Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur ses det på eMTB på t ex Blueberry med tanke på att Isaberg själva hyr ut eMTB?
"Äger" Isaberg hela området inklusive alla slingor som t ex Pink Lady? Tänkte mest på debatten på elcyklar i skog o allemansrätt o s v. Ingen stor grej, bara en stilla undran...Finns inga emtb begränsningar på området.
"Äger" Isaberg hela området inklusive alla slingor som t ex Pink Lady? Tänkte mest på debatten på elcyklar i skog o allemansrätt o s v. Ingen stor grej, bara en stilla undran...
Återstående dagar från hemsidan:Är det bara lördag - söndag som liften går nu?
I våras var det mycket folk där i april utan att liftarna gick.Undrar om de lägger till påsken. De är inte alltid så tidigt ute. Om oktober funkar borde april gå lika bra.
Annars funderar vi på Kristi flygare
Jo, vill nog ha lift minst en dag.I våras var det mycket folk där i april utan att liftarna gick.
Herrejävlar vad lerigt det var idag, No Mercy förtjänade verkligen sitt namn :D
Körde gamla dragningen uppe då det var den minst leriga biten på hela kullen. Körde dock nya dragningen nere.Kör man nya dragningen som tävlingen nu eller är det fortfarande liftgatan ner?
den dragningen e najs, men den korsar pelikanen.Körde gamla dragningen uppe då det var den minst leriga biten på hela kullen. Körde dock nya dragningen nere.
Essdragningen uppe fanns kvar men såg aldrig någon köra den
Typisk storhelg och långledigt för många, så därför bokar man. Säkert många som fick mersmak efter sommarenInga stugor lediga fre-sön Kristi himmelsfärd helgen 2021. Är det nåt event eller hur kan det vara?
Ja, bara konstigt att torsdagen inte är fullt, men det är kanske jag som är bortskämd med att kunna ta ledigt klämdagar när jag känner för det.Typisk storhelg och långledigt för många, så därför bokar man. Säkert många som fick mersmak efter sommaren
Tror det ska göras service på liftarna hela april 2021 så räkna inte med att dom är öppna i april..Undrar om de lägger till påsken. De är inte alltid så tidigt ute. Om oktober funkar borde april gå lika bra.
Annars funderar vi på Kristi flygare
cool. Börjar nog bli dags att boka om man ska dit i Maj.Tror det ska göras service på liftarna hela april 2021 så räkna inte med att dom är öppna i april..
För Vallåsens del är det pga älgjakt. Marken arrenderas och när (långtids)kontraktet skrevs någon gång för längesen så fanns det inte tanke på aktiviteter under vår-sommar-höst. Detta innebar att markägaren tecknade ett annat arrende gällande jakten.Någon som oxå filurar på varför Isaberg, Vallåsen e t c stänger så tidigt? Tycker väl själv att det borde vara farbart en bit in i november eller är det för mörkt då helt enkelt o få cyklister?
Det blir till att åka utrikes alltså!Vallåsen stänger på grund av jakten. Egentligen kunde de väl öppnat igen i november.
Man får åka till Kjerringåsen, de kör mtb och skidor samtidigt om vädret tillåter.
Mer än vad jag vet. Jag kollade bara lite snabbt på lift-tiderna o förutsatte att t ex Pelikanen var stängd då liftarna var stängda. Men det är ju klart, XC-stigarna runt omkring ligger där dom ligger.I Isaberg är det väl bara liften som stänger?
Vallåsen är väl det bästa stället för utförsåka i södra Sverige, men Isaberg till exempel är ju en större fritidsanläggning med massa andra aktiviteter för barnfamiljer i första hand. Mer camping och drösvis med barnfamiljer i Isaberg och mer enduro/downhill-cyklister i VallåsenBörjar misstänka att Vallåsen som bike-park står sig ganska väl jämfört med andra ställen i Sverige? Tog lite för givet att Vallåsen var det "lilla" stället med tanke på hur långt söderut det ligger. Eller har jag missförstått det hela?
Börjar misstänka att Vallåsen som bike-park står sig ganska väl jämfört med andra ställen i Sverige? Tog lite för givet att Vallåsen var det "lilla" stället med tanke på hur långt söderut det ligger. Eller har jag missförstått det hela?
Kankse skrev lite bakvänt men Vallåsen har jag koll på. Det är Isaberg och andra ställen jag inte har koll på men lite tagit för givet att det är både större och bättre än Vallåse? Men fattar jag det rätt nu att Vallåsen är bättre om man endast paratar enduro-downhill?Snabbguide Vallåsen Bike Park
https://www.vallasenbikepark.se/ Jag tänkte slå ett slag för Vallåsen Bike Park och ge mina intryck. Hittar ingen bra befintlig tråd så jag startar en egen. Jag har bara kört här två gånger men det är helt klart värt ett besök. Vallåsen ligger cirka 45 min bilväg sydöst om Halmstad, eller 2...happyride.se
Isaberg har en annan karaktär. Ganska begränsat om man inte vill trampa lite medan Vallåsen är upp och ner runt liftenKankse skrev lite bakvänt men Vallåsen har jag koll på. Det är Isaberg och andra ställen jag inte har koll på men lite tagit för givet att det är både större och bättre än Vallåse? Men fattar jag det rätt nu att Vallåsen är bättre om man endast paratar enduro-downhill?
