Visa din uppgradering

Visa din uppgradering
När jag provade min platissar (i plast) på min FS kände cykeln mycket lättare och mer lättmanövrerad (som jag inte kände med platissar på min HT). Så tyckte att det var tid för fina pedaler. Hittade dessa till en lite mindre orimligt pris hos en tysk:

2026-01-03-12-11-36-407.webp

Visa din uppgradering
VINTERDÄCK!
Två cyklar med vinterhjul att välja på.
Schwalbe IceSpikePro 57x584. För riktigt isiga dagar o packad snö. Dubb med hårdmetall spets.
Schwalbe NobyNic 57x584. Bra på nysnö och blandat asfalt och vinterväg.
Fälgar alu 30mm breda inv på båda.
Vinter_2026_20260111_060_copyr_OlofA.webp

Senast ändrad:
Visa din uppgradering
60 kronors bromshandtag från Ali till trainercykeln jag byggde ihop från skrothögen. Även en "goat link" till densamma då den gamla STX växeln som används som kedjespännare tar i Zwift-cogen.

1000026294.webp
1000026284.webp

Senast ändrad:
Visa din uppgradering
Off-season, passade på att bygga ett riktigt arbetsbord istället för ett rangligt gammalt skrivbord med flyttkartonger under.
Bonus att få bort kompressorn också. Ge det ett par veckor då är det fullt med bös igen 😅.

Har dykt in lite nya kartonger under tiden, får se om dom hamnar i tråden senare.
1000057982.webp

Visa din uppgradering
Uppgradering till enduron innan den ens har använts. 38mm rise och 10° backsweep. Ska nog kompensera lite för den rejäla reachen med 490mm.
Slut överallt i Europa så jag beställde direkt från PNW i Sacramento. Kom fram smidigt på någon vecka med FedEx.

Bilagor

• 20260206_171426.webp
    20260206_171426.webp
    145.3 KB · Besök: 40
Visa din uppgradering
Off-season, passade på att bygga ett riktigt arbetsbord istället för ett rangligt gammalt skrivbord med flyttkartonger under.
Bonus att få bort kompressorn också. Ge det ett par veckor då är det fullt med bös igen 😅.

Har dykt in lite nya kartonger under tiden, får se om dom hamnar i tråden senare.
Visa bilaga 814740
Underbart snyggt. Men var är alla skiftnycklar?! 😉

Vill du ha en cykelparkeringsskylt att hänga upp ovanför bänken har jag en som inte ryms hemma - skänkes mot frakt för att du har det så fint i verkstaden.

Visa din uppgradering
Underbart snyggt. Men var är alla skiftnycklar?! 😉

Vill du ha en cykelparkeringsskylt att hänga upp ovanför bänken har jag en som inte ryms hemma - skänkes mot frakt för att du har det så fint i verkstaden.
Hur ser den ut? 🙂
Det är inte lika städat om man pekar kameran åt andra hållet :p

Använder väldigt lite nycklar vid cykelmek.
7 till att lufta bromsar, lite udda stora storlelar vid gaffelservice.
Tångnyckeln bor permanent i "ta med"-lådan, vill inte glöma den hemma när man åker till bikeparks

Visa din uppgradering
Hur ser den ut? 🙂
Det är inte lika städat om man pekar kameran åt andra hållet :p

Använder väldigt lite nycklar vid cykelmek.
7 till att lufta bromsar, lite udda stora storlelar vid gaffelservice.
Tångnyckeln bor permanent i "ta med"-lådan, vill inte glöma den hemma när man åker till bikeparks
Här är den snygga skylten, hittad i en snödriva utanför en Thaimassagesalong för evigheter sedan:
IMG_0620.webp

Visa din uppgradering
Ny cykel, nya klingor fram 54/40 så nu måste FTP:n upp. Guldkedja för att ... det matchar ramlacken. Provar TPU innerslang Pirelli RS. Ny hjälm, nya kläder nya strumpor/skoöverdrag. Uppgraderade tvättmaskinen med lagningslappar, så nu funkar den igen.
Visa bilaga 818624
Visa bilaga 818625
Klockren prioritering är det iallafall, cykel först och diskmaskin sekundär 😜👍

Visa din uppgradering
Lätt modifierad trekking cykel, nu med:
* Alu ram samt kolfiber gaffel.
* Shimano 105 11s och bockstyre.
* Mavic alu hjul 622x23c med 35mm slicks.
* Vikt som på bild: 16,9kg.
Cykel_B5_20251206_031_copyr_OlofA.webp

Före.
Cykel_el_270copyr_OlofA (1).webp

Obs: Du som cyklar 10-15mil på "riktig" hoj är duktig...

Senast ändrad:
Visa din uppgradering
Grabben har ju kört med Cushcore inserts i flera år så nu måste jag bli lika tuff. Tänkte testa Vittorias Enduro inserts och ber till gudarna att dom är lite lättare att montera än Cushcore… Och gillar inte riktigt handtagen på min Spectral så nu blir det klassikern Deathgrips istället. Shit vad mycket bättre jag kommer att bli av dom här uppgraderingarna!
IMG_0144.webp

Visa din uppgradering
Vilken uppgradering! Köpte plattisar och Specialized 2FO Roost Synt för två år sen. Grepp av skorna är otroligt bra, men de känns som filmpiga gympaskor. Behövde köpa en storlek "för stor" för att får i mina breda framfötterna. De är riktigt svårt att sätta på. Tvekade länge, läste 75 reviews och köpte till slut 2FO Roost DH. Uppgradering på nästan alla sätt: dom passar bra i rätt storlek, är styva, enkelt att sätta på och är snyggare. Samma otroliga grepp. Bara priset är en nedgradering: 569 kr.

2026-03-15-17-36-45-747.webp

Visa din uppgradering
Original med shimano pedaler och flaskhållare - 13,025kg

Uppgraderingar:
Miche K6 hjul
DXC pedaler
Vittoria barzo (tubeless)
SLX 165 vevar
Unite kedjering (lila är en lätt färg🙄?)
Switch 760mm kolfiberstyre
Supacaz grips

Nuvarande vikt - 12,250kg

Bilagor

• IMG_20260318_124651606_HDR.webp
    IMG_20260318_124651606_HDR.webp
    1 MB · Besök: 24
Visa din uppgradering
Fenix 7S —> Epix (Gen 2) Pro 42mm.
Nu får det vara färdigbytt för ett tag framöver, om inte plötsligt Fenix 8 43mm reas ut för 4995.

Visa bilaga 820215
Jan Guillou-storlek på den!

Visa din uppgradering
Jan Guillou-storlek på den!

Icke, det är telefonens lins som spelar ögat ett spratt. Klockan är 42mm, dvs motsvarande en modern datejust (för att välja en dagsaktuell referensstorlek).

Tillbaka
Topp