VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

Bra jobbat med kläderna Patric

Sen hoppas jag kunna komma ner till Götet i varje fall vid ett av tillfällena för teamträning. Vet mer bestämt längre fram

/Tor

Jag är intresserad av båda träningshelgerna.

Hur långt är det kvar tills barmarketräningen kommer igång?! Jag vill köra racer nu.

Vafalls! Förkylningen släpper ju aldrig, täppt i näsan, huvudvärk ont bakom öronen.
Detta är ju löjligt, kräkis förra veckan och nu fortfarande förkyld.
Har tappat en vecka nu, känns som man degenererar totalt banne mig...
Min trainer står och saggar ihop ute i förrådet, pulsklockan hamnar längre och längre in i hyllan bakom vantar och mössor, fläsket samlas på kroppen, lungorna skrumpnar.
Ska ringa någon lokal Shaman som får röka svamp och sen trumma ut dom onda andarna ur mina ramrör.

Stisse, sniffa vitlök, ring Carola, bränn ut skiten med Wiskey - gör vad som helst för så här kan du ju inte hålla på....

Jag är säker på att du la en go grund före förkylningarna som du ganska enkelt hittar tillbaka till.

När det töar kommer vi börja köra såna grymt hårda mjölksyre pass - dit längtar vi väl alla!

Krya på dig!

Jag kör redan grymt hårda mjölksyrepass, i skogen. Välkomna med, varje tisdag & torsdag, samling vid Franssons... :-)

/Leo

Jag har smakat på dom Leo! Jag tror vi kommer ha nytta av dom till våren. Visst trainern är bra, men själsligt dödande. Jag tycker att det absolut roligaste just nu är att köra hårt på vintriga stigar i skogen.

Ses på torsdag!

Igår gjorde jag test på Aktivitus här i Göteborg. Jag lägger ut mina testresultat för att allmän beskådan. Ni kan skratta åt dom, bli inspirerad av dom etc.

Vore kul om ni som har gjort liknande test lägger upp dom så vi kan jämföra med varandra. Låt oss hjälpa varandra att träna hårdare.

Längd 181
Vikt 71.5
BMI 21.8
Testvärde 65.3 ml/kg/min
Vo2Max 4.67 l/min
maximal energikons. 23.4 kcal/min 97.9kJ/min
Max motstånd 358 W
Max. motstånd/vikt 5.0 W/kg

Wingate
Avg power (W/kg) 8.74

Jag vet inte riktigt vad alla värden säger, men jag är nöjd över min träning hittils. Jag har god kondition men är på tok för svag. Så nu gäller mycket backträning och hårdare intervaller på trainern. En del av löpningen övergår i ren cykelträning. Nog sskall benen ha tillräckligt med styrka till VR.

Jävulskt kul att göra ett sånt test!

Hur ser det ut för er andra?

Patric

paprikan skrev:
------------------------------------------------------
> Hur ser det ut för er andra?

Just nu ser det dystert ut.
Har inte kunnat träna på 2v pga. halsont, tandköttsinflammation, huvudvärk, trötthet, ont i bihållorna och lungorna :(

Hoppas det går över eller att det hittas nån magisk kur som gör att jag kan träna igen.

Bläääähhhhh :@

Trist!! Krya på dig...har inga bra råd annat än ha tålamod och ta det lugnt.
Är fortfarande inte helt hundra själv, huvudvärk och snuva, ont i tinningarna.
Men jag vilar och kurerar mig tills efter helgen, sen ska det nog gå att smyga igång med träning och jobbpendling igen. Pannlampeturer med Happy-gänget är dock svåra att få till då tisdagar och torsdagar äts upp av dagishämtning och gymnastik för dottern. Blir soloturer i hemmaskogarna.

