VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

Ismael skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast det är skönt att se lite mer "normala"
> värden.
> När blir nästa test för att se ngn slags
> utveckling?
Nästa test blir nog i slutet av sommaren. han trodde att det skulle kunna bli rätt bra ökningar på visa värden.

> Pratade ni om träningsupplägget fram till
> Vättern?

Ja. det var hela meningen med besöket. Målet är att höja mjölksyratröskeln med 30w inför vättern.

Var hos Paprikan idag och provade teamkläderna. Och eftersom mina mått skiljer sig från Patrics kanske jag kan vara ytterligare en referens för alla som inte har möjlighet att prova kläderna.

184 cm lång
84 kg
bröst 100
Höft 94
Hals 38
Lår 61
Överarm 34

Tröjan i M satt perfekt. Byxan i M fungerade eftersom den är så strechig men jag kommer beställa L.
Västen i M var alldeles för liten. Blir en i L istället.

Hoppas det hjälper.

Sven

Bra, tack alla som svarat. Jag tycker det låter som om kläderna är i Kalasstorlek typ så jag kommer köra samma storlek som där.

Kanonsnygga kläder!

Jag är 189, ca 88 kg med relativt "atletisk" överkropp för att sitta på cykel.
Patrik - jag satsar på L i byxor och L i tröja.
- Bör jag gå på L eller XL på västen? Några tips? (Jag har L på Trimtex västen (Fredrikshof) och den funkar fint men är hyfsat stretchig)

Hade tänkt komma på nästa träning i Maj men nu har några rackare lagt in en stor svensexa den helgen så utan att ha detaljerna så kan jag riskera att missa. Jag kan dock tänka mig att möta upp på något motionslopp (Siljan eller annat) för att få några rundor i belgiskt. Vilka loppa planeras?

Får vi ihop några pass på Östkusten? (Bor i Sthlm och jobbar i Linköping). Kan absolut ta någon dag från jobbet för längre distanspass i fall en vardag passar bättre.

/Sporty

Skönt att läsa Sportys inlägg att det är fler som är byggda som jag :).

Enligt senaste data är jag 187, 92 kg(fel på vågen på gymmet??) (VR förra året var jag nere i 87).

Jag satsar också på L i byxor och L i tröja men är oxå fundersam på västen, inväntar mer tips där?

Kör annars med storlek L rakt igenom i min fredrikshofs-trimtex-kollektion, jag har dock ingen trimtex-vindväst utan kör med en Gore-vindväst storlek L.

Östkustpass borde inte vara ngn omöjlighet, det finns ju en del trådar om det lite här och var, bl a passet nu på Söndag osv.

I övrigt har jag en fundering om scenariot att det regnar på VR, då är det ju trevligt med regnjacka. Planeras det inköp för sådant eller ska man behöva bita ihop och köra utan jacka för att hålla färgen i klungan :)?

Tror regnjacka blir för varmt. Tappar mer vätska/energi än mödan med det fuktiga armarna. Körde med väst och armvärmare i regnet -09 och det var perfekt.
/Sporty

Sporty skrev:
> Tror regnjacka blir för varmt. Tappar mer
> vätska/energi än mödan med det fuktiga armarna.
> Körde med väst och armvärmare i regnet -09 och
> det var perfekt.
> /Sporty

Jag menar vattenavvisande jacka då :). Jag körde med en sådan förra året på VR och det fungerade helt ok och man blir inte så svettig i det osv.

