
Hur går det för alla Tyee 29 ägare? Nöjda?
om någon har en large i Stockholm hojta gärna, skulle hemskt gärna klämma lite :)
Någon som har aluramen?

KarlCrox

Aktiv medlem
Visa din Propain
Träffade en i Järvsö med Tyee 29" och han var mycket nöjd. Såg ut som en large i alu men vet inte var den är hemmahörande.
Jag kom precis hem från Järvsö men vet inte om det var mig du träffade (Har en blå L ale 29 coil med orange dekaler).

Jag har tänkt göra en lite seriösare recension av cykeln när jag haft den lite längre men kan väl ge mina intryck efter att ha kört den drygt två månader. Kört mest dh/enduro men en del träning på platten samt stigar. Den är nog nästan tre kilo tyngre än min tidigare carboncykel Jeffsy, men känns bara märkbart klumpigare i riktigt sakta farter. Endo är klart svårare men jag var ingen hejare på det innan men de försök jag gjort nu har det inte gått alls bra.

Då det är så himla lite pedal boob accelererar den fortare än min tidigare cykel. Coil-Dämparen har grymt bra support så när man får till bra preload timat med bunnyhop bra kommer man mycket högt (minst ett par dec högre än tidigare cykel för mig i alla fall). Småkänsligheten är som många recensenter klagat på lite hård. Jag har skruvat ut fjädern så mycket jag kan vilket hjälpte motverka detta en del, och ligger på 30% sag. Jag kommer när däcken är slug gå upp till 2.5 eller 2.6 tum bak för att ytterligare öka känsligheten för småstök. I mid- och fullrange dämpning verkar länkaget göra ett bra jobb. Första gången jag körde med cykeln utför så körde jag på en lokal stökig stenig enduro/dh bana körde jag kört en del, och hade kört i 47 km/h istället för 40 som tidigare var mitt snabbaste. Och detta var innan jag skruvade ut fjädern så att coilen blev känsligare. Som snabbast har jag kört (på en annan dh bana) 65,9 km/h enligt strava, och här hade jag tidigare som snabbast kört i 54 km/h med min jeffsy, och det kändes som ett lotteri om jag skulle ta mig ner helskinnad, medan jag bara var lite skitskraj när jag körde med Tyeen.
Som sagt, när man fått upp fart är Tyeen väldigt stabil, men fortfarande otroligt smidig om man lägger ner cykeln. Jag har haft svårt att greppa detta men blev verkligen varse om det i Järvsö nu i veckan när jag körde tighta skarpa berms och andra kurvor. Trots sin längd går den att slänga från sida till sida utan att jag känner att stabiliteten försakas.

Tack vare branta sittvinkeln (och kanske geon för övrigt) är denna överlägsen Jeffsyn beträffande all form av trampning, speciellt uppför.

Gillar man att köra riktigt fort men ändå vill ha en enormt smidig cykel som är mycket trampvänlig kan jag varmt rekommendera denna.

Fojjer

Medlem
Visa din Propain
Tack för det, Låter bra!
Vilken fjäderdämpare valde du? Har själv i dagsläget valt luft med RS super delux ultimate rct men är nojjig om det blir bra.

KarlCrox

Aktiv medlem
Visa din Propain
Tack för det, Låter bra!
Vilken fjäderdämpare valde du? Har själv i dagsläget valt luft med RS super delux ultimate rct men är nojjig om det blir bra.
RockShox ultimate coil.

Här är en recension där de först testade med luft sedan med coil, om du inte läst den:

Fojjer

Medlem
Visa din Propain
RockShox ultimate coil.

Här är en recension där de först testade med luft sedan med coil, om du inte läst den:

Yes har läst den förut! Intressant du också tycker den är lite okänslig initialt. Har dragit mig för fjäder pga vikt samt att jag verkligen vill kunna trampa stadigt. Ska höra med Propain, kanske ska byta ändå, har typ 2mån till produktion... blir ju både billigare och snyggare med fjäder! 👍

KarlCrox

Aktiv medlem
Visa din Propain
Yes har läst den förut! Intressant du också tycker den är lite okänslig initialt. Har dragit mig för fjäder pga vikt samt att jag verkligen vill kunna trampa stadigt. Ska höra med Propain, kanske ska byta ändå, har typ 2mån till produktion... blir ju både billigare och snyggare med fjäder! 👍
Det där med vikt är rätt oväsentligt såvida det inte är xc, enligt mina erfarenheter och det jag läst. Som jag skrev var min tidigare mtb i kolfiber Och trailcykel dessutom, men klart mindre trampeffektiv.
Jag rekommenderar verkligen coil!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer