OT: Julmust

• TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare 42Hz
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Blev besviken nÀr jag hÀromdagen sÄg att det bara var bestÀllningssortiment och i kolli om 24. Men det var flaskan, visste inte att det fanns burk och grÀnsen pÄ den verkar vara kolli om 6. Kanske blir en bestÀllning
Sen pÄ pucken hÀr, men har du inte provat tycker jag du ska göra det. Enligt mig riktigt god, lite mer vuxen smak men inte spritig. Mer fyllig pÄ nÄgot sÀtt.

Dock kan jag erkÀnna att den sÀljer dÄligt hÀr pÄ jobbet med. Vi har ett par tusen julbord men det kommer gÄ ett par lÄdor max.

Dom hÀr 2 Àr det enda som gÄr och dricka som Ätminstonde har lite smak och inte Àr sÄ jÀkla söta
1000003454.webp
1000003452.webp

Tjena!

Efter en runda i Sthlm sÄ har jag ett nytt gÀng att prova. Besökte Kvantum Liljeholmen och slÀngde ner ett gÀng i korgen (och en jÀkla massa alkoholfri öl). Sen fick jag en rejÀl VIP treatment och har numera tre flaskor Waxholm ocksÄ. Recensioner kommer till helgen!

Blivit aportekarns vanliga pet och nyckel bryggeri Norrbotten Àlvsbyn julmust i gammaldags glas flaska med porslin kork den Àr ju Norrbotten lokalt.
1000000361.webp

Senast Àndrad:
Tjena!

Nu var jag bra taskig och satte den emot en femÄrig Zeunerts vilket Àr min klara favorit.
SlÄr den Zeunerts dÄ? Faktiskt sÄ gör den det pÄ en punkt och det Àr till maten. Den lite lÀgre sötman och lÀgre karamellsmaken gör att den passar bÀttre till den feta julmaten.
En femÄrig Zeunerts Àr en karamellbomb med stor fyllighet och nÄgot högre sötma vilket gör att den inte riktigt passar till maten.
(Skiljer faktiskt bara 0,7 gram socker men det kÀnns som det Àr mer. Men bÄda Àr lÄngt ifrÄn Apotekarnes som har 8,6 gram emot 6,0 och 6,7)

Men Àr den bra? Klart den Àr! Lite lÄg fyllighet kanske (mÄste prova en annan fÀrsk imorgon), men det vÀxer till sig med Ären. En trevlig kanelton som avslutning som hÀnger kvar i eftersmaken Àr ett bra tilltag.
NÄgot mer jag önskar? Skulle kunna tÀnka mig lite mer humleton och lite mer kolsyra sÄ man fÄr ett bra fast skum. DÄ Àr vi bra nÀra en perfekt matjulmust.
NygÄrda Humle tycker jag en bra referens nÀr det kommer till humlen, men det Àr sÄ förbannat jÀkla söt (9,4!)

Bra jobbat @TBone jag Äterkommer med nÀsta test om tre Är och ett om fem Är.

Tjena!

Nu var jag bra taskig och satte den emot en femÄrig Zeunerts vilket Àr min klara favorit.
SlÄr den Zeunerts dÄ? Faktiskt sÄ gör den det pÄ en punkt och det Àr till maten. Den lite lÀgre sötman och lÀgre karamellsmaken gör att den passar bÀttre till den feta julmaten.
En femÄrig Zeunerts Àr en karamellbomb med stor fyllighet och nÄgot högre sötma vilket gör att den inte riktigt passar till maten.
(Skiljer faktiskt bara 0,7 gram socker men det kÀnns som det Àr mer. Men bÄda Àr lÄngt ifrÄn Apotekarnes som har 8,6 gram emot 6,0 och 6,7)

Men Àr den bra? Klart den Àr! Lite lÄg fyllighet kanske (mÄste prova en annan fÀrsk imorgon), men det vÀxer till sig med Ären. En trevlig kanelton som avslutning som hÀnger kvar i eftersmaken Àr ett bra tilltag.
NÄgot mer jag önskar? Skulle kunna tÀnka mig lite mer humleton och lite mer kolsyra sÄ man fÄr ett bra fast skum. DÄ Àr vi bra nÀra en perfekt matjulmust.
NygÄrda Humle tycker jag en bra referens nÀr det kommer till humlen, men det Àr sÄ förbannat jÀkla söt (9,4!)

Bra jobbat @TBone jag Äterkommer med nÀsta test om tre Är och ett om fem Är.
Hur lÀnge bör en Zeunerts stÄ? Jag har ett sexpack 50 cl frÄn 2023 i kÀllaren.

Tjena!

Oj, denna hade jag gömt lÄngt in i skÄpet. Sex Är har den hÀngt med vilket gav ett intressant resultat. Smakerna frÄn Calvadosfatet har mer eller mindre exploderat, sÄ den smakar mer Àppelmust Àn julmust.
Har för mig att jag inte tyckte den var jÀttegod för sex Är sedan, men den vann verkligen inte pÄ lagring heller.
Imorgon blir det en femÄrig Zeunerts (eller tvÄ), femÄrig NygÄrda Romfat och en flaska Vintermust med osÀker Älder.

20251223_205048.webp

7899.webp

Kanel, kardemumma och nejlika. Lagom lÀtt kolsyrad och smakerna satt bra, inte Zeunerts men bÀttre Àn Apotekarnes iaf 6 av 10 tomteskÀgg.

Tillbaka
Topp