Visa din Propain

Visa din Propain
Min Propain
DSC_0745.JPG
DSC_0744.JPG
DSC_0746.JPG

Tyee AL XL
Super Deluxe Coil Ultimate, Zeb Select, GX med SLX kassett/kedja, Hayes A4, Mavic Deemax DH, OneUp 210, Descendant stam o styre, Death grips..

Visa din Propain
Hur tramp vänlig känns den?

Sitter ned när jag trampar och då har jag inget att klaga på, tycker att jag har mycket grepp och att det känns tryggt på den, kommer från en Canyon strive 2019 med 20mm kortare reach o även kortare kedjestag, så har en centralare position på denna vilket jag antar bidrar till den känslan. Sadelrörs-vinkeln är brantare än Striven(även i "klick" läget) och det uppskattar jag det med. Har slagit i pedalerna lite mer, men har nog att göra med att jag gått upp tio kilo sedan jag beställde, lite längre vevar och BB på striven är högre i "klick".

Visa din Propain
[OT]
Nu är min Tyee 3v försenad. RS coil dämpare är tydligen en bristvara. Påstår de ska komma denna vecka men vi får se.... Segt....
[/OT]

Visa din Propain
Mailade du o frågade eller fick du reda på det direkt från dem? Min skulle börja byggas förra veckan med en RS coil men inte hört något. Räknade dock med en månads försening ändå.
Jag mailade efter en vecka försening utan nå kommunikation. De sa att delarna ska komma denna vecka. Läste på FB en som fått svar idag att dämparna kommer imorgon. Så med lite flyt byggs cykeln nästa vecka. Men gissar de har ganska många cyklar som ska byggas! RS coil är säkert väldigt poppis och det lär vara ganska många cyklar om man inte haft delar på snart en månad...

Visa din Propain
Jag har en fråga till er som köpt från propain, jag har fått produktionsdatum "week 15.10.2021".
Kan detta betyda något annat än 15 oktober 2021?

Senast ändrad:
Visa din Propain
Jag har en fråga till er som köpt från propain, jag har fått produktionsdatum "week 15.10.2021".
Kan detta betyda något annat än 15 oktober 2021? *håller tummarna på att det betyder något annat*

Tror tyvärr det betyder 15 oktober. "We plan the production of your bike during the week: (09.04.2021) This date is not binding.". Är vad jag har fått mailat till mig. Och kan nog bara betyda 9 april 2021

Visa din Propain
Ja, de verkar ange fredagen den veckan de inbillar sig bygga ihop cykeln. Jag fick 05.03.21, får se när den kommer dock.
Dom verkar inte ha så bråttom. Inte ett enda mail har jag fått av dom som förklarar förseningen. Upp i 4 veckor nu....

Ska ringa dom imorgon. Börjar bli lite oacceptabelt. Inte förseningen i sig utan att de inte kan hålla en informerad.

Visa din Propain
Pratade med propain. Fattas Ram, Lyrik och rs coil. Förväntat i lager till slutet av månaden och produktion i början av april.

kanske vi ska skapa en separat Propain tråd? Lite OT igen.

Visa din Propain
Allright, håller tummarna att du får den så fort som möjligt! Undrar om det är lika mycket strul med CF ramarna till spindriften :/
Dom kör rullande lager. Så inget är reserverat. Har man otur så kan det dra ut massa på tiden om det alltid saknas något. Blir det mycket mera vänta än början av april så kommer jag be dom skicka vad dom har. Får köpa resten själv men det förutsätter de iallafall har en ram (och helst gaffel).

Visa din Propain
Hallå där!

Lite OT men hur är dom i storlekarna tycker ni? Jag funderar på att beställa en hugene och ligger mitt emellan M/L med mina 180cm.

Visa din Propain
Får man väl bjuda på lite dåliga bilder, men det skall i alla fall föreställa en levererad spindrift!:
1.jpg
2.jpg

Lade min order 13 oktober 2020.
Leveransproblem på vevarmar och fox droppern som efter mycket om och men resulterade i leverans i februari 2021. Fick en "sålänge" sadel tills det att den specade selle italia sadeln dyker upp, tydligen restad på obestämd framtid 100+ dagar...

Hunnit med att sätta på lite frame protection, fidlock flarra, rapid racing stänka och nya handtag.
180mm är löjligt med slaglängd, men primära syftet är liftburet med möjlighet att köra "hellas".