Sporty skrev:
> Kanonsnygga kläder!
>
> Jag är 189, ca 88 kg med relativt "atletisk"
> överkropp för att sitta på cykel.
> Patrik - jag satsar på L i byxor och L i tröja.
>
> - Bör jag gå på L eller XL på västen? Några
> tips? (Jag har L på Trimtex västen (Fredrikshof)
> och den funkar fint men är hyfsat stretchig)
>
> Hade tänkt komma på nästa träning i Maj men nu
> har några rackare lagt in en stor svensexa den
> helgen så utan att ha detaljerna så kan jag
> riskera att missa. Jag kan dock tänka mig att
> möta upp på något motionslopp (Siljan eller
> annat) för att få några rundor i belgiskt.
> Vilka loppa planeras?
>
> Får vi ihop några pass på Östkusten? (Bor i
> Sthlm och jobbar i Linköping). Kan absolut ta
> någon dag från jobbet för längre distanspass i
> fall en vardag passar bättre.
>
> /Sporty

Har samma fråga, är 189 ca 89 kg. Funderar på L på allt utom västen, där jag kanske måste ha XL. Precis som du kan jag inte komma på träningshelgen i maj, men Siljan Runt och även ytterligare någon runda skulle vara klart intressant (bor i södra Dalarna). Är det fler som kan tänka sig hänga på?

> Mathias900 skrev: Jag är typ lika långa som dig (1.84) men väger
> 78. Tror du det blir bra med byxa å tröja i M
> ändå och sen väst i L?

Jag ligger närmast Mathias900 i längd och vikt (1.82m och 79kg), så beställ byxa å tröja i M och väst i L för mig.

Tack för du fixar med kläderna och allt annat Paprikan!
/Tor

> Får vi ihop några pass på Östkusten? (Bor i
> Sthlm och jobbar i Linköping). Kan absolut ta
> någon dag från jobbet för längre distanspass i
> fall en vardag passar bättre.
>
> /Sporty

Skulle vi kunna få ihop ett Stockholmspass lördag den 1:a maj (cykla istället för demonstrera)?
/Tor

Saltgurkan, det planers inte något gruppköp avregnjackor. Men tanken med inköp av västarna är att vi skall slippa jackor. Blir det kallt och regn räcker det nog med väst och armvärmare. Vi startar betydligt senare i år och kommer köra under dygnets varmaste timmar så även vid regn klarar man sig utan jacka hoppas jag.

Har vi otur (eller tur beroende på hur man ser det) blir det riktigt varmt.

Vi har börjat slipa på stoppen. Vi kommer köra som förra året, tre stopp. Ett första precis efter Hjo (pissepaus på högst 1min). Två stopp till på typ 2 min vardera. Vi skall markera ut dessa så att alla vet vart vi skall stanna. Förra året blev det kaotiskt vid stoppen, inte minst för sub8 klungan som delades då hälften stannade och hälften körde vidare.

Jag sammanställer en lista med klädstorlekarna, lägger ut snart.

Stisse i vår grupp har valt att gå över till sub9 så vi har nu bara 29 pers som skall köra runt sjön under 8 timmar, om ingen från sub9 byter med Stisse.

Patric

paprikan skrev:
> Stisse i vår grupp har valt att gå över till
> sub9 så vi har nu bara 29 pers som skall köra
> runt sjön under 8 timmar, om ingen från sub9
> byter med Stisse.
>
> Patric

Skulle precis lägga ut beskedet. Yep, now it is official, Stisse gör en kyckling från sub8 : /
Har helt enkelt insett att jag inte har dom där sista km/h i benen som krävs att ligga 40 km/h i snitt istället för 36-37 km/h i snitt under 30 mil. Trots att jag detta år tränat mer än något år innan (trainer under veckorna, löpning etc.) så är det helt enkelt några Watt som saknas i dom usla benen.
Jag resonerar då som så att det är bättre att glida ner till Anders H:s sub9-grupp som startar samma tid och kanske göra en bra sub9-tid, än att kanske spräcka mig fullständigt på ett sub8-försök och då kanske riskera att inte ens ha ork att hänga med skyddsnätet i form av sub9:orna bakom.
Diskuterade detta med frugan och vi kom fram till att jag måste vara realistisk i mina mål.
Nu känns det faktiskt roligare igen för jag vet att jag i alla fall bör komma i skaplig sub9-form, och jag gick bara runt och hade ångest för att inte vara i sub8-form. Det ska vara kul.
Och sen i lördags när dom hårda pojkarna ibland låg och käkade tung motvind i 35 plus och jag hade ett helvete efter 7 mil att ens komma över 35 i motvinden så kände jag en klasskillnad.

