Carl Edfeldt
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
300lx vevarna lirar fint med dx växeln, singelklinga?Just do it!Jag behöver smakråd för hur jag bäst förvaltar den fina stål-Valley som jag fick ärva av @Carl Edfeldt.
Jag är inne på att bygga den som en avskalad enpetare - dock inte fixie, n.b.! - på originalhjulen och på sikt flytta Deore v-bromsarna från Norrskensflamman till Valley:n. Och om det skulle ske så är jag mer eller mindre tvungen att uppgradera Norrskensflamman med Paul-bromsar och -handtag. Synd.
Att jag vill hålla den avskalad handlar både om att spara lite vikt och att bibehålla det snygga rena utseendet.
Vevarna så. Helst hade jag velat trolla fram nåt smakligt polerat vevparti ur gömmorna. Det kommer tyvärr inte ske. ? De bästa förslagen är att använda en uppsättning hyfsat fräscha men lite väl tråkiga 300LX från en av alla On/Off som jag har rivit, eller ett par svarta Deore som isf. poleras upp. De senare är dock, förutom att de är svarta och att det sannolikt är ett grisjobb att polera dem, lite väl moderna och ”feta” till utseendet.
Stora frågor som ni märker. Hit me med vad ni tycker att jag ska göra!