Tour De France 2020.

Tour De France 2020.
Mäktig etapp. Synd att inte Pogacar kunde ta in lite tid men ändå värdigt. Känns i allra högsta grad ovisst gällande positioneringen i GC utöver att Roglic mest sannolikt tar hem det nu. Hoppas på spänning ända till TTn.

Tour De France 2020.
Jag tror att det är över, pogacar inte har haft touren som enda fokus medans roglic i princip haft det.a
Jag tror roglic slår, eller får samma tid som, pogacar i de två återstående etapperna
Men spännande är det ändå, ingen går helt säker.

Tour De France 2020.
Han sade själv att han inte kunde det i intervjun efter loppet, men det kan ju ha varit en anpassad sanning.
Om Sepp hade lyckats peta ner Pogacar till fjärde plats på dagens etapp så hade Pogacar missat 4 bonus sekunder vilket ju hade varit bra för Roglic och därmed i Jumbos intresse. Men möjligt att de kallade ner honom för att hjälpa PR och att han då brände det sista krutet på de något flackare delarna där han tog vind åt PR.

Tour De France 2020.
Lite sent nu kanske men kul att se hur många av cyklisterna i årets TdF som också (också) använder Strava för att logga träning -

Anmärkningsvärt att det bara är en Astana-cyklist mot t.ex. hela laget i EF Pro Cycling.

Tour De France 2020.
Stage 18
bde8d

Ser ganska så tuff ut.
Synd att Bernal har kastat in handduken.

Tour De France 2020.
Med tre mil från sista rejäla stigningen till mål är jag beredd att hålla med. Möjligen kan någon av toppcyklisterna ha en dålig dag och åka av i ett tidigare skede och sen tappa ganska mkt tid. De flesta av toppåkarna tror jag dock kommer att komma i mål på väsentligen samma tid.

I bästa fall har jag fel och vi får se en etapp med offensiv cykling och rejäla omkastningar.

Tour De France 2020.
Det är väl för långt till mål för att någon ska försöka något, möjligen kanske Pog försöker sticka på sista knallen för att se om han kan ta någon tid på Rog. Annars känns det som att man kommer släppa en utbrytning som kommer hålla i mål, det är väl inga bonussekunder idag att köra för?

Tour De France 2020.
eller ska Pogacar riskera allt och göra en Froome-2018? 3 mil från sista stora stigningen men väldigt lite platt mellan där och målet... är han bra utför? :D:D

Tour De France 2020.
Lite sent nu kanske men kul att se hur många av cyklisterna i årets TdF som också (också) använder Strava för att logga träning -

Anmärkningsvärt att det bara är en Astana-cyklist mot t.ex. hela laget i EF Pro Cycling.

Spännande. Jag kan tänka mig att alla inte har valt att dela med sig av sin data utan håller den för sig själv och teamet. Alternativt kör övriga i Astana med någon rysk Strava-kopia.

Tour De France 2020.
Om Lopez fick blodad tand igår kanske de ger sig på en gammal beprövad taktik o skickar en hjälpryttare i tidiga utbrytningen som sedan ska hjälpa till från HC-stigningen in i mål. Fuglsang hade varit den perfekta gubben för den uppgiften men han är ju inte med (varför inte?). Landa har ett par gubbar lämpliga för den taktiken men han (och gubbarna) e nog rätt låga efter gårdagen. Pogacar har väl ingen alls?

Senast ändrad:
Tour De France 2020.
Det ser ju onekligen ut som att det är avgjort. I totalen, såväl som i poängtävlingen och bergsditon. Och med det sagt hoppas man ju att någon försöker göra något åt saken. Jag hoppas på en utbrytning innan eller i första stigningen, i jakten på samtliga bergspoäng och prickigt tröjbyte.

Tour De France 2020.
Ser att dom passerar La Clusaz idag, där var jag o Per o Peter o cykla mtb för många år sen, typ 2008. I fullface o freeridehojjar o helkitt tog vi liften upp o tänkte oss värma upp med slingan markerad som "XC-track". Vi trampa grusväg i en evighet o tänkte att stigen kommer väl snart. Det gjorde den inte, en mil senare var vi tillbaka vid starten, svettiga som grisar, och det visade sig va längdåkningsbanan vi trampat runt.

Tour De France 2020.
Försöker kolla på dagens etapp på Eurosport player men hittar ingen länk till versionen med Svensk kommentering. varken på desktop eller via appen? Är det mig det är fel på?

Tour De France 2020.
Ser att dom passerar La Clusaz idag, där var jag o Per o Peter o cykla mtb för många år sen, typ 2008. I fullface o freeridehojjar o helkitt tog vi liften upp o tänkte oss värma upp med slingan markerad som "XC-track". Vi trampa grusväg i en evighet o tänkte att stigen kommer väl snart. Det gjorde den inte, en mil senare var vi tillbaka vid starten, svettiga som grisar, och det visade sig va längdåkningsbanan vi trampat runt.
Den har jag åkt på skidor. Svettigt då med.

Tour De France 2020.
Dagens två första klättringar ingår i Tour du Mount Blanch. Col de Roseland och Col de Seises. Start o mål på Seises. Sista reptiden o sista fikat 22:30 är på Roseland.
Har för mig att Bigmollo kört de 330kilometrarna med >8000 höjdmeter.

Tour De France 2020.
FYI: Etapp 18 finns ej på eurosportplayer just nu. Kuntjänst, chatten skriver " tack för att du kontaktar EurosportPlayer kundtjänst. Vi har upplevt problem under dagen och även med den sändningen så nu är den borttagen. Förhoppningsvis så är den tillbaka uppe inom kort. jag beklagar olägenheten! "

Tillbaka
Topp