Så:
Om någon stark sub9 vill ta över min plats i sub8 så kontakta paprikan samt beställ kläder.
Eftersom vi startar samma tid så är det ju inga probs med namn- och tidändringar och sånt tjafs.

Ber om ursäkt för att jag ökar er arbetsbelastning runt sjön med en 3% : (

Tråkigt Stisse, men du känner bäst själv i vilken form du är.
Även jag är kanske inte i toppform just nu men det måste man ju inte vara än, bara man får vara frisk så kanske det kan gå vägen. Förra året körde jag ju VR med hälseneinflammation och voltaren t ex.
Tyvärr så har jag lite känningar nu efter att ha kört i kyla men jag hoppas på att det inte ska vara ngt allvarligt och att det släpper, vi får se, annars får jag väl hoppa ner till ngn annan sub-grupp, kanske sub9 eller sub10 om det finns ngn plats ngnstans men än är det ingen ko på isen som sagt :)..

Stopp, stopp, stopp!

Stisse, det är moget av dig att inse din kapacitet men detta får inga omständigheter starta någon form av masshysteri typ jag är nog inte i form......

Ärligt talat, hur många av oss känner att vi är i form för att köra 30 mil med sådär 39/40 i snitt.

1 - Vi har två månader kvar till VR2010!
2 - Hittils har vi alla sysslat med grundträning som syftar till att lägga grundkondition
3 - Vi har kört ganska ensamma hela vinter, våren och tempot blir därefter
4 - Fartträningarna har börjat och vi känner alla "herrejävlar vad det bränner i benen när man trycker på
5 - De första trevande vårförsöken i klungkörning känns konstigt och ryckigt och folk åker av just därför
6 - Alla andra ser sjukt starka ut, men jag LOVAR alla lider men just DU är på gränsen att dö (men det är alla)
7 - Din grund + fartträning + klungkörning gör susen jag lovar.

Poängen med att köra Belgisk klunga är att tempot skall vara sjukt jämnt, detta innebär minimal ansträngning då det bara gäller att bibehålla den fart man en gång satt upp strax efter Motala.

Vi som alla känner oss svaga - vi skall ju liksom tillsammans nå ett mål, vi kör alla för varandra och tillsammans skall vi köra in under 8 timmar. Alla behöver inte vara starka som Alberto Contador, här är det laget som gäller, inga egoistiska körningar som dödar ben och själ.

Träna på och kör så mycket klungkörning ni kan för att slipa in den belgiska tekniken, sitter den hos alla är det bara att tugga sig fram 30 mil utan att ta i.

Patric

Rätt talat Patric, så sant, så sant. Bra att du tar befälet.

Fan, nu fick jag sån där ångest igen. Om någon mer mesar ur så känner jag att det är mitt fel. Eller inte, men ni fattar vad jag menar.

Så hör det nu, inga massavhopp bara för att jag känner mig klen.

Men ur mitt perspektiv så är det så här:

2008: 8h54min - efter tokbonk efter Fagerhult och sen trio-körning resten av resan med Alex och Håkan Dahlgren.

2009: sjuk...åkte på bihåleinflammation samma vecka.

2010: sub8 som initialt mål. Det satte jag upp i höstas då jag resonerade som så att om dom jag samtränat med och varit relativt jämn med under våren 2009 kunde sätta en tid på strax under 8:40 i skitväder 2009 - så borde jag också kunnat klarat det. Och därmed borde jag också kunna haka på i en sub8 grupp 2010. Go for it. Kanske inte den mest briljanta logiken, eftersom det tillkommer andra parametrar som att barnen växer och tar mer tid, jag har nytt jobb med mycket att göra etc.

