Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni som monterat FOX dämpare.
Var hittade ni 22.2 bussningar/lager?
Kan fasen inte hitta monteringssatsen någonstans.
Tog dryga 6 veckor från betalning till avskeppning från Carbonda.
Jag ville beställa en BSA, men eftersom jag upplevde Wing som motvillig att ta emot en order för en medium, standard vikt med BSA, och hen bestämt hävdade att det i sådant fall skulle bli med 68mm så fegade jag ur och ändrade ordern till PF, det kändes inte som en kontrollerad process att beställa ett custom lager och skulle det bli något fel kan hela 2021 gå åt skogen eftersom jag sålde/slaktade min HT för att finansiera nya bygget, det var för mig inte värt risken, cyklar hellre med PF än väntar på en BSA I sommar.
Jag har bokat ? frakt med tåg eftersom ramen ändå behöver vänta in lite andra inköp, kommer försöka fynda hjul av billigare karaktär men investera i en SID 120.
Baktill tänkte jag köpa en SIDluxe, men så satt jag och slösurfade någon dag sedan och insåg att med dagens dollarkurs kostar foxen som många FM936 byggen rullar med 1500:- fraktat till dörren, det kändes korkat att passa på det, så den clickades i och är på väg hem till mig. I sämsta fall åker jag på momsen vilket något mitt framtida jag kan betala.
Någon har redan nämnt det någonstans, men kan jag få en bekräftelse här på att en oval 34 inte passar med icke-boost vev?
Vad använder ni för vev och klinga kombo, någon som kan tänka sig att ta lite referens bilder?
Tror de helt enkelt har mycket att göra, jobbar själv i en tillverkande industri med försäljning och beredning. Jag behöver knappt lyfta ett finger för att sälja en standardprodukt, special tar en halv dag av arbetsberedning om det är en mindre justering.Lite märkligt bemötande. Min kontakt Adam förklarade enkelt om förutsättningarna för Möjligheterna att erhålla BSA BB vilket också levererades. Jag köpte som du säkert noterat just stl M.
jag tror inte att 34 oval funkar. 34 rund var ganska tight på min ram.
Uppskattas !! Har en likadan ram och gaffel påväg. ?Om någon undrar varför jag slänger upp vikt på olika komponenter så plockar jag med någon del jag är nyfiken på till jobbet och väger på en kalibrerad våg, alltid är väl någon mer intresserad tänker jag.
I slutändan bör det bli en komplett FM936, antagligen klar under mars är tanken.
Sid Select 120, okapat styrrör, med Axel:
Visa bilaga 467860
Städa garage och börja montera lite smått framåt helgen.

Troligen får expandern inget bra grepp på insidan av din gaffel med alu-rör. Skulle den mot förmodan få det så finns det inget som hindrar.Lite sur att det inte följde med skruvar till bromsoket med gaffeln.
Då kör jag som vanligt med starnut, vill gärna använda min topcap med Garminfäste och den verkar inte riktigt lira med expandern.Troligen får expandern inget bra grepp på insidan av din gaffel med alu-rör. Skulle den mot förmodan få det så finns det inget som hindrar.
Gällande skruvarna; inget att bli sur över. Skrivarna följer med bromsen och inte gaffeln. Så har det sett ut i... typ alltid :)
Då kör jag som vanligt med starnut, vill gärna använda min topcap med Garminfäste och den verkar inte riktigt lira med expandern.
Jo, lite sur blev jag eftersom jag nu saknar 2 skruvar. Men visst, det kanske inte är helt påkallat.?
En till fråga till expertisen.
Har en full varukorg hos Bike-Discount, men det enda som saknas är såna där neopren (eller annat material) överdrag till slang och vajer för att förhindra skaller. Gissar att jag söker på fel ställen eller fel namn, någon som hittat dessa i just den butiken?
www.bike-discount.de
Då kör jag som vanligt med starnut, vill gärna använda min topcap med Garminfäste och den verkar inte riktigt lira med expandern.
Jo, lite sur blev jag eftersom jag nu saknar 2 skruvar. Men visst, det kanske inte är helt påkallat.?
En till fråga till expertisen.
Har en full varukorg hos Bike-Discount, men det enda som saknas är såna där neopren (eller annat material) överdrag till slang och vajer för att förhindra skaller. Gissar att jag söker på fel ställen eller fel namn, någon som hittat dessa i just den butiken?
Hmm OK.Jag fick inte in neoprenöverdrag i min ram. För tjocka. Hoppas du lyckas bättre.
