Emil777
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
Tidig julafton ? :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tidig julafton ? :)
Ja precis, en jäkla tur man var hemma och vabbade idag för budet levererade cykeln en dag tidigare än bestämt och ställde bara lådan utanför dörren ?Tidig julafton ? :)
Det där är helt fel. Vi kanske är villiga att betala möjligen. Rika är vi inte. Hos oss har staten pengar, i Grekland, som exempel, som typ konkat inom EU 3 gånger, har staten inga pengar, däremot har medborgarna mer än dubbelt så mycket på banken som vi. Så, varför är det dyrt i Sverige?Det här har dock ingenting med lokal valuta att göra. Canyon är också lite dyrare i t.ex. Nederländerna där moms är högre och Canyon väljer, såklart, belopp som slutar på 99 som är lite högre än i Tyskland även om man korrigerar för moms.
Tror att vi är för rika i Sverige. Exemplet här är alltid löparskor, som kostar 20% mer i Sverige än i resten av Europa.
Är det någon som har lite koll på Canyons leveransförmåga för närvarande? Jag tänker på de modeller de anger ett beräknat leveransdatum på, alltså inte cyklar de har i lager. Håller de tiderna eller flyttas datumen fram med jämna mellanrum?
Den fanns i lager när jag beställde, så de levererade ut den till UPS två-tre arbetsdagar efter jag beställt.Fick du cykeln på det utlovade leveransdatumet? Jag blir lite nervös på ändringar var 8:e min på leveransdatumet på hemsidan...man vet ju inte vad man ska tro!
Hallå,
Funderar på att slå till på en Canyon grail när storlek kommer in i lager. Är dock lite osäker på vad jag tycker om färgen ”forest”. Är det någon här som har/kan ta en egen bild och dela med sig så mitt beslut blir lättare att ta ??![]()
Tusen tack!Leveransförmågan är god ?
Dotterns nya.
Det är nog som @Emil777 säger, cyklarna som inte är i lager justeras hej vilt medan de som finns i lager levereras på utsatt datum. De datum som anges gäller väl inte dig heller då du rimligen borde stå lite före i kön.Fick du cykeln på det utlovade leveransdatumet? Jag blir lite nervös på ändringar var 8:e min på leveransdatumet på hemsidan...man vet ju inte vad man ska tro!
?? Ja den är nog ganska matt. Dock svårt att se hur mörk/ljus den gröna färgen är.Tror den färgen är lite matt (som den "rosa" Grizl) Hade en mattsvart Inflite för ett antal år sedan å den var jäkligt svår hålla ren! Jag tycker en sådan cykel borde vara blank i färgen!
22,2mmEn annan fråga, någon som vet vilka rear shock bushings det ska vara i spectral al 2015? bakdämparen är en RS Monarch RT3. när jag sneglar ser det ut att vara offset, med bredare på högra sidan? Obs det långa horisontella röret som sitter i dämparen på bilden är från tidigare projekt och ska inte användas.
Visa bilaga 532535
22,2x12,7x8 är alla mått
Jag har beställt en Grail och funderar på om 303s är mest Bang for the buck? Har även kollat på Hunt gravel race disc som är några tusen billigare. vilka hade ni valt och varför?Har beställt en Ultimate CF SL. Tänker att jag ska skaffa ett par kul hjul till den. Funderar på ett par Zipp 303S. De är 27 mm breda, yttermått. Vet någon om hjulen kommer passa i / på cykeln?
eu.huntbikewheels.com
Jag har beställt en Grail och funderar på om 303s är mest Bang for the buck? Har även kollat på Hunt gravel race disc som är några tusen billigare. vilka hade ni valt och varför?
![]()
HUNT Gravel Race Wheelset
The all new HUNT Gravel Race wheelset was designed to offer super-sharp performance on the path less pedalled. The line between road and gravel has never been more blurred, so we built a wheelset that could excel on gravel and fast off-road segments, while providing the responsiveness and...eu.huntbikewheels.com
Kvaliteten är som hos dom flesta generellt bra, finns väl några gamla surdegar med bakramar osv. Nya Aeroad blev inte helt rätt men det jobbas på och jag tror att dom drabbade av återkallade cyklar fick 1000 Eur.Har inte läst hela tråden därav ber jag om ursäkt på förhand.
Men... Hur är den generella inställningen till Canyons kvalitet och support?
På reddit får man bara läsa de missnöjdas svar känna det som...
Intresserad av att byta ut min Orbea Laufey (lifetime warranty) mot en Stoic 2 eller 3 enbart då jag tycker de är så snygga.
Jag har haft kontakt med supporten nyligen.Har inte läst hela tråden därav ber jag om ursäkt på förhand.
Men... Hur är den generella inställningen till Canyons kvalitet och support?
På reddit får man bara läsa de missnöjdas svar känna det som...
Intresserad av att byta ut min Orbea Laufey (lifetime warranty) mot en Stoic 2 eller 3 enbart då jag tycker de är så snygga.
Ok, funderar även på DT Swiss GR1600 som finns för halva priset mot Zipp 303s. Verkar vara en bra prisvärd uppgradering.Hunt-hjul tycker jag verkar väldigt dyra i förhållande till vad man får. Slowbuild bygger med DT-nav, det känns tryggt: https://slowbuild.de/
Såg igår att de höjt priset med 2000kr på spectral cf7 som jag köpte i vintras. ?Har Canyon precis höjt priserna 10% ?
Det verkar så, iaf på de cyklar jag haft koll på.
Har inflationen nu nått cykelvärlden ?
Eller brukar Canyon höja priserna vid den här tiden på året?
Dotterns nya Spectral YH blev också 2000kr dyrare denna vecka. Helt enkelt den bösta investeringen jag gjort i år! Kanske någonsin...Såg igår att de höjt priset med 2000kr på spectral cf7 som jag köpte i vintras. ?
Äntligen kan man hävda för frugan att cyklar är en investering som bara stiger i värde! ?
Har Canyon precis höjt priserna 10% ?
Grizl-priserna sjönk lite för några månader sedan. Nu är de oförändrade.Köpte en Grizl för några veckor sedan å där är priset detsamma?
De har iaf höjt priserna på Torque 27.5/29 AL 5 & AL 6.Har Canyon precis höjt priserna 10% ?
Min Neuron AL 7 köptes för 25 990 kr förra året i februari, nu 30k.
Ja det stämmer att gaffeln verkar ha uppdaterats från Fox 34 Rythm till FOX 34 Performance. Även växlar har mycket riktigt uppgraderats från SLX till XT samt andra bromsar. Kanske har de "förskjutit" modellprogrammet och gjort motsvarande uppgradering på Neuron 6?Fast är specen densamma? Nuvarande variant har väl bättre gaffel, hjul, växlar och bromsar?