Så, nu när jag ser på det så är det trots allt en putsning av min bästa tid med en timme, kanske mer. Och att göra ett sånt lyft kräver ett snäpp till i min träningsnivå, något som livet inte helt ger utrymme för. Jag får istället satsa på mindre putsningar år till år. Det är ur det perspektivet jag ser det.

Alla ni som gjorde 8:40. 8:30, 8:20 etc. i grisvädret förra året och satsar på sub8 i år, lyssna på Patrics visdomsord - ni kommer greja det. Jag ska också greja det - men inte i år.

Ber återigen om ursäkt om jag sabbar eller ställer till det nu.

Bra att du styr upp i tråden Paprikan, lagmoralen får inte falla bara för att benen känns mosiga ibland :)!

Jag drog ut på en solotur idag en sväng, tanken var att inte hetsa och köra på lätta fina växlar hela vägen och känna efter hur det är med hälsenor mm.
Sagt o gjort, på med stridsmunderingen och ut med räsern.
På vägen ut var det motvind och träligt och cykeldatorn visade alldeles för låg hastighet men jag fortsatte att försöka snurra på lätta växlar och inte stressa.
På hemvägen gick det lättare, cykeln spann som en katt och benen snurrade på nästan av sig själv i medvinden. Det blev totalt ca 73km, med snitt på 30 vilket är helt ok och vad som är positivt är att jag inte känner av ngt knas i hälsenorna alls :).
Så nu blir det till att köra vidare i samma spår. På Tisdag blir det intervaller.

Btw, hur gör vid med kläder o grejjer, ska vi maila dig direkt Paprikan eller skickar du ut en lista här i tråden där man får skriva upp vad man ska ha för storlekar mm?

När det gäller storlekar är det bäst att man skriver in det i tråden, mailar mig eller skickar det i ett PM. Jag har en lista här hemma som jag fyller i efter hand.

Vi körde en stärkande tur idag. Göteborg - Varberg tor. 15 mil totalt med ett snitt på ca 37.5. Det kändes onödigt bra i kantvinden. Vi var nog 12 som startade (från vår sub8 grupp var det Fredrik H, SteffoN, Orange (och Stisse)) resten var snubbar från Leos 7.30 gäng. Vi rullade på bra i belgisk klunga men hade lite problem bitvis med att det blev lite ryckigt vilket resulterade i många trötta ben, många fick lägga sig efter klungan och "åka med". Kändes skönt för egen del att man utan problem orkade göra dragjobb hela vägen.

Hur tränar ni andra? Har ni kommit igång med fartträning och klungkörning?

Patric

Körde 10 mil med Hofvets snabbgrupp (Farsta) idag. Hade kört fartlek dagen innan så gissa av min förvåning när det stod lagtempointervaller på schemat istället för snabbdistans. Nyttigt pass dock.. Styrkan kommer men jag är glad att det är lååång tid kvar..

/Sporty

paprikan skrev:
>
> Vi körde en stärkande tur idag. Göteborg -
> Varberg tor. 15 mil totalt med ett snitt på ca
> 37.5. Det kändes onödigt bra i kantvinden. Vi
> var nog 12 som startade (från vår sub8 grupp var
> det Fredrik H, SteffoN, Orange (och Stisse))
> resten var snubbar från Leos 7.30 gäng. Vi
> rullade på bra i belgisk klunga men hade lite
> problem bitvis med att det blev lite ryckigt
> vilket resulterade i många trötta ben, många
> fick lägga sig efter klungan och "åka med".
> Kändes skönt för egen del att man utan problem
> orkade göra dragjobb hela vägen.

Jupp instämmer, det var en stärkande och mycket nyttig cykeltur!

Träning under dessa omständigheter är så likt vår resa runt vättern det går komma.
- Vill därför slå ett slag för att vi alla ser till att få så mycket av den varan det går!