Paprikan: inspirerande!

paprikan skrev:
-------------------------------------------------------

> Längd 181
> Vikt 71.5
> BMI 21.8
> Testvärde 65.3 ml/kg/min
> Vo2Max 4.67 l/min
> maximal energikons. 23.4 kcal/min 97.9kJ/min
> Max motstånd 358 W
> Max. motstånd/vikt 5.0 W/kg
!
>
> Hur ser det ut för er andra?
>
> Patric

Kyckling! Den vikten borde vara straffbar. Annars är väl siffrorna kanon. Skulle tro att jag ligger kring dina värden idag, men jag väger "lite" mer så där man delar med vikt så blir det inte alls så bra.

Mina värden i somras:
# Vikt: 88,5 kg
# Längd: 186
# BMI: 25,6
# Testvärde: 50,8 ml/kg/min. Vo2Max: 4,5 l/min.
# Max motstånd: 339 W.
# Max motstånd/vikt: 3,8 W/kg.
# Hb: 156
# Anaerobisk tröskel: 260 W (2,94 W/kg).

Hela Aktivitusbesöket finns här: http://andersgustafsson.wordpress.com/2010/01/09/aktivitus/
Ser bra ut för VR :)

Ismael skrev:
> Orange gör en Stisse.... krya på dig!

Då var det dax att börja röra på sig igen. ikväll blir det första passet på 2v. Planerar att köra 30 min med HRmax = 110-120.

Sådärja. Då var man frisk igen, yihaa! Så jag har längtat.
Smög igång med en löprunda på lunchen igår och har kört ett mysigt 4x4-pass ikväll. Smög upp fint mot maxpuls på dom två sista 4 minuters. Tog några spontanintervaller på 1-2 minuters därefter, sen nervarvning. Kändes bra, än är det liv i den usla kroppen alltså.
Ska ta ett pass imorgon också, löpning eller cykel, vet ej... Sen blir det vila fre-lör då vi ska bort, sen på det igen med ett lite längre trainerpass på söndagkväll.
Nu är det bara att hålla tummarna för att immunförsvaret ska vara starkt resten av våren, och skydda mot allt som ungarna släpar hem från dagis : )

Tråkiga nyheter.. Jag har fått tillbaka irritationen/inflammationen eller vad fan det nu är i mina lårmuskler så med ordinerad vila i 1½ månad känns inte sub 8 satsningen realistisk. Kommer ju försöka köra igång igen i mitten av april och se om det håller, men tror knappast jag hinner upp i sub 8 form :(
Hoppas ni andra klarar er från skador och sjukdomar!

MVH
/Kalle

Puffar för träningshelgerna 17-18 april och 29-30 maj. Det är bra om så många som möjligt kan vara med.

Jag vill veta vilka som inte bor i Göteborg som tänker komma så vi kan fixa bra boende. Ju tidigare ju bättre boende!

Kläderna är på väg in till Bikebuster, tänk på att det kan gå ganska snabbt med beställning när Bikebuster väl fått in kläderna så ha koll på dina storlekar.

Träna hårt och lär er älska mjölksyran.

Patric

17-18 april är noterat : ) Ska börja styra upp redan nu.
Är nog en toffel och säger redan nu att 29-30 maj däremot är no go... Det är både vår bröllopsdag och vår dotters födelsedag den helgen, så den är uppbokad redan nu : /
Men det finns ju Hisingen Runt och NDL att köra lite samträning på, så det är väl ingen större ko på isen.

Patric, din jävel ;-)

Den här veckan skall ju vara relativt lugn för oss och så skickar du meddelande på msn att du smygtränar. Vad är du för en kompis?

Du fick mig att köra ett 2x20 min tröskelpass i ren trots. Dead Kennedys och Yello Biafra hjälpte mig på slutet. Too drunk to fuck lixom...

Jonas G - hehehe!

Tyvärr blev det inte mycket av min smygträning, blev abar 2 backar för att sedan vända hem med huvudvärk och istället njuta i soffan och göra onsdagen till veckans vilodag!

Nu blir det snart både stigar och asfalt utomhus - längtar dit.

Patric

Även här längtas det. Det närmsta jag kan komma under veckan är cykelpendling 2 x 27 km på fredag. Sen blir det trainer och löpning igen några dagar. Och kanske en pannlampetur i hemmaskogarna också : )

Ikväll har jag roat mig, istället för 4x4 så körde jag då rekommenderade 5 st 4 minuters med 3 vila mellan. Det var ju ett litet snäpp till på jobbighetsskalan. Tänk så roligt man kan ha det med sig själv utan att det blir oanständigt. Ack, ja. Var en aning seg, fick inte upp pulsen mot dom sista 5 nära max på sista urladdningen, satt mest och kved. Man har sina ups and downs. Imorgon väntar 2 x 20 minuters, om inte frun kommer hem alltför sent dvs.

Nästa vecka tänkte jag försöka klämma in en 1,5-2h. Men det vetefan om man är mentalt stabil för att genomföra dylikt trainerpass, måste ladda hem någon bra Tdf etapp tills dess. Någon fet klättring eller nåt.

paprikan skrev:
> Puffar för träningshelgerna 17-18 april och
> 29-30 maj. Det är bra om så många som möjligt
> kan vara med.
>

Jag räknar med att vara med vid båda tillfällen. Bor i Karlstad men har en syrra i Gbg som jag kan bo hos.

Någon annna som åker från/via Karlstad? Jag samåker gärna.

> Vore kul om ni som har gjort liknande test lägger
> upp dom så vi kan jämföra med varandra. Låt
> oss hjälpa varandra att träna hårdare.

Har också varit på Aktivitus i Götet (i okt). På Patrics begäran:

Längd 182
Vikt 80
BMI 24.2
Testvärde 64.6 ml/kg/min
Vo2Max 5.17 l/min
maximal energikons. 25.9 kcal/min 108.3 kJ/min
Max motstånd 396 W
Max. motstånd/vikt 4.9 W/kg

Wingate
Avg power (W/kg) 11.52
Peak power (W/kg) 15.00

Ang. träningshelger i Gbg så funkar det med sista helgen för mig

/Tournord

Jag kommer att vara med på båda träningshelgerna. Jag bor i Norrköping, men har bokat in boende hos min kusin i centrala Göteborg. Som det ser ut nu blir det buss eller tåg med stor cykelresväska. Om det är någon som har plats i bilen och åker förbi Norrköping vill jag gärna samåka. :-) Ser verkligen fram emot att öva belgiskt med hela gänget!

Senast redigerad av en moderator:
Jippi... Har legat utslagen i någon magsjuka sen i måndags kväll. Kunde kravla mig upp först nu efter 36 timmar på en madrass i ett rum isolerad från övriga familjen (så jobbigt när resten av familjen också får det). Magkramp, ledvärk och huvudvärk - helfestligt.
Blir endast lätt trainer imorgon kväll då, om ens det. Har ju inte ätit mer än 3 digestive-kex på 36 h och bara druckit lite vatten. Får väl se hur mage och kropp kommer igång igen nu.
Sen ska vi bort i helgen = ingen träning. Så denna vecka får räknas som förlorad...fasen.
Men nya tag nästa vecka!

> Blir endast lätt trainer imorgon kväll då, om
> ens det. Har ju inte ätit mer än 3 digestive-kex
> på 36 h och bara druckit lite vatten. Får väl
> se hur mage och kropp kommer igång igen nu.

Alltid bra med några kilon mindre när säsongen börjar ;-) ... ush magsjuka är inte roligt.
Krya på dig.

Felix o Co,
jag kan tänka mig helg No 2. I så fall går bilen från Linköping alternativbt Sthlm och det finns plats för 2-3 cyklar till.

Hade gärna varit med på helg No 1 men har varit sjuk till och från i 6 veckor och tappat 40W! varpå jag har en del att ta igen först..

