Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
occepocke sa:Hej, någon som har erfarenhet att byta lager i länkaget på sin Jeffsy al Jag är behov av att byta några.
Kan jag trycka ut dessa lager rakt igenom de är två lager efter varandra. Såg något verktyg då man drog ut dom, är det nödvändigt eller går de pressa rakt igenom? Något annat jag bör tänka på när jag gör detta? Tänkt försöka mig på att pressa ut dem med hylsor.
pnyberg sa:När jag ska byta mina lager så blir det de nya skf lager med solid oil eller vad de heter. Hoppas att dessa lager är mindre känsliga än de vanliga.
backe5 sa:Ingen dum gissning :)
NOSR sa:Är en del jag inte hänger med på för Jeffsy 2020.
Nya Pro Race och Pro väger båda lika och är båda 8 hekto tyngre än min 2018 CF Pro (är det de extra 10mm fjädring fram och bak som väger och skiljer sig de verkligen ingenting i vikt sinsemellan? )
Beskrivningen för Pro Race säger GUIDE RSC bromsar medan spec säger CODE RSC. Vad gäller?
Pro modellen har nu YT sänkstolpe istället för Fox Transfer Elite Performance (vilket jag har på min 2018 och hade föredragit alla dagar i veckan).
Nu hade jag visserligen hellre haft ett 1x12 system än mitt 1x11, men jag fick XTR på min CF Pro och man får GX på nya Pro...
Upplever det lite som att YT liksom Canyon gjorde efter något år börjar ta mer betalt för sina cyklar. Det är säkert naturligt, men tråkigt för oss.
Vad tycker ni andra?
tjone sa:Funderar på den nya ALU till min sambo som är 165 cm lång
Ser att brytpunkten för small 165 och medium startar vid 164
Vad rekommenderar ni som vet lite mer kring Jeffsy för kvinnor?
miol11 sa:tjone sa:Funderar på den nya ALU till min sambo som är 165 cm lång
Ser att brytpunkten för small 165 och medium startar vid 164
Vad rekommenderar ni som vet lite mer kring Jeffsy för kvinnor?
Alla är olika och tycker olika men jag hade gått på medium
Är själv 190cm och velade lite mellan XL och XXL 29” men beställde XXL och är nöjd med det (hade en 2018 Jeffsy 27” i XL innan)
Jag reagerade definitivt på att CF varianterna är markant tyngre. Min 29" CF Pro från 2018 uppgavs väga 12,9. Dessutom är väl årets däck lättare? Dämpningen väger säkert mer med sina extra 10mm men vad mer är det som väger? Kanske vill dom dimensionerna cyklarna för tuffare cykling? Men då känner jag personligen att dom har Capra i sin modellserie istället.
15.1kg för en Jeffsy Al Base i Large? Är inte det lite på tunga sidan eller är det där trail-cyklarna ligger nu?
/Magnus
De väger storlek Large i år och vägde Small tidigare år så det gör väl lite skillnad.Jag reagerade definitivt på att CF varianterna är markant tyngre. Min 29" CF Pro från 2018 uppgavs väga 12,9. Dessutom är väl årets däck lättare? Dämpningen väger säkert mer med sina extra 10mm men vad mer är det som väger? Kanske vill dom dimensionerna cyklarna för tuffare cykling? Men då känner jag personligen att dom har Capra i sin modellserie istället.
Misstänker att detta frågats ett antal gånger här, men hoppas någon vänlig själ kan svara ändå och ha förståelse för att jag inte orkar leta igenom hela tråden ?
Ni som köpt era YT cyklar på nätet. Gör ni det direkt via deras officiella webshop eller beställer ni någon annan stans ifrån? Hur lång är leveranstiderna?
Är grymt sugen på en Jeffsy Comp 29 efter allt gott jag läst om den modellen.
Jag beställde direkt från deras webbshop, inga konstigheter från YTs sida! Passa dig dock för den tyska industrisemestern i sommar för så stänger även YT. Lååång väntan då...Misstänker att detta frågats ett antal gånger här, men hoppas någon vänlig själ kan svara ändå och ha förståelse för att jag inte orkar leta igenom hela tråden ?
Ni som köpt era YT cyklar på nätet. Gör ni det direkt via deras officiella webshop eller beställer ni någon annan stans ifrån? Hur lång är leveranstiderna?
Är grymt sugen på en Jeffsy Comp 29 efter allt gott jag läst om den modellen.
Är det här en bra deal? :)
![]()
Yt industries jeffsy cf pro säljes i Göteborgs stad - Blocket
25000 kr - Mountainbike - Västra Göteborg - En när intill ny cykel. Den har endast blivit använd på gatan och några fåtal gånger på Cykelslinga. Cykeln är e...www.blocket.se
Tror cf pro gick för 4000 eur nypris, ca 42k. 30k kanske är något saftigt, men inget överdrivet om det är riktigt bra skick. Testa att pruta någon lapp.Det där så väl 2018 ramen och inte nya som kom 2019? Han kanske menar köpt 2019. Kanske lite dyrt för förra generationen? Cykelgrejer håller ju värdet dåligt och det är CF Pro varianten gick väl för typ 35 när den va ny? Har han köpt en 2018 modell 2019 så borde den vart rabatterat? Spekulationer men det kan la va värt att kolla 2 ggr först.
Tror cf pro gick för 4000 eur nypris, ca 42k. 30k kanske är något saftigt, men inget överdrivet om det är riktigt bra skick. Testa att pruta någon lapp.