Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Ska kolla upp imorgon om jag kommer ihåg det...om "live tracking" gäller alla hemleveranser eller bara dom där man kan välja "hemleverans" redan vid köp.

Det är därför man alltid ser budchaufförer och lastbilschaufförer stå under broar.
Råttorna hittar alltid ett sätt att komma undan.

Japp. Logiskt. Annars skulle det ju synas vilken bro de står under: Bron där spåret slutar.

Jag med skulle dock stå under bron om jag varit kvar på UPS hela tiden, har blivit en klart för ohälsosam bransch med nästintill bara nötter som kör budbil, lätt lastbil och vanlig lastbil även.

:ROFLMAO:

Det är stor brist på chaufförer... vi ser konsekvenserna av drt.

Ja. Jag med säkert flera upplever det som att PN slänger nästan verkligen in vem som helst i blå budbil.
Och alla som går i ledet tar efter den närmsta som jobbat i hela 3 veckor så det är upplagt för kvantitets-arbete rakt igenom(fulscanningar med annat)

Kommer knappast se det som att det kommer att vara på annat sätt i arbetsmarknaden efter att utvecklingen nu har gått den här kråk-vägen.

När staten har ägande i Postnord så gör det inget bättre och fast jag verkligen aktivt försökt att rata PN genom att välja dyrare frakt-alternativ så får jag ändå en sista händelsekedja på mitt paket av Postmord!

PostNord är extremt usla på hemkörning. Jag har under de senaste månaderna haft sju paket från utlandet med hemkörning. Jag har haft sändningsnummer och via Postens hemsida kunnat följa paketens väg från utlandet och därför sett till att vara hemma när utkörning varit på gång. Inte en enda gång har leverans skett. Chaufförerna skiter helt enkelt i att försöka leverera till bostadsadresser, i loggen knappar de in att de porten varit låst och att mottagaren inte gått att nå. Nu har jag porttelefon som inte är särskilt svår att använda. Jag har ringt och pratat med den som är chef för depån i Segeltorp, men han envisas med att hävda att chaufförerna ringt på utan att få något svar. En kamrat har berättat att han vid ett tillfälle väntade nere i porten, lik förb-at har chauffören angett att han inte kunnat få tag i mottagaren.
Illa, illa..

Funkar allra oftast tycker jag, häromdagen fick jag dock ett paket levererat till utlämningsställe på andra sidan stan (Haninge). Pallade inte åka dit så jag ringde (plats 347 i kön). De insåg felet och skulle vidarebefordra till mitt utlämningsställe. Följde paketet 2 dagar i appen, från Haninge där det hamnat, till sorteringen centralt, och sedan.... tillbaka till samma ställe i Haninge igen!? Proffsnivå på Post Nord...

Mycket illa när cheferna täcker upp för de! Jag med brukade skriva portkod på paketen men 1/8 kom förbi mig och ringde på, alla andra hävdade att jag inte var hemma och det är märkligt när man arbetar hemifrån 99%.

Hela företaget tillika personal borde sänkas till Marianergraven.
Ja, det är sorgligt. Dom ljuger ju.

Ofta när det hamnar fel så har man skrivit fel post nr eller liknande. Så länge det en hel etikett så sorteras det i en automatiserad process.

Är det någon har fått Postnord hemleverans nyligen, där du fått SMS om att välja tidsintervall för leveransen. Vilka tidsintervall finns det att välja på?
För min del har tyvärr inte spelat någon roll att gör val av tid för leverans, PN säger bara att leverans inte kan utföras och så får man ändå åka till utlämningsstället och hämta paketet själv två dagar senare. Har råkat ut för detta de tre senaste sändningarna(n)

Du menar tiden innan Ica hade postkontor? Då man kunde hämta paket mellan 10-15 onsdag till fredag? :).
Nu narras du. Posten hade öppet till kl 18 och fungerade också som kontor åt PK-banken. Lite osäker, men tror att de öppnade redan kl 9. Lördagar stängde de kl 13.
Jag tror du blandar ihop Posten med banker. De stängde med få undantag kl 15 på den tiden.

Hej!

Beställde en MTB på bikester på black friday. Dock inte för att det var bättre pris på cykeln den dagen utan för att den kom in i lager då. Kanske inte relevant för min fråga dock..

NU är cykeln iaf Lübeck och verkar ha varit det sen den 2/12. Det står att den är "på väg". Bör man bli orolig eller är allt i sin ordning? Någon med samma erfarenhet? Förstår så klart att det är långsammare än vanligt i världen just nu.

Bilagor

• Screenshot_20201208-164736.jpg
    Screenshot_20201208-164736.jpg
    123 KB · Besök: 196
Hej!

Beställde en MTB på bikester på black friday. Dock inte för att det var bättre pris på cykeln den dagen utan för att den kom in i lager då. Kanske inte relevant för min fråga dock..

