Halloj!
Inlägget avser däckval och däckbredd. Kunde inte heller fatta mig speciellt kort. Sorry.
Har efter en krasch bytt till ett framhjul med 35mm innerbredd, och har samtidigt bytt ut gamla framdäcket high roller 2 (som jag inte alls kom överens med) till dhr 2. HR 2 var i 2,5-tums bredd och jag köpte dhr 2 i 2,4-bredd, främst för att 2,6 lät för kralligt för min typ av cykling.
Jag har några funderingar nu efter att jag har bytt (har ej hunnit provcykla än). Rent visuellt så ser ju 2,4 mindre ut, vilket kopplar till frågan om 2,4 är för smalt för en fälg med 35mm ib? Blir profilen på däcket ofördelaktigt? Jag hade gärna fortsatt med 2,5-bredd pga fälgens ib, men dhr 2 finns ej i den bredden. Nu sitter ju däcket redan på så det blir svårt att returnera, men jag skulle kunna flytta det baktill om 2,4 avråds till 35mm ib.
Vad kör ni med för kombo däck + hjul?
(Anledningen till att jag valt dhr 2 framför exempelvis dhf (som finns i 2,5) är att jag inte gillar den breda fåran mellan mitten- och hörnknobbarna på HR 2, vilket också finns på dhf)
Tldr: funkar dhr 2 i 2,4 till ett hjul med 35mm ib?