/Sporty

Sporty skrev:
> Felix o Co,
> jag kan tänka mig helg No 2. I så fall går
> bilen från Linköping alternativbt Sthlm och det
> finns plats för 2-3 cyklar till.

Strålande, jag bokar en plats! :-)

Då var man tillbaka i träningsträsket igen :D

Efter att till slut fått domen halskatarr så kan jag nu äntligen träna. Tyvärr så känner man ju sig aldrig riktigt på topp så det är lite trögt att träna. Hur som helst så försöker jag ta igen 6 veckors missad träning genom att köra en hårda kvalitetspass. Denna och nästa vecka blir det träning på trainern som gäller. Jag kör intevaller om 4x4min, 2set 3x3min, 3set 4x2min och 4x5min så hårt det går. 320w denna veckan och förhoppningsvis ökning till 330w nästa vecka. Sen blir det utomhuspremiär och då hoppas jag att våren har kommit ordentligt till göteborg.

Angående helgerna så hade jag tänkt vara med på bägge.

Aktivitus är bokat till den 24april.

När var det dax att fixa kläderna?

Kul att läsa om alla som desperat försöker få till någon form av vårform! I lördags var det 3 månader kvar till VR10. När Leo informerade mig om det på vår vårpremiär så kittlade det till i magen. 3 månader.... Det kommer bli en massa utomhuspass innan dess. Framför allt kommer det bli två mycket roliga träningshelger med många starka cyklister från både vår klunga och Leos.

Är det någon som tänker sig åka till Göteborg men som inte har fixat boende?

Orange, kul att du är frisk och kan köra!

Stisse, trivs du i ditt garage, hoppas vi ses på någon tur snart.

Felix och Sporty - ruggigt kul att se er i Götet!

Tournord - dina värden ser lovande ut - fortsätt ta i på intervallerna!

För övrigt alla ni som bor nära Götet - kom igen nu och börja köra med oss på helgerna. Redan på lördags bjuds det upp till dans runt Lygnern. Samling vid Franssons kl 10. Förra helgen snittade vi strax över 33 över 11 mil, något liknande lär det bli på lördag - utmärkta pass att lära benen stå ut med mjölksyra under längre perioder......

Fan vad kul det är att cykla, speciellt nu när våren kommer med stormsteg.

Patric

Tja, trivs och trivs...
Har precis avverkat en 2 x 20 och är nu slak som en urvriden trasa. Börjar längta ut ur förrådet.
Det finns hopp om att jag kan dyka upp på lördagens tur, faktiskt.
Lite pirrigt nästan, det var ju så länge sen man satt på racern "på riktigt". Hoppas man fixar premiären med hedern hyfsat i behåll och inte bonkar i Fjärås eller nåt, en gammal ovana jag har... ; )
Ska försöka slänga på några billiga, slitdäck bara. Vill inte utsätta findäcken för allt flis och annat bös som ligger längs vägarna.

Man är alltid lite skakis första gången man möter upp vid Franssons på våren. Har man gjort sin läxa under vintern? Har man gjort den rätt?

För min del var det positivt, jag kände mig starkare än förra årets premiärtur och det bådar gott inför det stundande stora målet på sub8.

Hoppas vi ses på lördag Stisse, och hoppas på fler sub8 ansikten.

Äntligen har asfalten tittat fram! Började faktiskt bli lite orolig för mitt deltagande i träningslägret.
17-18 april om jag minns rätt, finns det mer info?
Hur ser det ut på klädfronten?
Hur gick det med sportdrycker osv? Vilket märke?

Nu är det nära...

Ser fram emot träningslägret till helgen.
Vore dock mkt glad för lite info om upplägg och hålltider.
Måste lösa barnvakt eftersom frun är bortrest.