Vallåsen har mycket bättre utförscykling enligt migKankse skrev lite bakvänt men Vallåsen har jag koll på. Det är Isaberg och andra ställen jag inte har koll på men lite tagit för givet att det är både större och bättre än Vallåse? Men fattar jag det rätt nu att Vallåsen är bättre om man endast paratar enduro-downhill?
Eller du kanske syftar på att Vallåsen är OT här i tråden om Isaberg? :)
Ja, jag tolkade det som att du ville veta mer om Vallåsen :)Kankse skrev lite bakvänt men Vallåsen har jag koll på. Det är Isaberg och andra ställen jag inte har koll på men lite tagit för givet att det är både större och bättre än Vallåse? Men fattar jag det rätt nu att Vallåsen är bättre om man endast paratar enduro-downhill?
Eller du kanske syftar på att Vallåsen är OT här i tråden om Isaberg? :)
Tack :)Ja, jag tolkade det som att du ville veta mer om Vallåsen :)
Jag går saker i förväg ibland, men eventuellt kommer jag passera Isaberg dagligen framöver. Tänker att jag kanske en kväll varannan vecka eller så kan stanna till och cykla när dagsljuset kommer åter. Det betyder alltså utan liften. Att cykla Blueberry är inte aktuellt, sådana stigar har jag hemomkring. Utan isåfall utnyttja det som Isaberg har specifikt, lite utförsbackar, hopp-zonen, pumptrack. Jag är en rookie på utförs, och en fegis. Gillar mer knixig stök än luft under hjulen. Men jag tycker om att lära mig! Så till frågan:
- Vilken cykel vore roligast i Isaberg när liften inte går?
Modern down country som går att trampa upp? Full DH som går att knuffa upp? Något däremellan?
eMTB naturligtvis. Om aversion mot el finnes, duger vilken lättrampad trail-hoj som helst.Jag går saker i förväg ibland, men eventuellt kommer jag passera Isaberg dagligen framöver. Tänker att jag kanske en kväll varannan vecka eller så kan stanna till och cykla när dagsljuset kommer åter. Det betyder alltså utan liften. Att cykla Blueberry är inte aktuellt, sådana stigar har jag hemomkring. Utan isåfall utnyttja det som Isaberg har specifikt, lite utförsbackar, hopp-zonen, pumptrack. Jag är en rookie på utförs, och en fegis. Gillar mer knixig stök än luft under hjulen. Men jag tycker om att lära mig! Så till frågan:
- Vilken cykel vore roligast i Isaberg när liften inte går?
Modern down country som går att trampa upp? Full DH som går att knuffa upp? Något däremellan?
Okej, ett steg upp från DC. Så nästan upp mot 150-160 i slag då?Mellan DC och DH skulle jag säga DC, men bäst blir nog något däremellan. Knuffa en DH uppför berget känns inte som ett alternativ och det är förmodligen onödigt mycket cykel för nästan all terräng där. Någonstans i Trail/Enduro kategorin skulle jag rösta för.
eMTB skulle säkert passa bra i just Isaberg. Men faller långt utanför vad detta "projektet" får kosta.eMTB naturligtvis. Om aversion mot el finnes, duger vilken lättrampad trail-hoj som helst.
Jag har varit där och snurrat med min trail-ht. Men bara stig och pelikanen (utan lift). Är som sagt novis på att cykla nedförs men om nu möjligheten ges så vore det kul att utvecklas lite.Var och körde i Isaberg för några veckor sen. Då var liften stängd. Det går att tampa upp. Antingen grusvägen till höger eller SM-serpentinerna. Det är inte ett speciellt högt berg. Fick ihop +1000hm på några timmar.
Okej, ett steg upp från DC. Så nästan upp mot 150-160 i slag då?
eMTB skulle säkert passa bra i just Isaberg. Men faller långt utanför vad detta "projektet" får kosta.
Jag har varit där och snurrat med min trail-ht. Men bara stig och pelikanen (utan lift). Är som sagt novis på att cykla nedförs men om nu möjligheten ges så vore det kul att utvecklas lite.
Tror dom säljer ut hyr-eMTB i Isaberg för ca 25 000 om det ligger inom budget. Trek Rail 5. Dom kanske är slutsålda...Okej, ett steg upp från DC. Så nästan upp mot 150-160 i slag då?
eMTB skulle säkert passa bra i just Isaberg. Men faller långt utanför vad detta "projektet" får kosta.
Tror dom säljer ut hyr-eMTB i Isaberg för ca 25 000 om det ligger inom budget. Trek Rail 5. Dom kanske är slutsålda...
Jag vet ärligt talat inte, det var säkert ngn månad sedan jag hörde om detta och det är fullt möjligt att det är slutsålt. Det bästa är naturligtvis att ringa och prata med dom. Fina hojar annars med starka Bosch CX-motorer men lite billig gaffel (minns inte vad det var).har en polare som är intresserad, kan man läsa mera om detta ?? hittade inget på deras hemsida