Peth
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jomenvisst serru! Gillar när bocken är nästan parallell med marken. Blir så långt fram annars, och bromsreglagen pekar ju hej vilt.Föredömligt vinklad bock också.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jomenvisst serru! Gillar när bocken är nästan parallell med marken. Blir så långt fram annars, och bromsreglagen pekar ju hej vilt.Föredömligt vinklad bock också.![]()
En självklarhet. "De ska peka mot baknavet", joru..Jomenvisst serru! Gillar när bocken är nästan parallell med marken. Blir så långt fram annars, och bromsreglagen pekar ju hej vilt.
Teasers är livet, snyggtEn teaser. Jag kämpar på med tusingen som ska få barend-växlar. Har också bytt till blanka fina skärmar pga bling är najs, och var tvungen att shimsa skärmstagen med krympslang för att kunna klämma åt dom. Fulmek/finmek, vem vet. Kanske är det ljuddämpande och jättebra.
Visa bilaga 762291
har du inte fixat det ännu? du vet ju hur det kan göras:)Mötte yster Miyatacyklist på Delsjövägen. Hann se både cykel och cyklist i ögonvrån och därmed hann jag inte heja, då jag själv mest satt och begrundade sirapskänslan i treväxlade navet på min turkosa Brompton.![]()
Metallåtervinningen?har du inte fixat det ännu? du vet ju hur det kan göras:)
Kan inte gå fel! Dock svårt att se vad det är för någon modell.
Det är en One Hundred Mixte, gissar på årsmodell 91. Jättefin cykel! Gjorde i ordning precis en sådan, fast mer bedagad till syrran.Kan inte gå fel! Dock svårt att se vad det är för någon modell.
Hade glömt bort hur oerhört fin den där cykeln blev!Det är en One Hundred Mixte, gissar på årsmodell 91. Jättefin cykel! Gjorde i ordning precis en sådan, fast mer bedagad till syrran.
https://happyride.se/forum/threads/renovering-av-miyata-100-mixte.3685754/
Wow, den ser riktigt bra ut!Det är en One Hundred Mixte, gissar på årsmodell 91. Jättefin cykel! Gjorde i ordning precis en sådan, fast mer bedagad till syrran.
https://happyride.se/forum/threads/renovering-av-miyata-100-mixte.3685754/
Ja, jag känner ju det!Hade glömt bort hur oerhört fin den där cykeln blev!
Ja, du ser ju @AdamLennart , det är bara att börja bygga!
Hur går det med uppgraderingen?
Förhoppningsvis hinner jag få lite gjort under helgen och har vi tur kommer det rulla ut en åkredo cykel ur garaget till helgens slutHur går det med uppgraderingen?![]()
Den var bra men blev ändå oändligt mycket bättre av detta löfte. Luvv you man!Igår åkte jag till Malmö för att damma av Miyatan, så i eftermiddag ska det nog komma en rr. Jag antar att det blir platt och blåsigt. Vi får se.
Just nu väntar jag tålmodigt på att min vän ska vakna, det är som att året är 1996, man sover över hos sin kompis och vaknar innan Ulven yler och då tvingas ligga still för att inte väcka någon annan. Jag har iofs smugit ut och satt mig en bekväm fåtölj. Hur blir er dag?
Det är jäkligt bra och det finns goda förhoppningar om lite cykelmek idagIgår åkte jag till Malmö för att damma av Miyatan, så i eftermiddag ska det nog komma en rr. Jag antar att det blir platt och blåsigt. Vi får se.
Just nu väntar jag tålmodigt på att min vän ska vakna, det är som att året är 1996, man sover över hos sin kompis och vaknar innan Ulven yler och då tvingas ligga still för att inte väcka någon annan. Jag har iofs smugit ut och satt mig en bekväm fåtölj. Hur blir er dag?
Dröm!Snart flyttar jag mina Miyator till en ny egen lite verkstad. Det skall bli riktigt kul
Finns lite att göra innan det är dugligt och det kommer bli både bra och fullt
Framförallt ser jag fram emot att smida cykel i värme.