/Fredrik

Här kommer lite info om träningslägret som vi ska ha den 17-18 april i Göteborg. Fint vårväder är beställt och vägarna är redan nu rena och fina från grus. Det kommer bli en hel del fin cykling på de trevligaste vägarna. Jag kommer lägga upp kartor på happymtb.org när det närmar sig.

Lördag: 10.00, samling vid Franssons. Korsningen Delsjövägen/Virginsgatan. Vi tar och kör en 12-14 milsrunda, med lunchpaus någonstans halvvägs. Ta med lunchpengar. På kvällen blir det middag och cykelsnack så klart - än så länge inte spikat var. Mer info kommer.

Söndag: 09.00, samling vid Franssons. Lite tidigare start så att vi blir klara senast vid 13.30 då en del har tågtider att passa. Planen är att cykla en 10-11 milare, med fika.

Målet med denna helgen är att helt enkelt träffas och cykla ihop. Vi övar på belgisk kedja och pratar taktik inför VR. Fokus är inte på att köra snabbdistans(dvs runt 40 i snitt), för det kommer vi att göra den 29-30 maj då det är dags för andra träningslägret. Nu i april så blir det farter runt 33-35km/h i snitt.

Leo - visst känner du igen texten, eftersom jag tagit texten från mailet till sub 7.30 klungan.

Förhoppningsvis kommer jag att ha ett Team Bikebuster Kit (kort tröja, vindväst och byxor) i strl M för att prova om man skall större, mindre eller just den storleken.

Vi skall vara hemma hos oss i Nordostpassagen (Linné) på kvällen så då passar det bra att prova. Hemma hos mig köper vi take away mat (pasta, pizza, thai, kinesiskt, indiskt - eller vad du nu vill ha) och dricker den medhvda dryck man ämnar insupa. Eftersom vi skall vara på sadeln redan strax efter nio på söndagen kanske det inte blir världen fest med brakfylla och slagsmål, men sådär lagom fest vore trevligt!

Ses då!

Patric

Är det någon som passerar Norrköping (typ en stockholmare eller så) i samband med helgens träningsläger och har plats för en extra cyklist i bilen? Swebus Express finns som alternativ, men det vore trevligare att samåka med en cykelkollega.

Felix, lägg ut en fråga på sub7.30 tråden, det finns stockholmare där som kommer ner, kanske finns det plats i någon bil där!

Patric

Det börjar dra ihop sig till träningshelg. Det skulle vara bra att veta vilka som dyker upp på lördag kl 10! Hittar alla till Franssons?

Jag fyller på listan!

Kommer gör

paprikan
jonas g
steffo n
stisse
orange
ismael
felix_sors
fredrik halldin
eze
Stisse (lördag)

Senast redigerad av en moderator:
Tjena, blir iofs mer o mer sugen men har inte funderat över resa o logi och sådant och det blir ju inte lättare med en cykel i sällskap :). Bor i Tokholm annars alltså.

Angående träningshelgen i Maj där så är det samma helg som Vänern Runt ( http://www.orebrocyklisterna.se/?page=site.asp?ID=179 ), det kanske hade varit en idé köra där med hela gänget istället? 56 mil snabbåka på tre dagar, sen vet alla exakt vems bakhjul som är vems :)!

paprikan skrev:
> Kom igen nu!
>
> Vilka kommer!

Fan, jag kan inte tyvärr.

Saltgurkan, jag tolkar ditt svar sorgset som att du inte kommer!

Mr. Scott - kommer du på nästa träningshelg då det blir mer fartkörning?

paprikan skrev:
> Saltgurkan, jag tolkar ditt svar sorgset som att
> du inte kommer!

Njae, det är ju fortfarande långt kvar till helgen, två dagar typ :). Ngn som vet hur folk (som inte bor i Göteborg) löser boende osv?

Angående snabbåkningshelgen i Maj så är det i hård konkurrens med Vänern Runt. Det senare är en riktigt bra genomkörare för benen (både de man cyklar med och pannbenet :) ).

Tillbaka
Topp