Helkama raisu
Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Selle Italia SLR Boost superflow. Hittade bra pris på Stadium
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Äntligen! Inte längre en felroterad NW-trissa när sonen hoppar. (Nu måste jag bara beställa en till för bling-faktorn)
Visa bilaga 798088
Är det med flit som clutchen är öppen på växeln?Bytte från 3x8 drivlina till 1x11.
Helvete vilken skillnad det blev, mycket roligare att klättra och dundra fram!
Visa bilaga 800813
Är det med flit som clutchen är öppen på växeln?
Ja, det var första rundturen med drivlinan ute, så gick igenom växlarna ett par gånger och justerade inne på byn innan jag drog upp på berget :DÄr det med flit som clutchen är öppen på växeln?
Det där med dubbla ärmslut har jag idag lärt mig att uppskatta efter att nyligen ha köpt en cykeljacka (beg Castelli Entrata) som inte har det.Tvekade länge men kunde inte motstå när den här jackan i outleten. Fin färg, passar perfekt och är mjuk. En stor uppgradering att inte har Windstopper och att undvika att svettas om lagerna inte är precis rätt för temperaturen. Funkar perfekt vid gruscykling mellan tio och noll grad. Det återstår att ser om den också funkar vid lvgcykling där fartvinden är starkare.
Visa bilaga 803746
Det där med dubbla ärmslut har jag idag lärt mig att uppskatta efter att nyligen ha köpt en cykeljacka (beg Castelli Entrata) som inte har det.
Det ser ut som att där är två manchetter, en som är tight och en till som du kan rulla över:Jag förstår inte vad du menar. Men de breda, elastiska armavslut är bra, framförallt när man har handskar på.
Det ser ut som att där är två manchetter, en som är tight och en till som du kan rulla över:
Visa bilaga 803759
Såhär torrmonterad med omärkt knappar.Hoppas att det blir uppgradering, knappsats att ha på "stamen" eller i fäste direkt framför programmerad för bias mm som inte funkar lika bra i Virtual som i Companion.
Visa bilaga 804193
Låter som något från Libresse!Visa bilaga 795331
Selle Italia SLR Boost superflow. Hittade bra pris på Stadium
Fast jag sitter nog hellre på en Selle Italia, men det är jag detLåter som något från Libresse!
Jag ser ingenting men kan konstatera att du använder ekerreflexer på MTB, precis som jag gör. Åh, och Dorado fram förstås.kan du se skillnaden?![]()
Det är en ganska subtil visuell skillnad.Jag ser ingenting men kan konstatera att du använder ekerreflexer på MTB, precis som jag gör. Åh, och Dorado fram förstås.
Såhär torrmonterad med omärkt knappar.
@mhenry ! Kom hem och installera, fjollträsk är inget för dig!
Visa bilaga 804338
Helt rätt, Spectralen är en grym stigcykel.15,99 kg Trail-Yonny fick nytt hjulpar och förvandlades till 14,72 kg Xc-Yonny. Utan tillsatt kolfiber!
Ja, i synnerhet på de branta och steniga göteborgsstigarna som den köptes för. Men efter återvandringen till Skåne för ett par år sedan har den känts sävlig och tung (med all rätt) på stigarna i den lokala strandskogen. Ett dedikerat hjulpar för dessa hoppas jag ger den lite mer liv där, så spar jag de fetare originalhjulen till de tre gångerna om året som jag bromsar mig ner för stigarna på Vallåsen.Helt rätt, Spectralen är en grym stigcykel.
Ja, i synnerhet på de branta och steniga göteborgsstigarna som den köptes för. Men efter återvandringen till Skåne för ett par år sedan har den känts sävlig och tung (med all rätt) på stigarna i den lokala strandskogen. Ett dedikerat hjulpar för dessa hoppas jag ger den lite mer liv där, så spar jag de fetare originalhjulen till de tre gångerna om året som jag bromsar mig ner för stigarna på Vallåsen.
Tänkt tanken men omständigt att flippa inför liftåkning, där jag tycker att det är viktigare att ha rätt setup än på skogsstigar. Men jo, 64 grader HA är segsvängt i klättringar..Min son tyckte också att den kändes sävlig och tung vid provcykling vid Happy testhelgen i Hellas. En angleset skulle kanske också kunna hjälpa.
Det är väl rätt ovanligt med 16 kilos cyklar som känns lätta och pigga?Min son tyckte också att den kändes sävlig och tung vid provcykling vid Happy testhelgen i Hellas. En angleset skulle kanske också kunna hjälpa.
Det är väl rätt ovanligt med 16 kilos cyklar som känns lätta och pigga?
Kolfibervarianten är lätt att få under 15 kg och de senaste 5 åren så har den blivit utsedd till årets trailbike vid ett flertal tillfällen i olika tester. Jag har själv funderat på kolfiberhjul kring 1400g till min Spectral nu då jag inte kör i bikepark med den längre.
Men efter återvandringen till Skåne för ett par år sedan har den känts sävlig och tung (med all rätt) på stigarna i den lokala strandskogen
Jag tror dock att det inte bara var vikten som var problemet. Jag ville prova också prova en Spectral men det hände inte. Sonens stigcykel, med alu ram, väger 13,4 kg inklusive pedalerna så den är betydligt lättare. Men jag tycker personligen också att 64 grad gaffelrörsvinkel är för flack till plattstig.
Japp, min L har reach på 480mm, jag var mellan M och L med mina 183cm och valde L i ”bomba utför”-syfte. Det var rätt val då, med mestadels grusvägar när det gick uppförs i Änggårdsbergen som var min hemmaskog.Vi mötte idag en happyit som just har köpt en Spectral och han påmindes om stora storlekarna. Visst är M som sonen provade lika stor som en L av de flesta andra tillverkare, så två storlekar för stor. Det förklarar det mesta. Ägaren är mycket nöjd (men han har en mullet och använder den också till hopp).
Japp, min L har reach på 480mm, jag var mellan M och L med mina 183cm och valde L i ”bomba utför”-syfte.