Totalt sett blev det en riktigt fin tur med gott väder och trevligt sällskap.
Hade själv en lärorik schackningsperiod på hemvägen då vi cyklat ca 3 timmar mellan
Åsa och Kungsbacka. Om det berodde på att jag ännu är för dåligt distansränad, ätit för dåligt
eller ryckigheten som stundtals uppstod i klungan vet jag inte.
Efter en stunds vila längst bak i klungan och en snickers var man "med i matchen" igen och gjorde dragjobb!
En lärorik upplevelse men också en härlig mental seger.
Snittpulsen på 147 bpm under hela passet tyder på att jag bör palla hårdare körning.

/Fredrik

Senast redigerad av en moderator:
Stockholmspass...

Jag kör gärna snabbdistans lördag morgon (1:a Maj) (Kör St Jude i Uppsala..på Söndagen) Om möjligt med start relativt tidigt, väster/norr om stan för att få hyfsat bilfria vägar.
Öppen för förslag...

/Sporty

Verkar som vi är på gång. Körde 20 mil i går och jag tycker Patrics lägesbeskrivning matchade vår insats ganska väl. Vi hade väldigt svårt att få till klungkörningen med stora luckor i kedjan och rörigt.

Men efter ett tag så började det funka bättre och små detaljer började göra skillnad. Under en period så visste man till exempel aldrig om dom som låg bakom låg skulle ligga kvar eller om man var siste man som gick runt i klungan. Efter ett tag började vi prata med varandra. "Jag är sist" typ.

Efter ytterligare ett tag så sa den till som var på väg fram "jag är sist" innan han passerat vilket gjorde luckorna ännu mindre.

Det verkar vara rätt många som har liknade kroppshydda som jag. 186 cm lång och kring 90 kg. Jag kör Kalas L i brallor men XL i tröjan och deras väst (långärmade kläder blir dock för långa i ärmarna så ...) . Jag tänker nog göra liknade här. Det kommer ett mail under dagen Patric.

Sporty skrev:
> Stockholmspass...
>
> Jag kör gärna snabbdistans lördag morgon (1:a
> Maj) (Kör St Jude i Uppsala..på Söndagen) Om
> möjligt med start relativt tidigt, väster/norr
> om stan för att få hyfsat bilfria vägar.
> Öppen för förslag...
>
> /Sporty

Norr om stan skulle kunna funka, lördag morgon (1:a maj). Fler sthlm-are som är på?
/Tor

tournord skrev:
> Sporty skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Stockholmspass...
> >
> > Jag kör gärna snabbdistans lördag morgon
> (1:a
> > Maj) (Kör St Jude i Uppsala..på Söndagen) Om
> > möjligt med start relativt tidigt,
> väster/norr
> > om stan för att få hyfsat bilfria vägar.
> > Öppen för förslag...
> >
> > /Sporty
>
> Norr om stan skulle kunna funka, lördag morgon
> (1:a maj). Fler sthlm-are som är på?
> /Tor

Är inte sthlm-are men sugen ändå....hur långt norrut kan ni tänka er att starta? Kommer ner från Avesta men vill inte köra hur långt som helst.

/Jonas

Jag antar att vi inte gör något stopp för att fylla på vätska. Hur gör ni andra för att få med tillräckligt med vätska, 2 flaskor på ramen + Camelbak? Eller borde det räcka med 2 flaskor på ramen och 2 st bakom sadeln? Dags att planera nödvändiga inköp + ev. vänja axlarna med ryggsäck.

Jag däremot antar att vi gör ett stopp att fylla på vätska! Förslagvis vid det nya "snabbstoppet" vid 14mil, där var det tomt på folk och det gick mycket snabbt att fylla på förra året, gäller bara att man inte missar det.
Då bör det räcka med två stora flaskor, Camelbak är inte respekt för sporten så det går bort!

Runner72 skrev:
> Jag antar att vi inte gör något stopp för att
> fylla på vätska. Hur gör ni andra för att få
> med tillräckligt med vätska, 2 flaskor på ramen
> + Camelbak? Eller borde det räcka med 2 flaskor
> på ramen och 2 st bakom sadeln? Dags att planera
> nödvändiga inköp + ev. vänja axlarna med
> ryggsäck.