NU är cykeln iaf Lübeck och verkar ha varit det sen den 2/12. Det står att den är "på väg". Bör man bli orolig eller är allt i sin ordning? Någon med samma erfarenhet? Förstår så klart att det är långsammare än vanligt i världen just nu.
Kan vara så den fått nytt nr när den lämnat/lämnar Tyskland.

Hej!

Går den med PN hela vägen, eller är det DHL/DeutschePost som hanterar den i Tyskland? Jag hade en express-försändelse som de behövde 9 dagar att frakta fr Kiel till svenska gränsen förra veckan. När PN väl fick den i Sverige kom den fram på 1 dag.

Går den med PN hela vägen, eller är det DHL/DeutschePost som hanterar den i Tyskland? Jag hade en express-försändelse som de behövde 9 dagar att frakta fr Kiel till svenska gränsen förra veckan. När PN väl fick den i Sverige kom den fram på 1 dag.
Vad jag vet så ska den gå med PostNord hela vägen ..

Nu narras du. Posten hade öppet till kl 18 och fungerade också som kontor åt PK-banken. Lite osäker, men tror att de öppnade redan kl 9. Lördagar stängde de kl 13.
Jag tror du blandar ihop Posten med banker. De stängde med få undantag kl 15 på den tiden.
Kanske överdriver lite men var inte öppet till 18 i min lilla kommun. Var även stängt minst en vardag i veckan. Men nu är vi 15 år tillbaka i tiden. Föredrar dagens system nå enormt.

Kanske överdriver lite men var inte öppet till 18 i min lilla kommun. Var även stängt minst en vardag i veckan. Men nu är vi 15 år tillbaka i tiden. Föredrar dagens system nå enormt.
Okej, jag tänker på den tiden Posten var ett statligt verk och uttrycket "som ett brev på posten" användes om något att lita på. Den tiden var före 1994 då Postverket bolagiserades till Posten AB och förfallet började.

Bara om man var så omodern att man inte använde privatgiro. Sjukt smidigt ju att bara fylla i en betalningsorder och sen posta den tillsammans med avierna i ett kuvert och vips betalades räkningarna. :LOL:
Det där har jag närstående släkt som fortfarande kör med. Det kräver att man printar ut fakturorna som kommer som pdf (det verkar ovanligt att skicka pappret nu för tiden) så man kan gå och lägga dem i kuveret som ska på lådan för att sen scannas av banken... (Mina försök att övertala personen att över gå till det 21a århundradet har hittills misslyckats.)

Bara om man var så omodern att man inte använde privatgiro. Sjukt smidigt ju att bara fylla i en betalningsorder och sen posta den tillsammans med avierna i ett kuvert och vips betalades räkningarna. :LOL:
Möjlighet att posta betalningsorder kom inte förrän 1981. Fram till dess var det till att stå i kö på banken eller posten.

Det där har jag närstående släkt som fortfarande kör med. Det kräver att man printar ut fakturorna som kommer som pdf (det verkar ovanligt att skicka pappret nu för tiden) så man kan gå och lägga dem i kuveret som ska på lådan för att sen scannas av banken... (Mina försök att övertala personen att över gå till det 21a århundradet har hittills misslyckats.)
En nära släkting bestämde sig redan på 80-talet att det där med datorer är inget för honom. Varför skulle han behöva printa ut några räkningar? Han får dem i pappersformat, hur annars? Vill han göra en betalning utan att ha en faktura och saknar inbetalningskort så fyller han bara i ett tomt kort att bifoga till betalningsordern.
Han använder inte checkar längre och har faktiskt bank/bankomatkort, så omöjlig för nymodigheter är han inte ?

En nära släkting bestämde sig redan på 80-talet att det där med datorer är inget för honom. Varför skulle han behöva printa ut några räkningar? Han får dem i pappersformat, hur annars? Vill han göra en betalning utan att ha en faktura och saknar inbetalningskort så fyller han bara i ett tomt kort att bifoga till betalningsordern.
Han använder inte checkar längre och har faktiskt bank/bankomatkort, så omöjlig för nymodigheter är han inte ?
Min släkting är snål så när företagen kräver 40kr per faktura att skickas ut i pappersformat, så ber han om att få en pdf med den istället över mail. Ett av företagen kräver att man ringer kundtjänst varje månad för varje enskild faktura för detta, men det är tydligen inte ett hinder... Tid har personen gott om.

Min släkting är snål så när företagen kräver 40kr per faktura att skickas ut i pappersformat, så ber han om att få en pdf med den istället över mail. Ett av företagen kräver att man ringer kundtjänst varje månad för varje enskild faktura för detta, men det är tydligen inte ett hinder... Tid har personen gott om.
Det förutsätter att man använder dator eller smartphone...

Jag fick paket idag! Till dörren! Var hemma! Hade inte bilen hemma på garageuppfarten, men de kom och knackade på fast det var osannolikt att det skulle finnas en tant hemma! Hann precis springa nerför trappan från andra våningen och öppna! De finns, och de levererar - Postnord!

Tillbaka
Topp