Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ronde sa:Vevarmen lossnade. Skruvade dit den igen men den lossnade direkt. Saknas nån del? Vad ska jag göra?
wenna sa:Någon som mot förmodan fått sin cykel tidigare än beräknat leveransdatum?
JesperA sa:wenna sa:Någon som mot förmodan fått sin cykel tidigare än beräknat leveransdatum?
Jag fick hem min Spectral ca 2 veckor före beräknat leveransdatum, runt 6 veckors leveranstid, förvisso beställde jag den såfort den lanserades så Canyon kanske inte var så pricksäkra med hur lång leveranstiden var just då
wenna sa:Mayhem sa:https://hollandbikeshop.com/en-gb/s...-110mm-hidden-bolt-black-456832/?currency=EURwenna sa:Vart hittade du den till det priset?
Tack för det... Jag tror jag ska vänta på en rabattkod från Bikester. Med en 20% rabattkod så kan man köpa ett helt vevparti med dzero för samma pris.
Beställde också en DZero compact hidden bolt i måndags från Hollandbikeshop. Hade hoppats den skulle hinna hit innan jag åker till Italien på tisdag men så verkar det tyvärr inte bli. De flesta paket från utlandet brukar omvandlas till företagspaket när de når PostNord men här blev det tydligen något som heter MyPack Home istället, då måste man själv boka utkörning och det går givetvis inte att göra innan paketet är på rätt ort och då tidigast dagen efter…wenna sa:Bikester hade dessutom bara non hidden bolt så jag la en beställning från Hollandbikeshop
Nikklas sa:Fan va segt, Beställde den blåa GRAND CANYON AL SLX 8.0, Men fick idag reda på att den är försenad 2 mån. 20. - 24. Aug 2018, Skulle skickas nästa vecka. Var borta när jag fick mailet såg att svarta fanns i lager o skulle handla den när man kom hem 4 tim senare, Men nu är den såld också. Och samma lev datum. Vad ska man göra nu då
Canyon har nu skickat mail till mig (& troligen många andra) angående sprickan i högra kedjestaget & bett att kontrollera, byts ut på garantin. Har ingen spricka på min, nu, men undra hur länge gratis utbytet gäller, den sprickan kan ju komma om 2 år, vem vet.Ultralite sa:Det är ju inte klart än att det är en spricka rakt igenom. Ingen dom rapporterat svar från Canyon.
joni6519 sa:Har vi fått till rätt storlek?
Fick hem fruns nya Neuron wmn idag i storleken small. Hon är 165 lång vilket alltså är i nedre delen av spannet för canyons storleksrekomendation (163-171).
Hon har tidigare haft en GT ht. Även den i storleken small och en önskan var att denna cykel skulle kännas lite mindre. Därav valet av en 27,5” och lite mindre instegshöjd.
Men jag tycker att det ser så himla litet ut. Eller vad säger ni?
Hon har 77 i innerbenslängd.
Guyver sa:Tjena Canyon lovers
Jag är sugen på en ny cykel då jag har en gammal hardtail mtb. Tänkte mig en heldämpad Canyon men vet inte om en Neuron eller Spectral passar mina behov. Jag har cyklat en del XC lopp men nu mer stig och är sugen på lite turer efter fjället som vandringsleder osv, men även lite mer stig men samtidig en cykel som jag kan cykla långt på.
Hoppas ni kan hjälpa mig i funderingarna :)
Tångan sa:Hej, behöver att döma av diverse knaster/knäppande byta vevlager/bottom bracket på min Strive AL 7 2015 Race. Någon som har koll på vilka mått/typer som funkar? Mvh Danne
konscious sa:Tångan sa:Hej, behöver att döma av diverse knaster/knäppande byta vevlager/bottom bracket på min Strive AL 7 2015 Race. Någon som har koll på vilka mått/typer som funkar? Mvh Danne
Om du har SRAM kommer GXP passa fint https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=7192;menu=1000,2,81
Jag skulle inte välja Small med 400 mm reach, jag kulle välja Medium med 426 mm reach, till 165 cm cyklist. Utan minsta tvekan.joni6519 sa:Har vi fått till rätt storlek?
Fick hem fruns nya Neuron wmn idag i storleken small. Hon är 165 lång vilket alltså är i nedre delen av spannet för canyons storleksrekomendation (163-171).
Hon har tidigare haft en GT ht. Även den i storleken small och en önskan var att denna cykel skulle kännas lite mindre. Därav valet av en 27,5” och lite mindre instegshöjd.
Men jag tycker att det ser så himla litet ut. Eller vad säger ni?
Hon har 77 i innerbenslängd.
Tångan sa:konscious sa:Tångan sa:Hej, behöver att döma av diverse knaster/knäppande byta vevlager/bottom bracket på min Strive AL 7 2015 Race. Någon som har koll på vilka mått/typer som funkar? Mvh Danne
Om du har SRAM kommer GXP passa fint https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=7192;menu=1000,2,81
Tack, men sen finns ju alternativen BSA 68/73mm, BSA 83mm och ITA 70mm, vilken av dessa är det? Tack igen på förhand..
castrello sa:Dum fråga men...om man nu beställer en hoj med leverans i december. Visst kan man då avboka den utan problem fram tills dess. Är sugen på en Lux men har eventuellt deal på annat märke på gång men vill inte bli utan hoj så att säga...
Och väljer man förhandsbetalning (dvs inte kort) behöver msn ju inte betala före leveransen närmar sig?
Dave1979 sa:castrello sa:Dum fråga men...om man nu beställer en hoj med leverans i december. Visst kan man då avboka den utan problem fram tills dess. Är sugen på en Lux men har eventuellt deal på annat märke på gång men vill inte bli utan hoj så att säga...
Och väljer man förhandsbetalning (dvs inte kort) behöver msn ju inte betala före leveransen närmar sig?
Även om du väljer kort så dras inte pengarna förrän cykeln ska skeppas. Du kan med andra ord beställa och se vad som dyker upp.
Keldran sa:Vad kan man räkna med för leveranstid på dem cyklar som finns "I lager" enligt hemsidan?