Då jag bara har ett ramfäste kommer jag att köra med en Camelbak RaceBak http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=43345 och två flaskor bakom sadeln. Jag räknar inte med att behöva stanna och fylla på.
43345.jpg

Det kommer en recension av RacBaken om nån vecka när jag fått den och provat lite.

Jag har aldrig haft respekt för cykelsporten så jag kör med camelbak och en flarra på ramen, det räcker långt det :).

Jag kommer också köra med Camelbak, vi startar så sent så har vi otur kan det bli varmt och då är det idiotiskt att inte ha med mycket värska, det kan kosta på slutet....

SteffoN eftersom jag kör med Camelbak och bryter mot respekten för sporten, kanske kan jag också passa på att köra med höga svarta strumpor (funderar också på hjälm med skärm). OBS ironi med allt utom ryggan!

Om möjligt ser jag gärna ett stopp för vätska. Drack under den regniga natten förra året 5 + 3 stora flaskor(påfyllning) (2 på ramen, 2 bakom sadeln och en i fickan på ryggen) och gick ändå tom på vätska sista 50 och fick "bomma" sportdryck av okända personer i klungan för att hålla hem..
En camelback kommer nog inte rädda mig om det blir varmt på dagen..

(Satsar på en stor flaska per timme + en reserv, kommer även ta 2st enheter (Bars, gel, snickers, banan per timme under rundan)

Sporty aka "Kamelen"

Jag tror nog att det är vettigt att vi respekterar gängets individuella val beträffande cyklar och lita på att var och inser vad som fungerar i praktiken. Alla vi som skall under 8 timmar har rimligtvis spenderat en hel del tid i sadeln.

Jag kommer exempelvis köra med Zipp 808:or upp till rimlig blåst. Jag väger dock 90 pannor och det är absolut inget jag skulle rekommendera för en 60-70 kg cyklist. Blåser det hårt så får jag ta ett annat framhjul. Vissa carbonfälgar är direkt livsfarliga vid regn (ingen bromsförmåga) etcetera.

Det ligger i allas vårt intresse att vi på ett säkert sätt så snabbt som nmöjligt kommer runt sjön. I mitt fall innebär det att jag behöver mer vätska än en mindre cyklist (inte beaktat genetik, träningsgrad med mera) och då kommer jag behöva mer flaskor. Till dags dato kör jag med Bontragers dubbelflaskhållare som sitter tight och jag har ännu aldrig varit i närheten att tappa en flaska..

/Sporty

Scott tokig skrev:
> Måste lägga veto mot att någon i gruppen kör
> med flaskor bakom sadeln de faller så lätt av
> och kan orsaka en krasch!

Ett bra tips att slippa problemen genom Gränna
är att sätta gummiband som klämmer fast flaskorna bakom sadeln
bättre i flaskhållarna.
Dock är det viktigt att inte ta för kraftiga gummiband.
Vitsen är att de ska brista/gå av när du rycker loss flaskan.

Har själv provat tidigare år och det funkar utmärkt.
Ett tips är dock att göra ett test i god tid före VR, så slipper vi strul
när det gäller.

Öva också på att skifta flaskor när du cyklar på träning.
Dvs när en av flaskorna på ramen är tom ska du ta en fylld
bakom sadeln och flytta fram på ramen.
Tips är att hålla den tomma med tänderna samtidigt som du skiftar.

Det ska inte behöva inträffa att någon av oss tappar en flaska och orskar
en vurpa.

/Fredrik

Till er som tycker camelbak inte är respekt. Hoppas ni har rakat benen för ludna ben går bort. Och riktiga cyklister har inga stora vattenflaskor, egentligen bara en 50cl. Har man ett bra serviceteam räcker en flaska.

Jag har ingen servicebil runt vättern, så jag tror det kommer behövas tre eller fyra flaskor (om vi har ett vätskestopp). Antingen två flaskor bakom sadeln eller camelbak. Vet inte hur jag gör ännu.

