Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att få fram ekerlängden behöver lite uppgifter om dina nav (och fälgen, men det är lätt att få fram).Ska byta fälgar i mina Syncros Silvertone 1.5. Tänkte använda DT Swiss XR 391
Scott Spark RC 900 Pro
Behöver tips på längd till ekrar innan jag beställer grejer.
Mvh Artur
Det kan ju vara värt att leta efter fälgar med liknande ERD när du ändå ska byta :) Då slipper du inköp av nya ekrar.Ska byta fälgar i mina Syncros Silvertone 1.5. Tänkte använda DT Swiss XR 391
Scott Spark RC 900 Pro
Mvh Artur
Skriv gärna vilka nav du har. Scott tillverkar inga nav och det gör inte deras komponentmärke Syncros heller.Ska byta fälgar i mina Syncros Silvertone 1.5. Tänkte använda DT Swiss XR 391
Scott Spark RC 900 Pro
Mvh Artur
Om du som är (ex)cykelmek frågar mig om råd så hade jag isf valt cx-sprint och cx-ray.När jag byggde mina hjul med AR25 fälgarna använde jag DT Revolite & Cx-ray, det blev något konstigt med den kombinationen och hjulet ville inte hålla sig rakt. Släppte och byggde om flera gånger med samma resultat. Tänkte att en lite styvare eker på drivsidan bore vara bra. Men men. Tänkte byta till samma sort på bägge sidor nu med återbäringen.
Men vilken ska jag använda av revolite och Cx-ray?
Sorry, hjulen heter Revelstoke 1.5. Olika namn på sajter.Skriv gärna vilka nav du har. Scott tillverkar inga nav och det gör inte deras komponentmärke Syncros heller.
Om du inte vet så ta skarpa bilder på naven så det går att identifiera tillverkaren utifrån hur de ser ut både internt i body och externt.
Edit: Bolltrea, eller nått.
Det var nog bristande omdöme att tagga dig (eller någon) i inlägget, var mest för att referera till fälgen. Btw, meka cykel och bygga hjul är helt olika saker. Och bara för jag är dålig på det ena, betyder det inte att jag är bra på det andra hellerOm du som är (ex)cykelmek frågar mig om råd så hade jag isf valt cx-sprint och cx-ray.
Jag kör likadana på bägge sidor på inrådan av coolfiberekertillverkaren, hade jag byggt som vanligt så hade jag nog ändå provst cx-ray på bäggebeller enl ovan.
Du får nog försöka hitta alla mått till navet själv. Sen är det förhållandevis lätt att hjälp till med ekerlängden.Sorry, hjulen heter Revelstoke 1.5. Olika namn på sajter.
Visst kan det vara kul att låta sonen använda sitt lego även till hjulbygget,Fördelen med att bygga hjul på barnrummet är att Lego finns där för att kolla mittigheten (tyvärr helt fel).
Visst kan det vara kul att låta sonen använda sitt lego även till hjulbygget,
men jag brukar kontrollera centreringen genom att vända på hjulet i riktstället.
Perfekt om man vill ha lätt framhjul till sin smarttrainercykel!
Silver mot svart är väl snyggt, eller ska det bli ninjacykel? :)Fick mina fälgar, men nipplar är silvriga.
Nån sugen?
Behöver 56 svarta
Vart köper ni?
Svart mot svart är mycket snyggareSilver mot svart är väl snyggt, eller ska det bli ninjacykel? :)