Många originalskruvar är ganska dåliga, på ett par av mina cyklar har jag därför uppgraderat med bättre, rostfria, skruvar frånLite sur att det inte följde med skruvar till bromsoket med gaffeln.
Har gjort så på stålcykeln vilken jag inte är så noga med, men jag är lite orolig för att använda rostfri skruv med alu ok i en carbonram, den minst ädla metallen blir sannolikt gänginsatsen i ramen, ?Många originalskruvar är ganska dåliga, på ett par av mina cyklar har jag därför uppgraderat med bättre, rostfria, skruvar från
https://www.sifvert-skruv.se
Många originalskruvar är ganska dåliga, på ett par av mina cyklar har jag därför uppgraderat med bättre, rostfria, skruvar från
https://www.sifvert-skruv.se
Ännu inga problem med rostfria skruvar i min kolfiberram och gaffel, men det är bara 10 månader sedan jag bytte skruvarna.jag är lite orolig för att använda rostfri skruv med alu ok i en carbonram, den minst ädla metallen blir sannolikt gänginsatsen i ramen
Jag har endast handlat direkt i Sifverts butik i Västberga, där går det att handla enstaka skruvar utan problemGår det beställa styckevis? När jag surfar deras hemsida verkar de sälja i partier om 500 och 1000 st.
Skulle inte tro det.Går det beställa styckevis? När jag surfar deras hemsida verkar de sälja i partier om 500 och 1000 st.
Du har sannolikt rätt, inte helt omöjligt att jag gör så. Förloppet är så långsamt att det inte är ett problem.Ännu inga problem med rostfria skruvar i min kolfiberram och gaffel, men det är bara 10 månader sedan jag bytte skruvarna.
Jag har endast handlat direkt i Sifverts butik i Västberga, där går det att handla enstaka skruvar utan problem
(men antagligen till hemskt överpris(styck jmf med 500-pack)
Om du inte bor i Sthlm; Varför inte MAILa Sifvert och fråga? (Eller kolla hos den lokala järnhandlaren)
Plockar man inte av locket och har ljuddämpande innanför?Myst lite i garaget som bara håller sig strax ovanför nollan.
Att få något ljuddämpade genom de här portarna ställer jag mig skeptisk till. Mycket skeptisk...
Visa bilaga 468470
Jag råkade ha en liten rulle tesa tape som är avsedd för att dämpa ljud i rörliga miljöer liggande så det fick duga.
Gillar inte riktigt den skarpa böjen som det här kommer resultera i :
Visa bilaga 468471
Någon som känner till nåt jag missar för att åstadkomma det här på ett bättre sätt?
Torrmonterat dämparen i väntan på bussningar.
Visa bilaga 468472
Gillar inte riktigt den skarpa böjen som det här kommer resultera i :
Visa bilaga 468471
Någon som känner till nåt jag missar för att åstadkomma det här på ett bättre sätt?
Det blir tight och slangen kommer nog skava mot staget, jag gör ett försök, men kikar på SLX om jag inte får till det, tack för tips.Jag valde nyare SLX istället för m8000 för o få snyggare böj då de har slangen monterad på andra sidan oket... Men bör väl gå att få till det ok med de oken du har eller det är för tight böj?
Nya XT har nog också slangen på andra sidan kanske funkar att bara byta ok?Det blir tight och slangen kommer nog skava mot staget, jag gör ett försök, men kikar på SLX om jag inte får till det, tack för tips.
Har inga hjul ännu så vet inte hur mycket utrymme jag har att spela med inåt.
Ja det är en generationsgrej. Både m7100 och m8100 har fästpunkten på insidan.Nya XT har nog också slangen på andra sidan kanske funkar att bara byta ok?
Jo, jag drog lärdom av din kommentar angående just den lilla plåtbiten och planerade tidigt för att inte bli av med den,Tack för tipset om tejpen där. Kul att våra byggtrådar avhandlar helt olika innehåll trots samma grund. Hoppas skyddsfilmen kommer bli bra.
Ja, det förefaller inte finnas något utrymme att göra på något annat sätt. Lagret ligger ju bra direkt i ramen.Tjena
Har just börjat med min ram, en fundering dök upp.
Sätter man styrlagren direkt mot kolfiberramen? Alltså utan lagersäten som det normalt brukar vara. Eller har jag missat att köpa nått? Jag bifogar lite bilder på röda carbondan å min gamla vita jeffsy 2019 med lagersäten.