Ett bra tips är liten väska fram på ramen bakom styret, sk Tribag. Där kan man ha bars och annat. Lätt att komma åt så man kan äta lite mindre lite oftare.

/Tor

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    4 KB · Besök: 38
Ramväska är INTE respekt. Jag kommer dock också köra med camelbak och ramväska, om inte bara för att visa lite civil olydnad (och för att överleva 30 mil i sommarhetta).

Patric

Det där med vätska. Jag har för mig jag läste om vilka depåer som var öppna och inte. Hittar inte den infon nu men det är något att ta med i beräkningen.
Den obemannade är nog ingen bra ide, risken bör vara ganska stor att den är tömd när vi anländer.

Hur gjorde Sub8orna förra året? Borde vara en vettig lösning att planka. Fast med lite tur får vi en varmare runda så det går kanske åt mer vätska?
Jag hade gärna kört utan Camel men det är antagligen det smidigaste alternativet.

Vad smutt det vore om VR hade sponsor på vattenflaskor, bara att stanna i depån och lasta på nya.. Hade ju funkat med riktiga cykelflaskor (50 cl) då..

Den obemannade var gigantisk stor förra året och det var knappt en kotte som stannat där så att den skulle vara tömd ser jag som helt uteslutet, sen att den ligger strategiskt rätt vid 14 mil är ju perfekt! Däremot det andra stoppet vi gjorde (var det Boviken?), där var det total kaos med massor med folk (utan nån som helst respekt för sporten) som var "i vägen", där tycker jag inte vi skall stanna igen.
Ramväska är så lågt att jag inte ens kommenterar det.... ;)

/Stefan

Jag kollade precis betalningarna och 5 maj kl 17.00 hade följande sub8 medlemmar betalt

Zixten
Anders G
Enar
Kristoffer
Felix Sors
Olof H
SteffoN
Orange
Lasse K
Ismael

Alla ni andra se till få betalt, jag har storlekarna från er alla men beställningen kan inte gå iväg förrän alla slantar är inbetalda.

Patric

paprikan skrev:
> Jag kollade precis betalningarna och 4 maj kl
> 21.00 hade följande sub8 medlemmar betalt
>
> Zixten
> Anders G
> Enar
> Kristoffer
>
> Alla ni andra se till få betalt, jag har
> storlekarna från er alla men beställningen kan
> inte gå iväg förrän alla slantar är
> inbetalda.
>
> Patric

Ajfan nu hänger jag inte med alls i svängarna, men det är ju klart att man måste betala för att få kläderna :). Var står det om betalningsinfo osv? Kanske i första inlägget?, jag får bläddra tillbaks o kolla.

Saltgurkan, kolla i din inbox, jag mailade ut informationen för ett tag sedan, hittar du inte infon mailar jag givetivs det igen!

paprikan skrev:
> Jag kollade precis betalningarna och 4 maj kl
> 21.00 hade följande sub8 medlemmar betalt
>
> Zixten
> Anders G
> Enar
> Kristoffer
0range
>
> Alla ni andra se till få betalt, jag har
> storlekarna från er alla men beställningen kan
> inte gå iväg förrän alla slantar är
> inbetalda.
>
> Patric

jag modifierade listan lite :D

paprikan skrev:
> Saltgurkan, kolla i din inbox, jag mailade ut
> informationen för ett tag sedan, hittar du inte
> infon mailar jag givetivs det igen!

Ålrajt, jag hittade infon i min hotmail-inbox. Tröja samt vindväst 680 kr + korta bibs 280 kr = 960kr. Ska föra över den summan asap :)!

Pengar överförda...

Håller för tillfället på att repa mig från något mina kära barn släpat hem. Känns nu som om det blir ett pass på torsdagmorgon. Med lite trixande går det nog också att klämma in ett långpass till helgen, mellan fotbollscup och barnkalas ;-)

Tillbaka
Topp