Fattiglapp
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Har inte testat, men det var ganska dyrt. Hade jag skullat sälja en bil och någon efterfrågat detta hade jag sagt att köparen får betala. Du ger mig 729 kr i handpenning, jag besiktigar bilen. Är den ok köper du den annars får du hoppa av affären om du vill.Fler spontana frågor. Har någon testat köp-besiktning hos någon av besiktningsbolagen? För mig som är okunnig känns det som en grym deal att en yrkesman besiktigar en begagnad bil innan jag köper den.
Naturligtvis förutsatt att säljaren erbjuder den tjänsten/kan tänka sig erbjuda den tjänsten.
![]()
Ska du köpa eller sälja bil? Undvik överraskningar
Ska du köpa eller sälja bil? Då är Besikta Köp- & Säljtest något för dig. Det ger dig en bra bild av bilens kondition och gör bilaffären tryggare för både köpare och säljare.besikta.se
Jag tänker så här: antingen är bilen relativt ny eller så är den besiktigad de senaste 14 månaderna. Inte värt att göra extra. Elektronikkoll kan du låna OBD-läsare av någon kunnig kompis eller köpa för någon tusenlapp och ha nytta av sedan. Kan du inte kolla däcktryck och mönsterdjup själv skall du inte äga en bil ändå.
Senast ändrad: