Dagens fulmek-tråden
Herregud! Det värsta jag sett på flera sidor. Keep up the good(bad?) work! ?Regel, fogsvans, skiftnyckel, spännband och värmepicka. Allt som behövs för ett bra fulmeck. Ja, kassetten lossnade,Visa bilaga 430967
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Herregud! Det värsta jag sett på flera sidor. Keep up the good(bad?) work! ?Regel, fogsvans, skiftnyckel, spännband och värmepicka. Allt som behövs för ett bra fulmeck. Ja, kassetten lossnade,Visa bilaga 430967
Hej.. CINELLI styrplugg till FULMEK?? Passa dig för mörka gränder.... mvh borano20Bilder huller om buller!
Köpte belysning till Pelagos rack men den gjorde sig inte alls bra. Stor och ful.
Rotade i källaren igår och hittade min gamla Blackburn Flea 2.0 som legat bortglömd runt åtta år. Använde en trasig Lezyne baklampa som stomme och en styrändplugg tillsammans med en bit rundstav. Blev väldigt nöjd med resultatet.Visa bilaga 419188Visa bilaga 419189Visa bilaga 419190Visa bilaga 419191Visa bilaga 419192
Visa bilaga 419217
Hej.. Fulmek?? STILPOÄNG, gosse!! mvh borano20Visa bilaga 429078
Lite flyt med storleken på pakethållare hade man då man inte kollade nå mått innan man byggde . Vart perfekt med drybagen
Ser ut som om du försöker bygga en cykel?Regel, fogsvans, skiftnyckel, spännband och värmepicka. Allt som behövs för ett bra fulmeck. Ja, kassetten lossnade,Visa bilaga 430967
Ja precis AnteL - du ska fan posta i finmektråden istället!Hej.. Fulmek?? STILPOÄNG, gosse!! mvh borano20
Det där hade fixats lättare (även i gram) med två M6-muttrar.Ena flaskstället tog i väskan lite för mkt så då fick man borra å gänga lite i ett plattjärn. Svart sprayburken var dock slut ?
Visa bilaga 431942
Det där hade fixats lättare (även i gram) med två M6-muttrar.
Inget fulmek.än, men det kan bli. Nån som hsr nån ide på ett fulmekat fäste till den här speed/cadence-mätaren där fästet är borta. Mätaren funkar bra, men fästet var skit, efter 1,5 sommar så var det bara smul kvar av plasten då den inte tålde solljuset...
Eftersom du frågar här så har du att välja på antingen smältlim eller silvertejp. En kombination kan också funka såklart.
Är det Lego som gäller så har jag eget Tekniklego kvar sedan jag bar liten som Junior inte har fått överta än, står några fler bakom också...bara du inte snor barnens lego för att få ihop det ?
Hej.. Sax å legobil?? Du har verkligen hittat rätt tråd! Följer med spänning!! mvh borano20Inget fulmek.än, men det kan bli. Nån som hsr nån ide på ett fulmekat fäste till den här speed/cadence-mätaren där fästet är borta. Mätaren funkar bra, men fästet var skit, efter 1,5 sommar så var det bara smul kvar av plasten då den inte tålde solljuset...Visa bilaga 432048

Jo, om dom svetsas fast. Fast erkänner att jag såg fel. Tyckte det var konstigt med tre skruvhål. ?2 muttrar får inte ett flaskställ längre ner ?Och har man en surly så är gram inget man tänker på ?
En bit av ett 110 mm avloppsrör och lite idrottstejp funkar perfekt.
Boom...zipties?Rasar frihjulet så får det bli buntband ??
Visa bilaga 434557
Rasar frihjulet så får det bli buntband ??
Update: det gick ju svinbra. Körde rutt efter GPX mha appen Gaia GPS. Ultimat hade dock varit om man kunde ha slängt in GPX-filen i Trailforks istället, nån som vet om det funkar? Eller vill tipsa om annan bra GPX-läsare för bruk i skogen? Betalar gärna en slant, men helst inte löpande.För navigering mellan nya stigar medelst mobilen, svårt att ta bild med mobilen i.
Visa bilaga 435685
Visa bilaga 435684Nöjd med genomförandet men är inte helt säker på att idén i sig är bra, lätt hänt att telefonen glöms bort..
Grymt tips! Samma sak hände mig i somras. Jag hade ingen kedja utan använde ett par buntband som extradistans. Inte optimalt men det har funkat så här långt.Monterade ett Works Compontents angle set igår och det undre lagret gick extremt trögt i lagerkoppen. Så till den milda grad att jag var tvungen att dra dit det med hjälp av skruven genom top-cap:en (medan jag vred på styret så lagret skulle skonas så gott det gick). Jag trodde att jag fick det i botten, men icke. Bokstavligen 20 meter in på stigen ikväll så bottnade det och jordens glapp uppstod. Givetvis hade jag optimerad styrrörsdistanserna, vilket medförde att jag nu inte kunde spänna lagret tillräckligt. Vad gör man då? Jo, man gräver igenom varenda pinal i väskan för att hitta nåt som går att lägga emellen medan man spänner!
Visa bilaga 433917
Om man vill öka sina chanser att hitta nåt som funkar att lägga emellan ska man nog ha en top-cap som inte är konisk, utan platt på undersidan. Då kan det ju funka med lite vad som helst. En kona kommer vilja trycka ut mellanlägget rakt åt sidan. I mitt fall låg kedjan bara under den smala flänsen som är menad att centrera cap:en i distanserna/stammen.Grymt tips! Samma sak hände mig i somras. Jag hade ingen kedja utan använde ett par buntband som extradistans. Inte optimalt men det har funkat så här långt.
Inget fulmek.än, men det kan bli. Nån som hsr nån ide på ett fulmekat fäste till den här speed/cadence-mätaren där fästet är borta. Mätaren funkar bra, men fästet var skit, efter 1,5 sommar så var det bara smul kvar av plasten då den inte tålde solljuset...Visa bilaga 432048
Här är fulmecket klart:Har svårt att se hur du ska kunna använda Lego-bitarna bara...?
[edit] äsch, man ska läsa hela tråden innan man svarar. Såg att du faktiskt "löst" det mha lego...
Själv var jag ytterst nära att lyckas fullaga min hidemybell som sprack i plasten runt styret. Tyvärr var remmen som håller pumpen på plats en centimeter för kort, annars hade den fått agera förband så att jag hade kunnat använda datorhållaren som tänkt. Bildbevis på det misslyckade försöket saknas.
Kanske lite OT.
Halkade och tog emot med handen. Lite otur att det låg lite bröte på marken där jag satte handen. Kände knak och smärta i långfingeret.
Klart obra. Måste kyla ner. Funkade bra med Potatisklyftor utan skal. Fick oxå lite flytande smärtlindring. Efter 15 minuter en kvart dax att kolla. Alla leder känns bra men lätta tappningar på fingertoppen ger typ rejäla smärtor. Konstaterar att det är i benet mellan knogen och första fingerleden. Allt rakt och prydligt. Akuten? Varför, när man kan fixa själv. En bit av ett 110 mm avloppsrör och lite idrottstejp funkar perfekt. Visa bilaga 434435Visa bilaga 434436
Kunden ville montera 2 x 11 drivlina på en ram utan varjerstopp. Hade ingen adapter-klämma.
Improviserade lite.
Tror inte att du får skriva i fulmek-tråden! Skriv i finmek-tråden istället.
Finns det en sån?
Finns det en sån?
En stoor burk oxå. Diameter på 110 (minus 2xgodstjockleken på avloppsröret).Ser dessutom ut som att handen har en fin, fast vinkel till att hålla burken ?