Visa din Propain
Nästan exakt lika speccad om min kommand bara att min blir i svart! Hur upplever du cykeln till en början? Mycket tjusig!
Tack, jo med det lilla jag hunnit köra är den närmsta beskrivningen att det känns som ett downhill åk där man rest seat tube vinkeln ordentligt på så man kan trampa. Funkar utmärkt precis som testerna säger. Ska bli intressant när man får åka första liftburna åken. Lite mer ansträngande att manuala/få upp framhjulet i luften än vad man är van vid pga längre chainstay, mer slag, mer sag, lägre effektiv BB (Storlek medium med 29" hjul). Men positiv över att 180mm fungerar så pass väl för vanlig stigcykling som den ändå gör, trots motsättningarna.

Visa din Propain
Tack, jo med det lilla jag hunnit köra är den närmsta beskrivningen att det känns som ett downhill åk där man rest seat tube vinkeln ordentligt på så man kan trampa. Funkar utmärkt precis som testerna säger. Ska bli intressant när man får åka första liftburna åken. Lite mer ansträngande att manuala/få upp framhjulet i luften än vad man är van vid pga längre chainstay, mer slag, mer sag, lägre effektiv BB (Storlek medium med 29" hjul). Men positiv över att 180mm fungerar så pass väl för vanlig stigcykling som den ändå gör, trots motsättningarna.

Åfan kanske inte behövs någon annan cykel då om den funkar så pass. Tack för infon! :)

Visa din Propain
Fick detta mail idag av propain:

"Hello Nypn,
Your bikeframe has been build up. Everything is assembled, the decalkit is applied and the cable routing is mounted.
The next step will be the part-picking.
Mit sportlichen"

Lite halv luddigt vad dom menar, är iaf 1,5 vecka innan ordinarie byggdatum så optimistisk!

Visa din Propain

"Hello Nypn,
Your bikeframe has been build up. Everything is assembled, the decalkit is applied and the cable routing is mounted.
Mit sportlichen"

Lite halv luddigt vad dom menar, är iaf 1,5 vecka innan ordinarie byggdatum så optimistisk!

De menar att nu börjar väntan - part picking - finns inga parts att picka =)

Visa din Propain

"Hello Nypn,
Mit sportlichen"

Har dom delarna så är de inte alls omöjligt. Verkar som de inte fått leveranser av RS och Fox i tid.

sett flera exempel där de bygger cyklarna utan alla delar tillgängliga. Tanken är att man bara ska sätta dit vad som saknas senare och så spara tid.

Visa din Propain

"Hello Nypn,
Mit sportlichen"

Jag fick detta ”
Your order has been picked. We got everything together to build your bike.

The next step is to assemble everything. It won't take long now till you receive your treat!”
Sen tog det 5 dagar innan den skickades.

Visa din Propain
Jag fick detta ”
Your order has been picked. We got everything together to build your bike.

The next step is to assemble everything. It won't take long now till you receive your treat!”
Sen tog det 5 dagar innan den skickades.

Fick exakt samma idag, alla delar verkar ha funnits och cykeln byggs as we speak!

Visa din Propain
RS coil till Tyee förväntas komma in v14/v15. Inga andra förseningar nämndes för min setup.

"Unfortunately, a Rockshox delivery is still subject to a long delay. Specifically, you are talking about the shock absorber.
We are in contact with Rockshox and have currently been given KW14/KW15 as the new date. Unfortunately, we are dependent on Rockshox."

Visa din Propain
RS coil till Tyee förväntas komma in v14/v15. Inga andra förseningar nämndes för min setup.

"Unfortunately, a Rockshox delivery is still subject to a long delay. Specifically, you are talking about the shock absorber.
We are in contact with Rockshox and have currently been given KW14/KW15 as the new date. Unfortunately, we are dependent on Rockshox."
Fick samma svar igår. Dom sa även att om de inte får in delarna till v15 så skulle dom ”lösa” problemet på något sätt. Jag sa att om det drar ut på tiden mycket mera så kommer jag nog ta bort ordern. Levereras den v16 så blir den 8v sen.

dom kan inte skicka cykeln utan dämpare av någon anledning. Känns konstigt då man säljer i princip halvklar cyklar som frameset.

Tillbaka
Topp