Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack, försökte matcha med gaffeldekalerna och svart kändes tråkigt.Den här var ju tokfräsch med den lacken och dekalerna.
Hur tramp vänlig känns den?Min Propain
Visa bilaga 471491Visa bilaga 471493Visa bilaga 471495
Tyee AL XL
Super Deluxe Coil Ultimate, Zeb Select, GX med SLX kassett/kedja, Hayes A4, Mavic Deemax DH, OneUp 210, Descendant stam o styre, Death grips..
Min Propain
Visa bilaga 471491Visa bilaga 471493Visa bilaga 471495
Tyee AL XL
Super Deluxe Coil Ultimate, Zeb Select, GX med SLX kassett/kedja, Hayes A4, Mavic Deemax DH, OneUp 210, Descendant stam o styre, Death grips..
Hur tramp vänlig känns den?
Haha Vilken rolig grej!Grabben ska väl ändå åka med stil tycker jag, "POWAH", vad f-n är det liksom. Time for a change.
Visa bilaga 472819
Sådär.. Blev en Spindrift i "raw". Gaffeln uppgraderad och hojen fullservad (dvs smorda hjullager och styrlager haha). Single speed.
Visa bilaga 472848
Visa bilaga 472847
Magiskt bra! Gillar speciellt röda Lyrik-gaffeln!Grabben ska väl ändå åka med stil tycker jag, "POWAH", vad f-n är det liksom. Time for a change.
Visa bilaga 472819
Sådär.. Blev en Spindrift i "raw". Gaffeln uppgraderad och hojen fullservad (dvs smorda hjullager och styrlager haha). Single speed.
Visa bilaga 472848
Visa bilaga 472847
Mailade du o frågade eller fick du reda på det direkt från dem? Min skulle börja byggas förra veckan med en RS coil men inte hört något. Räknade dock med en månads försening ändå.[OT]
Nu är min Tyee 3v försenad.
[/OT]
Jag mailade efter en vecka försening utan nå kommunikation. De sa att delarna ska komma denna vecka. Läste på FB en som fått svar idag att dämparna kommer imorgon. Så med lite flyt byggs cykeln nästa vecka. Men gissar de har ganska många cyklar som ska byggas! RS coil är säkert väldigt poppis och det lär vara ganska många cyklar om man inte haft delar på snart en månad...Mailade du o frågade eller fick du reda på det direkt från dem? Min skulle börja byggas förra veckan med en RS coil men inte hört något. Räknade dock med en månads försening ändå.
Jag har en fråga till er som köpt från propain, jag har fått produktionsdatum "week 15.10.2021".
Kan detta betyda något annat än 15 oktober 2021? *håller tummarna på att det betyder något annat*
Det är nog ett skumt sätt att skriva veckan som har 15/10.Jag har en fråga till er som köpt från propain, jag har fått produktionsdatum "week 15.10.2021".
Kan detta betyda något annat än 15 oktober 2021? *håller tummarna på att det betyder något annat*
Dom verkar inte ha så bråttom. Inte ett enda mail har jag fått av dom som förklarar förseningen. Upp i 4 veckor nu....Ja, de verkar ange fredagen den veckan de inbillar sig bygga ihop cykeln. Jag fick 05.03.21, får se när den kommer dock.
Ajdå, är det en Al ram du beställt?Pratade med propain. Fattas Ram, Lyrik och rs coil. Förväntat i lager till slutet av månaden och produktion i början av april.
kanske vi ska skapa en separat Propain tråd? Lite OT igen.
Jepp Tyee AL Red M.Ajdå, är det en Al ram du beställt?
Jepp Tyee AL Red M.
Dom får ramar två gånger i månaden så ska dyka upp nästa vecka.
Dom kör rullande lager. Så inget är reserverat. Har man otur så kan det dra ut massa på tiden om det alltid saknas något. Blir det mycket mera vänta än början av april så kommer jag be dom skicka vad dom har. Får köpa resten själv men det förutsätter de iallafall har en ram (och helst gaffel).Allright, håller tummarna att du får den så fort som möjligt! Undrar om det är lika mycket strul med CF ramarna till spindriften :/
L på min Tyee, hade nog inte velat ha M. Är också 180.Hallå där!
Lite OT men hur är dom i storlekarna tycker ni? Jag funderar på att beställa en hugene och ligger mitt emellan M/L med mina 180cm.
Jo Large tror jag med, min beställning blev efter mång och mycket en Large med mina 185cm och 86 inseam samt +12 apindex. Velade med att ta XL med kortare stam men tror Large blir bra.L på min Tyee, hade nog inte velat ha M. Är också 180.
Tack, jo med det lilla jag hunnit köra är den närmsta beskrivningen att det känns som ett downhill åk där man rest seat tube vinkeln ordentligt på så man kan trampa. Funkar utmärkt precis som testerna säger. Ska bli intressant när man får åka första liftburna åken. Lite mer ansträngande att manuala/få upp framhjulet i luften än vad man är van vid pga längre chainstay, mer slag, mer sag, lägre effektiv BB (Storlek medium med 29" hjul). Men positiv över att 180mm fungerar så pass väl för vanlig stigcykling som den ändå gör, trots motsättningarna.Nästan exakt lika speccad om min kommand bara att min blir i svart! Hur upplever du cykeln till en början? Mycket tjusig!
Tack, jo med det lilla jag hunnit köra är den närmsta beskrivningen att det känns som ett downhill åk där man rest seat tube vinkeln ordentligt på så man kan trampa. Funkar utmärkt precis som testerna säger. Ska bli intressant när man får åka första liftburna åken. Lite mer ansträngande att manuala/få upp framhjulet i luften än vad man är van vid pga längre chainstay, mer slag, mer sag, lägre effektiv BB (Storlek medium med 29" hjul). Men positiv över att 180mm fungerar så pass väl för vanlig stigcykling som den ändå gör, trots motsättningarna.
Kanske inte behövs nån mer ?Åfan kanske inte behövs någon annan cykel då om den funkar så pass. Tack för infon! :)
Fick detta mail idag av propain:
"Hello Nypn,
Your bikeframe has been build up. Everything is assembled, the decalkit is applied and the cable routing is mounted.
The next step will be the part-picking.
Mit sportlichen"
Lite halv luddigt vad dom menar, är iaf 1,5 vecka innan ordinarie byggdatum så optimistisk!
Har dom delarna så är de inte alls omöjligt. Verkar som de inte fått leveranser av RS och Fox i tid.Fick detta mail idag av propain:
"Hello Nypn,
Your bikeframe has been build up. Everything is assembled, the decalkit is applied and the cable routing is mounted.
Mit sportlichen"
Lite halv luddigt vad dom menar, är iaf 1,5 vecka innan ordinarie byggdatum så optimistisk!
Jag fick detta ”Fick detta mail idag av propain:
"Hello Nypn,
Mit sportlichen"
Jag fick detta ”
Your order has been picked. We got everything together to build your bike.
The next step is to assemble everything. It won't take long now till you receive your treat!”
Sen tog det 5 dagar innan den skickades.
Vilken bakdämpare?Fick exakt samma idag, alla delar verkar ha funnits och cykeln byggs as we speak!
DHX2Vilken bakdämpare?
Ah. Men det var en spindrift? Dom verkar det vara mindre komponent brist på.
Yes en spindrift 27.5 cf. Gissar att det är mkt mindre tryck på domAh. Men det var en spindrift? Dom verkar det vara mindre komponent brist på.
Fick samma svar igår. Dom sa även att om de inte får in delarna till v15 så skulle dom ”lösa” problemet på något sätt. Jag sa att om det drar ut på tiden mycket mera så kommer jag nog ta bort ordern. Levereras den v16 så blir den 8v sen.RS coil till Tyee förväntas komma in v14/v15. Inga andra förseningar nämndes för min setup.
"Unfortunately, a Rockshox delivery is still subject to a long delay. Specifically, you are talking about the shock absorber.
We are in contact with Rockshox and have currently been given KW14/KW15 as the new date. Unfortunately, we are dependent on Rockshox."