Känns som det är dags att bidra på min Happy favorittråd! Dotterns Miyata Ridge Runner Team 1990? (16,5") kändes lite för liten för henne + att hon i min mening inte riktigt gillade att växla med thumbies på dirtdrop-styret (On One Midge)...
Visa bilaga 442875så jag 'uppgraderade' den till en något större, udda fågel: Koga Miyata Valley Runner 1993 (FM-1 genomgående + otal med fästpunkter). Samt passade på att konvertera till brifters. I det här fallet Sachs Ergopower -92, som jag vet funkar bra ihop med Shimano 7-speed. Passade på att köpa en ny bakväxel för att se om den var lika bra som rekommenderad. Samt lite annat som behövde bytas. Behöll de lätt vansinniga hjulen, Mavic MA40 MB med radialekrat framhjul... ;-) Och för att komplettera den vansinniga (nåja, tidigt 90-tal) färgsättningen på ramen införskaffades en discostyrlinda! Pga den har dottern och jag döpt om cykeln till "Mountain Banshee" (fr filmen Avatar).
Visa bilaga 442878
Cykeln används inte i skogen, utan mer som en allt-i-allocykel med touring/cykelcampingmöjlighet. Så nu har jag en Ridge Runner-ram över, om någon känner sig sysslolös... :-)