Kommer kunna erbjuda ståbord och fika också
Visa bilaga 762416
snajdigt växelhölje, vad är det för sort? gifter sig fint med gråa ramlackenEn teaser. Jag kämpar på med tusingen som ska få barend-växlar. Har också bytt till blanka fina skärmar pga bling är najs, och var tvungen att shimsa skärmstagen med krympslang för att kunna klämma åt dom. Fulmek/finmek, vem vet. Kanske är det ljuddämpande och jättebra.
Visa bilaga 762291
Drömmen!Snart flyttar jag mina Miyator till en ny egen lite verkstad. Det skall bli riktigt kul
Finns lite att göra innan det är dugligt och det kommer bli både bra och fullt
Framförallt ser jag fram emot att smida cykel i värme.
Kommer kunna erbjuda ståbord och fika också
Visa bilaga 762416
Jagwire sport, det är riktigt snyggt.snajdigt växelhölje, vad är det för sort? gifter sig fint med gråa ramlacken
Riktigt tjusig! Blir det vaxade tygväskor och hela faderullan?Första provturen avklarad. Med kortare och högre styrstam än tidigare så känns den bättre och det är klart skönare med barends än downtube shifters. Ska vinkla upp styret lite. MEN kombon helt nya däck, tajta skärmar och osopade vägar är sjukt läskig. Däcken suger upp allt grus upp till fem mm storlek och ibland så sjunger det till rejält i skärmarna. Mitt OTB-trauma återkommer. Kanske måste återgå till smalare och torrare däck. Utseendemässigt är jag mycket nöjd. Värdig gubbcykel liksom.
Visa bilaga 762428
Alltså ja, jag har ett par Carradice liggande till sadel och styre. Velar lite kring styrväskan, den har ett så trist klickfix-fäste. Funtar på om det går att få fast den stående på ett litet frontrack istället.Riktigt tjusig! Blir det vaxade tygväskor och hela faderullan?
Söta Jesus så fintFörsta provturen avklarad. Med kortare och högre styrstam än tidigare så känns den bättre och det är klart skönare med barends än downtube shifters. Ska vinkla upp styret lite. MEN kombon helt nya däck, tajta skärmar och osopade vägar är sjukt läskig. Däcken suger upp allt grus upp till fem mm storlek och ibland så sjunger det till rejält i skärmarna. Mitt OTB-trauma återkommer. Kanske måste återgå till smalare och torrare däck. Utseendemässigt är jag mycket nöjd. Värdig gubbcykel liksom.
Visa bilaga 762428
Århundradets underdrift, mycket fin!Värdig gubbcykel liksom.
Du kan snart öppna Logistikcenter och omlastningscentralÅrhundradets underdrift, mycket fin!
Här hemma kranar kranen för export till Skåne.
Visa bilaga 762439
…och så de två partierna som ska till @Longcage-calle också förstås.
Visa bilaga 762441
Visa bilaga 762442
Nån här som köpte Herr Cykel? Fick inget svar från säljaren men nu verkar den såld, så hoppas den kom till någon som gör något kul av den!![]()
Kanske. Lite. Men bara plockar ned.Kranar OCH fixar lite, ser det ut som.
Som sagt va ja22,5 hade varit optimalt, men de dyker upp så sattans sällan och när de gör det så är det en jävla tomte som köper allt som går, står och rullar. Köp den här, bygg den så stor som möjligt och skifta över komponenterna när 22,5:an dyker upp.
@LWB kände nackhåren resa sig och har redan begett sig ut på skattjakt
Som sagt va ja![]()
Jag urskuldar mig med att annonsen hade legat ute hela veckan när jag skrev till säljaren igår.Jag tror iofs inte att den här lilla gissningen var så mycket att skryta om. Men ändå kul att ha rätt för en gångs skull
Riktigt god Hjul i verkstaden, slutar jag även en Volvo kapsel i 15 tum bakom DX?
Bra spanat att lyckats hitta en uppsättning Volvo 940 kapslar bland allt annat bråte!Riktigt god Hjul i verkstaden, slutar jag även en Volvo kapsel i 15 tum bakom DX?![]()